Naar de camping met twee peuters...

Hallo,

We hebben twee peuters van 1,5 en 3 jaar. We overwegen om begin september voor het eerst op vakantie te gaan naar een camping in Frankrijk. Daar willen we dan een stacaravan of een bungalow huren. Meestal zijn deze verblijven vrij krap. Onze jongste van 1,5 slaapt nog in een babybedje. Dit is meestal apart erbij te huren. Waar laten jullie een kleintje meestal slapen? We willen een verblijf met 2 á 3 slaapkamers en de oudste kan in een regulier bed slapen. Maar waar zetten jullie het babybedje? (Aangezien de slaapkamers wellicht te krap zijn, gezien het reguliere bed dat er reeds staat).

Heeft iemand toevallig ook nog tips van een camping die aan te raden is voor kinderen van deze leeftijd? Het liefst met genoeg faciliteiten die voor deze leeftijdscategorie interessant is (en daardoor ook veel leeftijdsgenootjes). We willen in het zuiden van Frankrijk gaan, zodat de kans op goed weer het grootst is.

Alvast bedankt!

Groetjes,

Monique

Wij zijn dan wel niet naar een camping geweest, maar verbleven op een hotelkamer met twee kamers. I en J (ook bijna 3 en 1,5 jaar) sliepen samen op 1 kamer.

We hadden ze nu allebei in een ledikantje, maar de oudste zou ook in een gewoon bed kunnen en alleen de jongste in een ledikantje of campingbed.

Tegelijk naar bed dat werkte niet, dan werd het heel laat :roll: .

Wij lieten I dan op de bank bij ons in slaap vallen en lieten J in haar bedje eerst in slaap vallen. We deden I over in haar bedje als ze sliep. Werkte :thumbup:

Wij zijn af gelopen jaren naar een sta caravan van vanance solei geweest. Daar kun je een baby pakket bestellen, dan heb je een baby badje kinderstle en wordt van een 1 pers bed een baby bedje van gemaakt door een een hkje om heen te zetten. Robin heeft hier altijd heerlijk in geslapen. En het is ons ook prima bevallen. Dit jaar hadden we voor het eerst geen baby pakket omdat Robin thuis ook niet meer in een ledikantje slaapt.

Maar volgend jaar dus weer het baby pakket voor ons ukkie die er aanzit te komen. En ook dan zullen we weer naar Zuid Frankrijk rijden.

Ik vind het echt een aanrader om te toen. Ik merkte ook dit jaar dat de speeltuintjes erg leuk waren voor Robin.

@alex wrote:

Wij zijn dan wel niet naar een camping geweest, maar verbleven op een hotelkamer met twee kamers. Isabel en Jasmijn (ook bijna 3 en 1,5 jaar) sliepen samen op 1 kamer.

We hadden ze nu allebei in een ledikantje, maar de oudste zou ook in een gewoon bed kunnen en alleen de jongste in een ledikantje of campingbed.

Tegelijk naar bed dat werkte niet, dan werd het heel laat :roll: .

Wij lieten Isabel dan op de bank bij ons in slaap vallen en lieten Jasmijn in haar bedje eerst in slaap vallen. We deden Isabel over in haar bedje als ze sliep. Werkte :thumbup:

Dion en Ruben op één kamer durf ik nog niet. Thuis hebben ze beide ook hun eigen kamer en als ze samen zouden liggen, dan kan het nog wel eens “feest” worden bij het naar bed gaan (tenzij ze erg moe zijn en snel in slaap vallen). Dus het liefste willen we 3 slaapkamers, zodat het zoveel mogelijk dezelfde situatie is als in Nederland. We zijn misschien iets té gehecht aan het comfort van thuis… Zonde kids geef je dat gemakkelijker prijs, dan mét zo’n kleintjes erbij. :smiley:

@essy wrote:

Wij zijn af gelopen jaren naar een sta caravan van vanance solei geweest. Daar kun je een baby pakket bestellen, dan heb je een baby badje kinderstle en wordt van een 1 pers bed een baby bedje van gemaakt door een een hkje om heen te zetten. Robin heeft hier altijd heerlijk in geslapen. En het is ons ook prima bevallen. Dit jaar hadden we voor het eerst geen baby pakket omdat Robin thuis ook niet meer in een ledikantje slaapt.

Maar volgend jaar dus weer het baby pakket voor ons ukkie die er aanzit te komen. En ook dan zullen we weer naar Zuid Frankrijk rijden.

Ik vind het echt een aanrader om te toen. Ik merkte ook dit jaar dat de speeltuintjes erg leuk waren voor Robin.

We waren aan de camping “Domain du Colombier” in Frejus het denken. Deze is o.a. ook te boeken bij Vacance Soleil. Ze hebben betrekkelijk ruime huisjes met 3 slaapkamers. Verder kunnen bepaalde bedjes “omgebouwd” worden tot babybedje. Dat klinkt natuurlijk wel aantrekkelijk. Verder ook wel genoeg speelgelegenheden voor kleintjes van 2 á 3 jaar. Het is voor ons de 1e keer camping ooit in ons leven…normaliter was het altijd hotel of een appartement. We zien echter ook dat de kleintjes het op een camping veruit het meeste naar de zin hebben. Kameraadjes zijn er immers snel gemaakt.

Rijden jullie ook 's nachts? Dat lijkt ons wel het handigste, anders wordt het toch wel een érg lange rit (ondanks evt. een DVD systeempje in de auto).

wij rijden altijd 's nachts :thumbup: het vergt wel behoorlijk wat van de ouders, vind ik. Maar je rijd zoveel meer ontspannen omdat de kids slapen… wij hebben nog geen dvd-speler, ze vermaken zich zo ook nog wel (kist speelgoed tussen beide stoeltjes is perfect)

mijn ouders zijn in september op La Brasilia geweest in Canet-Plage. Dat ligt ergens onder Perpignan. Het is een mega-resort direct aan het strand. Je kunt er diverse accomodaties huren en het schijnt erg kindvriendelijk te zijn. En buiten het seizoen nog enigszins betaalbaar :wink: