Naar 5 voedingen, 1e fles rond 5 á 6 uur?

Sinds de kraamweek kreeg onze dame 7 x 100, dat hebben we verlaagd naar 90 en daarna verhoogd naar 100. Met 3 weken liet ze de nachtfles vallen (ze krijgt de laatste dan ongeveer rond 23 uur en komt nu meestal tussen 5 en 6 voor de ochtend, heel soms half 5) en zaten we op 6 x 100. Nu heeft ze geen echt ritme omdat ze heel veel spuugt. De ene keer zit er makkelijk 4 uur tussen, de andere keer haalt ze de 3 niet. De laatste keren was het meestal rond de 3,5 uur en leek ze meer honger te hebben, dus ik wilde gaan ophogen om naar 5 voedingen te gaan. Ten 1e omdat ze dat aan leek te kunnen en dat soms zelf al bijna deed en ten 2e omdat we dan een fles minder hebben en voor haar dus weer minder last van spugen. Nu geeft het ophogen meer gespuug, omdat ze natuurlijk dan even iets teveel binnen krijgt om er daarna 1 te laten vallen. Helaas, niet dus…we komen namelijk niet uit voor een “goede” ochtendtijd om op 5 te komen. Ik heb per 10 opgehoogd en zat nu eigenlijk op 5 x 120, ze zou ongeveer 550 gemiddeld mogen maar zit er altijd al wat boven, maar nu komt ze nog steeds de ochtend rond 5…dan eindig je dus op 21 en dat is erg vroeg voor een laatste fles…zo zitten we dadelijk weer op een nacht en dat wil ik dus niet!

Ze doet het natuurlijk al erg goed, aangezien ze geen nacht meer heeft :dance: , maar vraag me af of ik dan dus niet toch nog op 6 zal blijven. De oudste zat rond deze periode ook op 5, maar dan nog met een nacht erbij, die liet ze met 6 weken vallen en ze was wat zwaarder, dus die kwam steeds de nacht en dan rond 7 en daarna meteen rond 6/7 dus heb dit niet meegemaakt :mrgreen:

Wat is wijsheid, de laatste nog ophogen naar 135 en hopen dat ze wat langer slaapt en we toch naar 5 kunnen? Of toch maar op 6 blijven omdat het misschien toch nog te vroeg is voor 5 voedingen en dat ze het nog helemaal niet kan halen zo’n lange ruk slaap? Gister heb ik wat gesmokkeld, om te kijken of ik haar later de ochtend zou hebben, dus heb tussendoor een klein extra flesje gegeven zodat alles 2 uur verschoof en ze rond 23 eindigde, maar kwam dus toch om 5.15. Ik twijfel wat omdat ze zo onduidelijk is met haar ritme door het spugen :think: Ook prima als ze gewoon om 5 wakker is, maar dan kan ik het nog niet redden met 5 voedingen want dan zou ze om de 4,5 uur moeten komen om aan ongeveer 23 uur te komen als laatste fles en dat mag weer niet (al moest ik haar gister steeds na 4 uur wakker maken, dus zelf zou ze het prima vinden haha). Veel meer ophogen lijkt me ook geen goed plan, al zou ze dat volgens het pak wel mogen.

Hoe hebben jullie dit aangepakt als ze rond deze tijd voor de fles kwamen?

Niemand die een kind heeft wat om 5 a 6 uur 's morgens komt??? :think:

Ik heb er 1tje, maar die is al ouder… :oops:

Aan mij heb je helemaal niets, ik heb er eentje die met 7 maanden nog op 4 flessen zat, en spontaan naar 2 is gegaan toen hij 7,5 maand was.

Ook eentje die met week 6 al 180cc had, en ineens spontaan met 3 maanden maar 150 per keer kreeg, en altijd 6 flessen… dus ik kan je niet helpen.

De mijne, maar die zijn inmiddels 10 maanden en geen vergelijkingsmateriaal…

Ik kan me van Pete herinneren dat hij ook een periode al om 05.00 a 06.00 uur kwam, maar dan deed ik gewoon wat extra tijd tussen de flessen overdag.

Op zich kan het geen kwaad om overdag een keer 5 uur tussen de flessen te laten, zeker als je zegt dat je haar af en toe wakker moet maken na 4 uur.

En misschien een keer proberen wat ze doet als je al om 22.00 haar laatste (5e) fles krijgt, misschien slaapt ze dan ook gewoon tot 05.00 uur door?

Als mijn jongste om 5 uur wakker werd dan rekte ik het altijd even door hem even bij mij in bed te leggen of door even met hem te spelen. Ik gaf dan de eerste fles om 6 uur. Op een gegeven moment raakte hij hieraan gewend en kwam gewoon om 6 uur. Hij kreeg de laatste fles om tien uur.Je zou dan eventueel de laatste fles iets op kunnen hogen.

Ik zou het spugen dan eerst eens aan gaan pakken. Gebruik je johannesproodpitmeel door de voeding? (Nutriton?)

Dat ze regelmatig het red tot 5 uur wil natuurlijk niet zeggen dat ze dat dan meteen altijd doet. Soms heeft ze gewoon een dag gehad waarom ze meer verbruikt aan energie waardoor ze toch weer wat sneller honger heeft…

Ik heb tijdelijk op 6 flessen gezeten en spugen is nu iets minder door 1 schepje nutriton, vooralsnog heeft ze daar wel erge krampen van maar nog geen diarree. Ze liet daarna de tijd langer worden en nu moet ik haar al 2 dagen om 7 uur wakker maken! :dance: Het probleem loste zichzelf dus op! Nu spuugt ze nog steeds maar heeft ze toch genoeg aan de hoeveelheid en de krampen nemen we maar voor lief, want die 5 flessen en tijden geven haar en ons toch wel wat meer rust!

Bedankt voor de tips!