Wij gaan over een paar weken een week naar de sneeuw. We willen niet gaan skien, maar wel met de kindjes lekker naar buiten. We hebben nog nooit een wintervakantie gedaan.
Waar moet ik allemaal rekening mee houden? Ik ben al her en der aan het snuffelen voor skibroeken en pakken voor de kindjes en onszelf. Maar welke maat moet ik dan aanhouden?
In de kleding heb ik maat 44 en hub heeft spijkerbroekenmaat 36/38. Koop ik dan de skibroeken ook in die maten? En doe je daar dan een gewone broek onderaan?
Zouden onze winterjassen warm genoeg zijn voor daar? Of zijn echte ski-jacks beter?
Ski jacks hebben als voordeel dat ze beter waterbestendig en winddicht zijn dan een gewone winterjas. Als je niet gaat skiën of snowboarden heb je dat eigenlijk niet zo nodig voor jezelf. Voor de kinderen is het denk ik wel lekker, als je met ze gaat sleeën.
Goede thermokleding is het halve werk.
Thermo-ondergoed hebben we al. Dat hebben we altijd met Carnaval aan :lol: :lol: Maar bedoel je dan alleen thermo-ondergoed, of onder een skibroek?
Voor de jongste heb ik hier een skipak gekocht en voor zoonlief heb ik een broek en jas op mp gescoord :thumbup:
Ik had een panty of maillot onder mijn skibroek, dat kun dus ook met thermo ondergoed. Maar je doet er geen andere broek onder hoor.
Colletje is ook lekker omdat het goed afsluit bij de nek.
Denk ook aan waterdichte handschoenen, wollen handschoenen worden nat en dan heel koud.
Sneeuwkettingen voor de auto zou ik ook meenemen, is volgens mij ook verplicht in Duitsland / Oostenrijk. En dekens en eten in de auto meenemen.
Winterbanden hebben we. En we vliegen vanaf Bremen, dus gelukkig niet zo heel ver met de auto Maar misschien moeten we ook onze zwembroeken nog meenemen. Volgens zoonlief gaan we ook met de boot en de helikopter :inlove:
Handschoenen moeten we ook nog even zoeken, das een goeie. Bedankt :thumbup:
Waar je ook rekening mee moet houden is dat als je brildragend bent, en in duitsland autorijd, is dat je dan een reservebril bij je moet hebben. Ik geloof dat ook een EHBO koffer en reflecterende hesjes (van die oranje dingen) verplicht in de auto aanwezig moeten zijn.
Reservebril wist ik niet. Goed om te weten, moeten we eens even ergens een extra bril vandaan toveren. De rest ligt standaard in de auto. Ik dacht dat dit in Nl ook verplicht was namelijk :think:
Het is lekker om je te kleden in laagjes. Soms is het ijskoud maar soms als de zon schijnt, kan het best lekker weer zijn en dan is het weer fijn als je iets uit kan doen, zeker als je ergens in de zon wil zitten
Mocht je ter plekke nou toch verleid worden om te gaan skiën, zorg dan voor een goede skibril en goede handschoenen. Dat is prettig maar zeker ook veiliger.
Houd er ook rekening mee dat de kinderen als je bijv. ergens wat gaat drinken of eten de skipakken uit kunnen trekken, dus dat ze er toch een broek of legging onder hebben waar ze met goed fatsoen in kunnen rondlopen (en dus niet direct in hun ondergoed lopen). In een restaurant of zo kan het erg warm zijn in skipak. En meerdere handschoenen. Weet niet waar je zit, maar wij hadden ooit een appartement met vloerverwarming en kregen dus de handschoenen e.d. niet droog voor de volgende dag. Hebben op de vloer gevoeld waar de warmste plek was en daar alles neer gelegd, maar dat werkt dus niet echt om te drogen.
@lbc wrote:
Houd er ook rekening mee dat de kinderen als je bijv. ergens wat gaat drinken of eten de skipakken uit kunnen trekken, dus dat ze er toch een broek of legging onder hebben waar ze met goed fatsoen in kunnen rondlopen (en dus niet direct in hun ondergoed lopen). In een restaurant of zo kan het erg warm zijn in skipak. En meerdere handschoenen. Weet niet waar je zit, maar wij hadden ooit een appartement met vloerverwarming en kregen dus de handschoenen e.d. niet droog voor de volgende dag. Hebben op de vloer gevoeld waar de warmste plek was en daar alles neer gelegd, maar dat werkt dus niet echt om te drogen.
haha, zo hebben wij ooit een fietsvakantie gehad in Nederland in trekkershutjes. Dat was een natte zomer en uit pure wanhoop hingen wij de gympen boven het fornuis om ze zo te laten drogen :mrgreen: Moest er ineens weer aan denken…