Naamadvies: wel passend of net niet?

Jaja, ook hier naamadvies nodig…



Het zit zo, we hebben een naam in gedachten die we echt leuk vinden maar de voornaam bevat een klein beetje dezelfde klank als de familienaam…

Het rijmt niet vind ik maar dezelfde klank komt er wel in voor…

Ik had graag eens jullie mening…

Vinden jullie het net goed passend of toch te “rijmend” en dus niet doen?

In hoeverre houden jullie rekening met voornaam - passend bij familienaam?

Hier een aantal gelijkaardige voorbeelden om jullie een idee te geven wat ik precies bedoel…

Seppe Deschepper

Jochen Jodts

Flore Vandooren



Alvast bedankt!

Persoonlijk vind ik dat dus niet leuk…



Ik vind wel dat een voornaam bij een achternaam moet passen maar niet rijmend…



Ik denk dat er te veel stomme grapjes het hele leven zullen achtervolgen…

Ik zou het niet doen. Maar dat is persoonlijk. Wij hebben er bij Hieke wel echt goed opgelet.

Ik vind een rijmende voor-en achternaam niet zo mooi, eigenlijk.

Een voornaam beginnende met de letter van de achternaam vind ik wel kunnen.



Groetjes,

Jippie

Ik zou het persoonlijk ook niet doen, wat Madre al aangeeft, ik denk ook dat er later flauwe grapjes over gemaakt gaan worden.

Daarbij vind ik het ook niet echt klinken zeg maar.



Succes met het kiezen en bedenken van een leuke naam!!!

Wij kennen een Yara jansen :lol:

Yara Jansen vind ik wel meevallen eerlijk gezegd.



Maar dat rijmende zou ik ook niet doen.

Ook ik vind het niet mooi.

Ik heb er bij onze namenkeuze zeker op gelet. Daardoor vielen ook een aantal namen af, helaas.

Ik denk dat je kind ermee gepest gaat worden…



Ik ken echt een persoon en een bedrijf die Kris Kras en Hein Heun heten…de ouders zullen bij de geboorte gedacht hebben…“das leuk, dat doen we”…maar de werkelijkheid ligt toch vaak anders. :roll:

Yara Jansen vind ik niks mis mee, hoor! :slight_smile: Onze achternaam begint met een L, net als de voornaam van onze kleine meid.

Misschien heb ik een beetje verkeerde en te rijmende voorbeelden gekozen…

Echt rijmend zou ik ook helemaal niet kiezen en een Hein Heun of Kris Kras vind ik er ook helemaal over hoor…

Maar ik vind het moeilijk om de grens te trekken wat net goed past en wat er net over is… Ik maak het moeilijk hé :oops:

En de echte naam kan ik hier niet zetten om het jullie meteen duidelijk te maken want ik ken teveel nieuwsgierige mensen… :doh:



Het gaat er meer om dat dezelfde klank erin voorkomt.

Precies zoals Yara Jansen,… Hier gaat het toch ook meer om dezelfde klank maar niet rijmend? Of zie ik het verkeerd? Wat vinden jullie?

Mijn andere voorbeelden waren verkeerd gekozen en al te rijmend, ik heb eens andere meer gelijkaardige voorbeelden gezocht en ze aangepast…

Alvast bedankt voor jullie hulp…

Het feit dat je hier de vraag stelt geeft al aan dat je twijfelt. En bij dit soort belangrijke dingen zeg ik altijd: bij twijfel niet doen. :shifty:

zeg hem gewoon 25 keer hard op (jullie allebei zodat je het kan horen) en als je dan nog twijfeld… niet doen.

Denk ook niet dat ik het zou doen. Al hoewel we ook 1 naam hebben waar de achternaam ook mee begint, maar daar twijfelen we dus ook over. Op zich als het niet echt rijmt kan het wel, vind het ook minder storend als het ermee begint zoals yara jansen, dan dat het ermee eindigt zoals marie carie.



Maar zoals colle al schrijft, zeg m allebei eens een paar keer hardop tegen elkaar, dan hoor je m ook echt.

Bij enkel dezelfde beginletter zou ik niet twijfelen denk ik… Als de rest van de naam mooi klinkt…

Ik twijfel bij eenzelfde klank in het midden van de naam…

Och en ik twijfel bij alles hoor… Zeker bij belangrijke beslissingen ben ik een eeuwige twijfelaar… :eh: :wall:

@Djoesie wrote:

Och en ik twijfel bij alles hoor… Zeker bij belangrijke beslissingen ben ik een eeuwige twijfelaar… :eh: :wall:


Jij bent zeker zwanger? :angel: :roll: :mrgreen: :wink:

Ik denk wel dat het kan hoor.



Je denkt er toch goed over na. En je geeft zelf aan dat je het niet “grappig” wil laten klinken. Dus zo erg als Kris Kras, zal het toch niet zijn :mrgreen:



Als jij die naam mooi vind, dan moet je gewoon voor die naam gaan.

(vind ik :wink: )

@myrella wrote:

Ik denk wel dat het kan hoor.

Je denkt er toch goed over na. En je geeft zelf aan dat je het niet “grappig” wil laten klinken. Dus zo erg als Kris Kras, zal het toch niet zijn :mrgreen:


Neen, Kris Kras daar lijkt het in de verste verte niet op hoor! Dat is echt wel erg!

We hebben gewoon een lange familienaam en een deel van de voornaam die we zouden kiezen komt een beetje terug in de familienaam. Waardoor je gewoon eenzelfde klank hebt, maar eigenlijk rijmt het niet... Precies zoals mijn voorbeelden die ik hierboven gaf
Verdeelde meningen over een naam heb je altijd, dat weet ik. Ik wil gewoon de goede keuze maken en ben een eeuwige twijfelaar...
Daarom wou ik het hier eens vragen, om een beetje een idee te hebben. Anders moeten we toch terug vallen op onze 'reserve naam', ook erg mooi maar we zijn iets minder overtuigd, of we moeten nog eens op zoek gaan... :think: :wall:

Nog meningen bij de voorbeelden die ik hierboven al staan heb? Pleeeaaassseee :pray:

Het spijt mij, maar ik vind het echt niets… :shifty:

Mijn vriend heet Franco en ik heet Timmerman en zeg nu zelf, Frank Franco trekt toch op niets! :lol:

En Tim Timmerman … :think:

Haha, nee, zou ik niet doen! :hand: :mrgreen: