Vandaag zijn we weer bij de gyn geweest voor een follikel meting en had deze keer 2 eitjes(1 links en 1 rechts) Nu moest ik vanavond nog 1 keer puregon en dan morgen pregnyl voor het opwekken van de eisprong.
Nu heb ik net als de vorige keer de laatste dagen voor iui zulke krampen in mijn onderbuik en nu ben ik bang dat de eisprong nu al komt terwijl ik zaterdag pas de iui heb…
Dus heb ik de angst dat ze de eisprong missen
Is mijn angst terecht of hoort dat nu eenmaal bij het spuiten van de hormonen?
Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden :-*
De pijn die je voelt kan ook door het groeien komen, het hoeft niet te betekenen dat je eisprong in aantocht is. Als je hormonen gebruikt, voel je dit vaak duidelijker dan zonder hormonen. Ook groeien je follikels vaak wat langer door, voordat ze springen. Hierdoor voel je de druk op je eierstokken meer.
Hoe groot waren je follikels? Meestal springen ze pas als je ongeveer 40 uren na de Pregnyl-injectie zit. Of ze moeten al op springen staan, maar dan zijn ze over het algemeen ruim over de 20 mm. Als dat het geval was geweest, had je vandaag de Pregnyl al moeten spuiten. Dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Maar je zou het zaterdag altijd even kunnen aankaarten bij de gyn.
Succes met de IUI en de komende wachtweken!
Ik heb es gevraagd of ze van te voren nog even een echo wilden maken omdat ik ervan overtuigd was dat hij al lang gesprongen was…mocht ik een paar uur voor de iui komen…was prachtig op de echo te zien dat hij net gesprongen was, het follikel leeg liep zeg maar.
Mijn ervaring is ook wel dat je toch extra op je lichaam let…
Dank je wel voor jullie antwoorden! :thumbup:
Zaterdag de IUI weer gehad dus weer afwachten
suc6 met wachten…