Zucht… ik ben nu bijna 36 weken zwanger en nog steeds hebben we niet DE naam voor onze baby .
Ik had er 1 die mijn man niets vond, dus ik zette hem uit mijn hoofd. Na een week of 2 vond mijn man dit toch de naam , maar was ik er toch niet 100% zeker van.
Ok andere namen gezocht en er was 1 naam die op ons beider lijstje voorkwam, opgelost ! we zijn eruit…
nu zocht ik de betekenis op van deze naam en hier kwam een nogal gelovige betekenis uit. ( geschenk van de heer )
Dus dit wordt hem ook absoluut niet , wij hebben dat kindje gemaakt niet iemand anders ( ik ben de grootste atheist die er rondloopt dus geloof gerelateerde namen vallen al snel af)
En nu is onze beeb nog steeds naamloos… en ik ben zo bang dat ik straks ga bevallen en we geen naam hebben…
ik denk dat ik weet in welke richting ik je naam moet zoeken aangezien zowel mijn naam als een van mijn dochtertje dit ook betekend :mrgreen:
Zoek eens op internet naar niet geloofsnamen, ik denk dat dat niet mee zal vallen, was er niet een site waar je overzichtelijk alle namen kon bekijken INCLUSIEF de betekenissen ???
Op voornamelijk (je weet wel wat er voor en na moet toch?) kun je een flinke database vinden met namen geselecteerd op veel criteria!
tja wij zijn zelf helemaal niet gelovig, maar hebben voor onze jongens namen uitgekozen die we mooi vonden.
Pas later eens opgezocht wat ze betekenden en 2 van de 3 zijn terug te voeren (zijn dus geen namen die letterlijk in de bijbel voorkomen, maar wel afgeleid van) op de bijbel… ‘pech’ voor ons, die namen zijn het gewoon helemaal voor ons en passen bij onze ventjes.
Als ik mijn kind roep of het over hem heb denk ik geen enkel moment aan ‘oh jee het is een bijbelse naam’.
Bedenk het mezelf alleen weer op het moment dat iemand begint over betekenissen van (kinder)namen :lol: .
Ik zou die naam toch ook nog eens heroverwegen, als dat de enige naam was waar jullie het over eens konden worden.
Ik neem aan dat je voor je naar de betekenis zocht dus niet direct aan de bijbel dacht toen je de naam hoorde… voor ons zou dat voldoende zijn.
En anders toch nog een of twee namen bedenken en bij de geboorte pas kiezen. Een van onze kinderen kwam te vroeg en we hadden dus ook nog geen naam, na een halve dag ofzo besloten, maar toen wisten we wel meteen van die naam waar ik eerst over twijfelde van dit is m gewoon. Dit is een echte …
De meeste namen zijn afgeleid van bijbelse namen dus eht wordt denk ik erg lastig iets te vinden wat dat niet is :lol:
Ik zsou het gewoon doen, als dit de naam is is het hem gewoon!
En anders beslissen nadat het kindje geboren is…
succes
Ik heb er gister gewoon wakker van gelegen , stom he ?
Toen we deze naam uitkozen heb ik geen moment gedacht aan de betekenis , die heb ik na onze keuze pas opgezocht.
Van de ene kant weet ik ook wel dat we gewoon voor die naam moeten gaan en dat mijn redenering gewoon nergens op slaat.
maar van de andere kant nu ik het weet weet ik niet of dit wel de naam is …
wat een drama om niets he :lol:
Ik en vriendlief kwamen er ook maar niet uit welke namen we wilde hebben dus hebben we de namen op het lijst gezet van wat we beide wel leuk vonden en alsnog gingen overwege… Het begin was er in ieder geval! Vervolgens paar dagen laten heb ik gezegd dat hij de voornaam mocht kiezen en ik de bijnaam. En zo is het uitgekomen op Katie Zoë…
En Zoë is een betekenis van leven. :mrgreen:
Hoewel ik de vraagstelling begrijp ga ik je toch doorverwijzen naar ons algemene namentopic.
Alle vragen en suggesties met betrekking tot namen worden daar besproken.