Hallo allemaal,
Hoop dat iemand mij kan helpen…
Nena is een lief meissie maar wel 1 met een eigen eetschema. Op zich niks mis mee, maar ze moet uiteindelijk natuurlijk wel iets van regelmaat gaan ontwikkelen.
Ze eet nu volgens het volgende schema:
530 130
730 50
1000 100
1200 100
1600 150
1900 120
2100 100
ha ha! Geen peil op te trekken dus, vooral die ‘tut’ fles om 0730 uur en die ‘ik heb enorme honger dus maak maar 30 cc bij’ fles van 1600 uur.
Ze zou eigenlijk de laatste fles om 2300 uur moeten eten maar dat redt ze niet. Ze slaapt dan wel tot 0530 uur…
Ze mag van het cb 750 cc hebben ( ze weegt 4500 gram) dus dat klopt. Idealiter in 5 voedingen van 150 cc.
Zou ik haar van bovenstaand schema over kunnen zetten op 5 x 150? Of het nog maar ff zo laten mede gezien het feit dat ze ng zo jong is?
gr muts
Thije kreeg idd al 5 voedingen toen en ook van 150cc
Nu krijgt hij 5 van 180cc en dan om
06.30
10.30
14.30
19.30
22.30
soms is het eens half uur eerder of later,maar op zich meestal dit schema komt hij wel s nachts dan probeer ik geen voeding te geven,maar druk speentje erin en dan loop ik soms tig keer,maar alla na een half uurtje is ie meestal weer in slaap gevallen. Wil het helemaal niet dan krijgt hij een klein flesje van 70cc en dan tukt hij weer verders.
Succes ermee om goed schema te vinden,het is soms een erg gepuzzel :roll:
Hey Schoen,
Bedankt voor je antwoord. Wel slim om 's nachts indien nodig een klein flesje te geven. Ik denk dat Nena makkelijk door kan slapen zeker als je ziet wat voor ruk ze al maakt vanaf 2100 uur tot 0400 uur.
Hoe heb je dit geintroduceerd? Ik heb nl het idee dat Nena een sterke inwendige klok heeft die gewoon om de drie uur gaat mekkeren…
En áls ze eenmaal besloten heeft dat ze honger heeft dan kan ik alle trucs uit de kast trekken maar dan helpt toch echt alleen een fles…
Hoe is dat bij Thije gegaan?
gr
muts
En die laatste fles rekken tot 23:00 lukt echt niet?? Want dan zou ze ipv om 5:30 om 7:30 komen ongeveer en dan vervalt dat flesje van 50 cc en kun je gewoon 150 geven. En als het echt niet lukt misschien proberen om het steeds iets langer uit te stellen. Dan niet om 21:00 maar om 21:10 en dan zo steeds later? En als het wel lukt zit je meteen al op een flesje minder en dan proberen om inderdaad alle voedingen op te hogen naar 150 cc zodat ze ook wat minder snel om de volgende voeding vraagt.
Maar eigenlijk vind ik dat ze nog een netjes schema heeft hoor Wij hebben met emma van het begin af aan problemen gehad met de voedingen (vooral toen we begonnen met rust en regelmaat). Soms gaven we wel 9 flesjes omdat het niet lukte overdag 4 uur tussen de flesjes te laten zitten. Dan kreeg ze soms ook zo’n flesje van 60 cc. Het enige waar wij geen problemen mee hadden waren die avonden. Mevrouw slaapt vanaf der geboorte netjes tussen 19:00 en 23:00 dus dat was bij ons gelukkig geen probleem.
Hey PurpleD
Het is ook een net schema natuurlijk voor een beebje van 4 weken! Vooral omdat ze 'snachts maar 1 voeding wil en die 'gooien’we er in en binnen 20 minuten slaapt ze weer. Nog geen enkele keer problemen mee gehad! (errug fijn!!)
Zal vanaf morgen gewoon eens gaan proberen met 5 x 150 en evt dan 's avonds als het écht niet lukt een klein flesje.
thanks!
gr
muts
Toen Hieke 4 weken was zaten we ook op zo’n schema… :roll: :mrgreen: Als voorbeeld het dagschema van de dag dat ze 4 weken was:
3:00 75
5:00 60
9:30 125
13:30 95
16:30 125
21:15 115
Pas 2 weken daarna zaten we op:
7:30 130
12:00 135
16:00 135
19:00 135
22:30 95
En dan ook kwam ze vaak nog aan het einde van de nacht. Nu moet ik zeggen dat Hieke niet een zwaargewichtje was (en is). Ze woog met 4 weken 3680. En met 6 weken 4090. Mijn ervaring is dat je kan willen wat je wil maar ze regelt het toch zelf. Uiteindelijk kwam het goed, met doorslapen èn schema. En als je net een schema te pakken hebt, dan gooit ze het na een paar weken weer om.
Geduld…
Ik vind het eerlijk gezegt al knap dat jullie op 6 voedingen zitten… Wij zitten nog steeds op 7. Ik hoop dat het vandaag eens lukt om op 6 voedingen te zitten…
Ik krijg er bij Juul ook niet meer dan 100 a 110 cc in.
Het is geen zware baby, misscien ligt het daar ook aan, ik weet het niet…
Hij is morgen 5 weken en weegt 3600 gram…
Muts ik kan je helaas niet helpen…
@muts99 wrote:
Hoe heb je dit geintroduceerd? Ik heb nl het idee dat Nena een sterke inwendige klok heeft die gewoon om de drie uur gaat mekkeren… Hoe is dat bij Thije gegaan?
gewoon geprobeert en het lukte meteen! Makkelijk kind he?? Whahahah
Maar zodner gekheid. Thije krijgt dan om 22.30 zijn laatste fles en tukt dan wel door tot begin van de ochtend,denk dat NEna dat ook wel doen gaat aangezien ze ook wel een ruk achter elkaar slaapt,maar dan gaat zij er al om 21.00 in.
Maar goed je moet gewoon proberen wat ook voor jezelf het makkelijkst werkt!
Succes
Ja! Inderdaad een makkelijk kind Schoen!
Hier vannacht geprobeerd…
Eerst om 2300 uur ‘afgetankt’ helaas ging er maar 50 cc in…
dus werd ze om 03.30 uur wakker, fles van 70 cc gegeven
Toen om 07.30 uur, 150 cc
daarna om 11.30 uur, heeft ze ongeveer 120 cc gegeten
nu even wachten wanneer ze weer honger heeft
Tot nu toe valt me wel op dat ze meer spuugt dan andere dagen… dus misschien is het toch iets te veel?
Nou ik wacht af vandaag!
gr
muts
50cc is idd wel wat magertjes om de nacht in te gaan,maar alla proberen kan geen kwaaad en als ze niet wil dan krijg je er toch niet meer in.
Hoe is het verder gegaan vandaag?? Nog zo aan spuugen geweest?? Weer fles vanavond om half 11 gehad??
ha ha! Nou Nena houdt niet zo van dit schema da’s wel weer duidelijk!
Ik was zelf weg gisterenavond dus hub was thuis met de kids.
Nena heeft twee uur gejankt en hij heeft haar van pure ellende de 2300 uur fles maar om 2100 uur gegeven. Dit is alle avonden nog zo geweest hoor, dus hij had groot gelijk. Maar om 2300 uur wilde ze dus niks…
Om 0400 uur wel. Ik nog leuk een 70 cc flesje gemaakt maar dat ond mevrouw duidelijk te weinig! Dus nog 1 bijgemaakt.
Vanochtend om 08.30 uur was ze wakker en toen heeft ze ongeveer 110 cc gedronken van de 150 fles.
Nee mama, je hebt pech met je leuke schema, ik geef wel aan wanneer ik honger heb en dan laat ik wel weten wanneer ik vol zit!
Hihi!
nou, probeer het gewoon nog een keer vandaag!
gr
muts
Als je haar nu s morgens eens om half 7 wakker maakt voor de fles?zou dat een optie zijn? dan begin je de dag al anders en kom je misschien wel uit op
06.30
10.30
14.30
19.30
22.30
probeer ook maar mee te denken :lol: :lol:
Ze is nog wel jong hoor…ik zou het lekker zijn beloop laten. Het komt vanzelf!!
hey Schoen,
ziet er wel keurig uit dat schema. Ben alleen niet zo’n fan van wakker maken. Punt 1 omdat Nena niet wakker te maken is eigenlijk… dat is dus ook het probleem elke keer. Punt twee voor mezelf… vind 0630 uur wel
errug vroeg eigenlijk :oops: :oops:
Joepie, je hebt gelijk ze is nog erg jong. Probeer eigenlijk te doen wat volgens het schema van het cb moet bij het gewicht van Nena (4500 gram, vorige week, dus inmiddels meer)
Nou, ik kijk morgen wel hoor. Ze ligt nu in coma in mijn slen te pitten nadat ze weer veel tevroeg gegeten heeft hihi
Bedankt weer voor het meedenken!
gr
muts