wij zijn druk met een leuk kamertje maken voor ons zoontje omdat hij naar een groot bed mag binnenkort. hij krijgt t blauwe mamoet bedje van de ikea :inlove: zo leuk vind ik die.
Hij ligt nu nog in zijn ledikantje. Het is een wonder dat hij niet eens probeert om eruit te klimmen :lol: . mijn vraag is t volgende…hij ligt nu alleen in een trappelzak zonder dekens en lakentjes. Hoe kan de overgang t beste verlopen naar peuterbedje?
De trappelzakken gaan denk ik maar tot maat 104, die heeft hij nu. ik vind t nog steeds eng zo’n dekbed. ons zoontje ligt altijd overdwars en draait elke keer van hoofdeind naar voeteneind en weer andersom.
Wij hebben de slaapzak hier ook nog even in het peuterbed gebruikt.
Dit gaf Joost toch een beetje beschermd gevoel én hij kon niet zo makkelijk zijn bedje uitkomen
Na een week ook de trappelzak weggelaten en hem extra strak ingestopt. Ging prima :thumbup:
Zelfde als Dena
Eerst nog even met slaapzak en al… toen we merkten dat ze zelf de deken pakten en rustig bleven liggen, de slaapzak weggelaten… ging prima :thumbup:
Mijn slaapzak die nu in bed ligt is 110, dus er zijn grotere.
Gewoon uitproberen denk ik.
Wie weet vindt hij zjn grote bed zo stoer dat hij het dekbed/laken deken helemaal geweldig vindt.
Ik zou slaapzak in groter bed link vinden met vallen.
Nienke ging van babybed naar hoogslaper en daar durfde ik geen slaapzak in. Wel heb ik er paar weken matras onder gelegd en liggen er Ikea rupsen voor de “open” kant. Er zit wel een opstaande rand aan hoor, alleen bij trap en glijbaan is een stukje open.
Zij is nog nooit haar bed uitgeklommen om te rotzooien. Guus is een ander verhaal, die houd ik in zijn kleine bedje tot hij klem ligt. Ik vertrouw hem voor geen meter als hij naar een groter bed zou gaan en zelf erin en vooral eruit kan. Hij is me iets “te ondernemend” hihi. Over een half jaar is hij ook weer wat verstandiger hoop ik.
Succes ermee, Petri
Petri
misschien ga ik toch ook eerst maar proberen met een slaapzak, het bed is op zich namelijk ook niet zo hoog en dan proberen zsm een dekbedje. We zijn nu druk met de kamer, nog niet alles is gekocht, ik hoop over zo’n 2 a 3 weken zijn kamer af te hebben. we proberen dan de deur van de kamer zolang dicht te houden zodat het echt een verrassing voor hem is een nieuwe kamertje.
Emma is toen ze 2 werd naar een peuterbedje verhuisd. In haar ledikant sliep ze in een slaapzak en vonden we haar regelmatig ondersteboven of overdwars in bed.
In haar grote bed hebben we haar gewoon onder een dekbed gelegd met een kinderkussen en dat ging heel goed! Ze slaap daar veel rustiger in dan in haar ledikant. Ook komt ze zelden zelf haar bed uit; als ze wakker is roept ze mij dat ze uit bed wil, terwijl ze makkelijk zelf uit bed kan stappen. Wel zijn 's nachts en overdag als ze slaapt de traphekjes dicht voor als ze wel gaat spoken boven. Verder kan ze weinig schade aanrichten op de bovenverdieping .
Wij waren er door verrast dat het zo goed gaat, omdat ze in haar ledikant zo onrustig sliep, maar ik zou dus zeggen: gewoon proberen en maar kijken hoe het gaat.
Paultje,
jouw verhaal kon voor 100 % het mijne zijn !
Ik ga dus niet hertijpen, maar me aansluiten bij jou !
liefs
Gerda
Wij zijn tegelijk met het nieuwe peuterbedje, ook overgegaan van slaapzak naar dekbed. Juist omdat ik het eng vond dat ze anders misschien met de slaapzak aan, zou gaan ‘zaklopen’ in haar kamer - een dekbed leek me daarom veiliger.
Gelukkig is de overgang heel goed gegaan. Ze heeft meteen vanaf de eerste nacht lekker doorgeslapen. Tijdens het middagdutje was het nog wel 1 week spoken (want ja, kon natuurlijk zelf haar bed uit en lekker op haar kamertje gaan spelen), maar ook dat is weer vanzelf goed gekomen.
zo de laatste 3 reacties, dat is nog eens mooi! ik hoop dat t hier ook zo gaat! We moeten hier nog enkele veiligheidsmaatregelen treffen. Haakje op deur van werkkamertje enzo voor t geval hij wel rond gaat lopen spoken. ik hoop dat we over 2 weken ongeveer klaar zijn met alles en dat hij over kan verhuizen naar zijn nieuwe kamer en tevens grote bed. Voor de zekerheid laat ik zijn ledikantje misschien nog wel even staan op onze kamer, die is zo verhuisd als dat nodig mocht zijn.
Jeremy heeft sinds dat hij 1,5 jaar was al een groot bed.
Een KURA bed, omkeerbaar bed van Ikea.
Heerlijk en het tentje doet het hem.
Hij heeft een paar maanden nog met slaapzak geslapen en daarna zijn we overgegaan naar een dekbed.
Maar ook puur omdat hij te groot werd voor een slaapzak.
Meneertje was een woelwater, maar sinds dat hij het dekbed heeft, blijft hij heerlijk liggen.
Kijk wel voor een dekbedovertrek van zijn/haar keuze.
Jeremy heeft een Bumba en Bob de Bouwer dekbedovertrek.
:thumbup:
Maaike heeft denk ik sinds een half jaar een peuterbed met dekbed.
Daarvoor combisleeper en ledikant.
Ik heb haar eerst een peuterdekbed in het ledikant gegeven en toen bleek ze ineens juist een stuk minder te woelen!
Ze zat gewoon steeds helemaal vastgedraaid met die slaapzak.
Na 2 maanden ofzo het peuterbed neergezet (ze klom uit het ledikant en ik had gewoon ineens het gevoel dat het daar tijd voor werd).
Ze vond het eerst geweldig! Maar toen werd ze na een paar dagen ziek er wilde ze heel graag weer haar ledikant.
Die had ik in de logeerkamer neergezet voor de zekerheid gelukkig.
Na 2 maanden ofzo opnieuw geprobeert omdat ze het zelf graag wilde (ze zag dat mooie roze bed in de logeerkamer staan :mrgreen: ) en toen ging het goed.
Ze is er alleen een paar keer heeel hard uitgevallen; echt hele dikke blauwe bulten dus we hebben nu wel zo’n bedrekje gekocht voor in het midden.
Ze kan er nu uit maar het voelt beschut en ze kan er niet uitvallen.
Ik heb trouwens wel een haakje op HAAR kamerdeur omdat ze op de overloop regelmatig probeert over de ballustrade te klimmen (wat ze ook kan) en ik heb er dus geen zin dat ze 's avonds als wij beneden zijn een verdieping naar beneden kukkelt.
Moraal van het verhaal; je moet gewoon proberen. Grote kans dat het gewoon heel goed gaat!
M had binnen een week door hoe ze het dekbed over zich heen moest trekken en ligt er nooit met haar hoofd onder!
leuk om te lezen dat veel woelwaters met een dekbedje wel goed blijven liggen. Daar ben ik zeker blij mee Ik hoop dat t bij ons ook zo gaat. Ik vind t wel spannend zo naar een peuterbedje. Over een weekje of 2 zullen we weten hoe t gaat.
Hij mag ook zeker zelf een dekbed overtrekje uitkiezen. Ik ga wel naar de ikea, die zit bij ons om de hoek bij wijze van. Echt superdichtbij, ideaal!
ik had ook zo’n draaikont
en had er ook een hard hoofd in (hij klom uit zijn ledikant met slaapzak en al)
in het peuterbed heb ik hem meteen met een dekbedje gelegd, zonder slaapzak.
ging meteen goed, hij bleef er in
en qua draaien: hij draait niet meer.
alleen op zijn zij, of naar zijn rug/buik, maar niet meer achterstevorenondersteboven.
:thumbup:
pas sinds kort klimt ie ook uit dit bed en komt ie naar ons toe.
hij sliep al een half jaar in dit bedje zonder er uit te komen.
zo dat is ook knap Ziet dat hij zo goed bleef liggen op die leeftijd al, super! :thumbup:
gebruiken jullie ook een hoofdkussen allemaal dan? of mag dit nog niet bij peuters?
ik heb er net een kussen in gegooid omdat ze op haar knuffel lag.
Ik denk dat veel kinderen eerst gewoon niet echt doorhebben dat ze eruit kunnen komen :mrgreen: .
M komt er meestal ook niet uit.
Al heeft ze nu ontdekt dat als je je verveeld 's middags je ook kan kijken uit hoeveel onderdelen je bed bestaat :wall: (matras, rekje enz alles had ze eruit gehaald).
@Mamalien wrote:
Al heeft ze nu ontdekt dat als je je verveeld 's middags je ook kan kijken uit hoeveel onderdelen je bed bestaat :wall: (matras, rekje enz alles had ze eruit gehaald).
:shock: oh dat is ook wat zeg Ja dat soort tafereeltjes hoort er zeker ook bij.
ja wij gebruikten al een hoofdkussen toen hij 1 was,
want dan lag hij wat hoger met zijn hoofd (hij was nogal vaak ziek/verkouden enzo)
we proberen dan de deur van de kamer zolang dicht te houden zodat het echt een verrassing voor hem is een nieuwe kamertje
Wij hebben Emma juist nauw betrokken bij het klaarmaken van haar nieuwe kamer en bed zodat het alvast een beetje vertrouwd was, en niet opeens een nieuwe omgeving waarin ze zich niet thuis zou voelen en niet zou willen slapen.
Wij zijn in het ledikantje al overgestapt van een slaapzak naar een dekbed. Hoewel Arwen in haar slaapzak door het hele ledikant draaide, ging het vanaf het begin prima onder het dekbed! We hebben het 's middags opgelegd voor haar middagslaapje, en het was ff wennen, maar 's avonds ging het al als vanzelf. Zo’n slaapzak draait ook om je heen tijdens het slapen, dus dat kan ook meespelen bij het draaien door het hele bed! Een paar weken later werd het peuterbed bezorgd, en Arwen ging dus mét dekbed ineens over naar het peuterbed. En dat is prima gegaan! Ernaast ligt het matrasje van het ledikantje op de grond, maar ze is pas één x eruit gevallen 's nachts, en dat was in het begin. Ze slaapt nu al maanden zo, en het gaat fantastisch! Ze woelt zelden of nooit onder het dekbed. Het is misschien twee x gebeurd dat ze enigszins dwars lag. En geloof me, met slaapzak lag ze vaker ondersteboven dan wat anders! Ze heeft ook een kinderkussen sinds ze een dekbed heeft, en dat gaat prima! Omdat haar slaapzak toch wel wat krap werd, hebben we voor in haar campingbedje (hier slaapt ze één x per week 's middags in, als ze bij haar tante is) een dekbedje gekocht, formaat wieg. Ook daarin heeft ze nu een kussen. En ook dat gaat fantastisch, zelfs beter dan met slaapzak!
Mijn advies: gewoon overstappen! Het gaat vanzelf goed!
@Paultje wrote:
we proberen dan de deur van de kamer zolang dicht te houden zodat het echt een verrassing voor hem is een nieuwe kamertje
Wij hebben Emma juist nauw betrokken bij het klaarmaken van haar nieuwe kamer en bed zodat het alvast een beetje vertrouwd was, en niet opeens een nieuwe omgeving waarin ze zich niet thuis zou voelen en niet zou willen slapen.
nou ik zal je vertellen, het is niet gelukt om het als verrassing te houden haha. De groene muur die wij geschilderd hebben eergisteren is al van top tot teen bekeken en ons zoontje wordt er erg blij van. Ik zeg nu ook steeds dat het zijn kamertje wordt. Dusse…ik moet mijn idee herzien. :lol: