Hoi allemaal,
Ik zal me even voorstellen: ik ben Nikkie, 30 jaar en ik ben de medische molen vorige week ingegaan. Mijn vriend heeft problemen met zijn zaad en nu krijg ik allerlei onderzoeken om te kijken of bij mij alles in orde is. Hebben vorige week een intakegesprek gehad en moest al bloed laten prikken. Morgen moeten we komen voor een samenlevingstest en zal er een echo gemaakt worden. Heel spannend allemaal.
Merk dat ik erg bezig ben met zwanger worden en ik zie ook allemaal dikke buiken om me heen.
Ik heb veel hoop dat ik ooit ook zo’n dikke buik zal hebben, maar ja… het blijft spannend allemaal en ik weet dat de kans op teleurstelling ook heel groot is.
Ik merk dat ik behoefte heb om er met anderen over te praten en ik hoop dat ik hier op het forum wat meiden leer kennen met wie ik dit kan delen.
Heel fijn dat deze site er is!
groetjes, Nikkie
welkom hier Nikki
ik hoop dat alles oke is morgen bij de arts :thumbup:
hoi nikkie
ik ben ook zwanger geraakt van tygo via de fertiliteits poli
herken die spanning ook helemaal
iedere keer kijken of er eitjes gerijpt zijn en hoe groot de blaasjes zijn
samenlevings testen en slikken van clomid
na de 4de ronde clomid en 1x pregnyl spuiten (voor het extra zetje) was het raak
bij ons was er niet echt iets mis, alleen dat ik op onverklaarbare wijze altijd een tussenbloeding kreeg
wat overgens totaal niet erg is
het is alleen maar lastig om dan zelf te bepalen of je nu echt ongesteld bent of dat je nog in de zelfde cyclus zit.
maar het is gelukt dus
en het resultaat mag er zeker wezen :inlove:
groetjes renate
Hoi Renate,
Wat leuk om te horen dat het bij jou gelukt is! :dance:
Zou je me iets willen vertellen over wat ik kan verwachten? Je hebt het over medicatie die je geslikt hebt en ook over injecties? Ik dacht dat alles met injecties ging.
En er zijn dus meerdere samenlevingstesten nodig?
groetjes, Nikkie
Volgens mij verschilt de behandeling per geval (en per arts). Wij hebben sperma laten testen, bij mij zijn kweekjes genomen, ik heb een echo gehad en er is bloed afgenomen. Tot nu toe was alles gewoon in orde.
Ik moet nu maandag voor het doorspuiten met vloeistof van de eileiders om te zien of die doorgangelijk zijn en dan op woensdag voor de samenlevingstest.
De arts dacht niet dat daar iets uit zou komen. We gaan daarna bespreken hoe verder te gaan. We zijn nl wel al ruim 1,5 jaar “bezig” voor de 2de…
errug balen vandaag… Samenlevingstest vorige week was goed! er zaten een hoop zwemmertjes in mijn baarmoederslijm, dus dat was positief. Mijn follikels waren echter nog erg klein, terwijl ik al op dag 17 was. Nu heb ik een lange cyclus, dus ik vond dat nog niet zo gek. Moest ik vrijdag bloedprikken om te kijken of ik een eisprong zou hebben en vandaag bellen voor de uitslag: geen eisprong dus. Had ik wel verwacht omdat ik nog niets gevoeld had. Ik maakte me nog geen zorgen, totdat de assistente zei dat het voor deze cyclus dus nu klaar is en dat ik dus deze cyclus blijkbaar geen eisprong gehad heb. daar schrok ik van. Voor mijn gevoel komt die eisprong nog en nu sloot ze het hoofdstuk van deze cyclus gewoon. Ik vroeg of ik niet volgende week nogeens bloed kon laten prikken, maar dat hoefde niet zei ze. Ik begrijp dat niet. voor mijn gemoedstoestand had ze toch best even kunnen informeren of het nog een keertje kon? Ze verwees me naar de afspraken van januari want dan gaan we voor een proefwassing.
Herkennen jullie dit? hebben jullie weleens meegemaakt dat er geen eisprong was?
Ik hoor graag jullie verhalen.
Liefs, Nikkie
Hoi,
Wij zijn na anderhalf jaar “proberen” ook in het ziekenhuis beland.
Van de week samenlevingstest gehad en dat was allemaal prima in orde. Er groeiden ook al follikels die dit weekend mogen gaan springen. Vorige cyclus al dag 21 bloed laten prikken, maar mijn progesteron was te laag. Dus die moet ik deze cyclus weer laten prikken…
Iemand enig idee wat ze eraan kunnen doen als het te laag is? Heb gelezen dat je dan geen eisprong hebt?
Groetjes!
@jet1981 wrote:
Hoi,
Wij zijn na anderhalf jaar “proberen” ook in het ziekenhuis beland.
Van de week samenlevingstest gehad en dat was allemaal prima in orde. Er groeiden ook al follikels die dit weekend mogen gaan springen. Vorige cyclus al dag 21 bloed laten prikken, maar mijn progesteron was te laag. Dus die moet ik deze cyclus weer laten prikken…
Iemand enig idee wat ze eraan kunnen doen als het te laag is? Heb gelezen dat je dan geen eisprong hebt?
Groetjes!
He Jet,
Volgens mij hoeft dat niet te betekenen dat je geen eisprong hebt, maar mogelijk dat je luteale fase (de fase tussen je eisprong en je menstruatie) niet voldoende is. Hoeveel dagen duurt die bij jou? Voor een te laag progesteron kun je medicijnen (volgens mij gewoon progesteron) krijgen, de dames op dit forum weten daar vast meer van.
Hey Lieke,
Ik had natuurlijk even gegoogled toen ik van t ziekenhuis af kwam en daar vond ik dus dat er dan mogelijk geen eisprong is. Mijn progesteron was iets van 11 en dat is heel laag, zei hij. Moet vrijdag weer prikken…
Mijn luteale fase is ook heel kort, Cyclus was de laatste keer 23 dagen en op dag 13 positieve ovulatietest gehad dus dag 14 mijn ei… Maar de vorige cyclus was de luteale fase 11 dagen en dat is kort maar wel genoeg om zanger te kunnen raken…
hallo nikki
zelf loop ik nu ook bij de fertiliteitspoli ik heb pco heb net mijn vierde clomid kuur gehad en krijg morgen weer een follikelmeting dus erg spannend allemaal
het is inderdaag erg frustrerend he allemaal die dikke buiken in je omgeving maar ooit komt ook onze tijd verlies de moed en hoop niet
hoe moeilijk het ook is