Hihi, bij ons blijft het bij “Liënne is wakker”. Geen smoes natuurlijk, want dat klopt ook! hahaha
Maar uitleggen dat iedereen wakker is voordat ze gaan slapen komt niet helemaal tot haar door.
Gisterenavond weer “de trap” geprobeert en wederom is ze meteen gaan slapen! Ik denk inderdaad dus dat ze “bang” is alleen gelaten te worden. Vanaf de gang zeggen dat ik op de trap zit helpt haar dus heel erg om in slaap te komen.
Hoop dat dit ook zo goed blijft gaan.
Overigens wel “fijn” te lezen dat wij niet de enige zijn met deze “problemen”.
Whoehoe!!! Derde avond op een rij dat de trap werkt! Ze ging goed liggen vanavond en zei zelf al “mama gaat op de trap zitten”. We hebben haar niet meer gehoord!!!
hub heeft nu na een paar keer terug te zijn geweest haar op dr zij gelegd en op dr rug gekriebeld en gezegt dat alle mensen en kindjes slapen en dat het toch niet gezellig is als je alleen wakker bent :lol:
en dat alle kindjes en mensen morgen pas weer leuke dingen gaan doen en gaan spelen.
Hier was het en is het nog een drama…wel heb ik ook toegepast dat ik nog even boven ben en dat gaat al stukken beter als is het nu weer half 10 :thumbdown: Hij is nu wel rustig hoor en af en toe zegt hij mama ben je er nog? Ja lief ben er nog en dan is het goed.
Denk ik Verôn zijn geval dat het ook wat verlatings angst is.
hier had ze ook een hele truckendoos, was er klaar mee. Boekje lezen beneden op de bank, boven in eht raams taan, opa en oma zwaaien (woont een ouder echtpaar zonder kinderen en kleinkinderen achter ons, die zitten vaak voro het raam) rolluik dicht, liejde zingen en slapen!
soms nog een keer terug als het dekbed los is, maar dan zeg ik: mama doet het dekbed nu dicht, de laatste keer. SOms roept ze nog dat tie weer los is, maar dan ga ik er niet heen. Op deze manier werkt het dus het beste. Als ik er wel weer heen ga, zeg ikn iks, en krijgt ze nadat ik het dekbed tohc nog een keer heb vast gemaakt een aai over dr bolletje, dan is het vaak ook klaar.
overigens slaapt ze nog in een ledikantje, waar ze niet zelf uitkomt. Dus ze kan gelukkig ook weinig als ze huilt en niet wil.
het slapen in een ledikantje maakt dat wel wat makkelijk nog denk ik. Hier dus in een normaal bed en komt we dus echt uit, Gaat in de badkamer of onze kamer lopen klieren dus dan kan je niet denken laat maar gaan. Anders krijg je net als ik van de week dat hele kamer onder de sudocreme zit die hij even had gevonden… :mrgreen:
Inderdaad, ledikantje maakt het wat makkelijker. Vandaar ook dat we de eerste dagen het campingbedje op haar kamer hadden gezet.
Bij ons kan ze de kamer niet uit, wij hebben een traphekje tussen de deurpost gemaakt en de klink staat omhoog dus wat dat betreft kan ze niet de hele bovenverdieping over. Dat scheelt ook!!!
Mijn dochter had dat ook toen ik zwanger was van haar broertje dat ze 'smiddags niet wilde slapen. Ik heb haar toen op een gegeven moment maar in ons bed gelegd en naast haar gaan liggen en dat hielp. Na de geboorte van haar broertje werkte dat soms ook niet meer en toen hebben we haar op het tijdstip dat ze op het kdv ging slapen naar bed gebracht ook al was ze nog niet moe (direct na de lunch) ipv te wachten todat ze moe werd en dat hielp ook.
's Avonds wil ze alleen gaan slapen als een van ons bij haar gaat zitten, dus dat doen we dan maar.
Zaterdag kreeg C (2jr en 8 mnd) poster van Cars, zomaar, manlief vond het leuk om te kopen :think: maar goed, het hangt aan zijn deur. Met alle auto’s op hem gericht. Dus alle ogen… Sindsdien is het drama en hebben we poster weggehaald. Dat hoorde ook bij smoezenboek: ‘auto moet weg’. En volgende avond is het: ‘waar is auto’? Teruggehangen en dan was het 20 min later drama, heel angstig, trillerig. Nou die poster blijft nu permanent opgeborgen. Het is wel toevallig anders.
Verlatingsangst is het ook inderdaad, moet ons TIG keer knuffelen. Wat moet je dan als moeder?
Gister is hij voor het eerst sinds hele lange tijd naar beneden gegaan. Maar vanavond blijft hij gewoon boven, ook al trekt hij zijn smoezenboek open, zoals hier al gezegd consequent zijn, regels = regels.
Dat van zindelijkheid maakt hij ook “misbruik”, moet ineens 2 a 3 x op een avond plassen. Of hij doet het heeeel goed, en kan binnenkort zonder nachtluier…