naam voor 2e kindje? Help!

Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag of een mening nodig!

Ik ben namelijk een jonge moeder van 1 kindje die heet Dion (2,5jr). We krijgen namelijk begin maart een 2e kindje erbij! Waar ik me enorm op verheug!

Alleen over de namen ben ik niet helemaal uit!

Wij houden namelijk wel van korte stoere of aparte namen! Namen die je niet overal hoort of bijna niet hoort!

Het geslacht weten we niet! Dus we hebben voor beide geslachten een naam nodig! En die ook bij oudste naam past!

Ik heb al een mooie naam wat ik zelf erg mooi vind voor een meisje Esra, maar volgens het namen boek is het een jongensnaam!! Ik vind het zelf meer naar meisjes klinken! En volgens internet kan het ook voor een meid!

Ik begin enorm te twijfelen! En zo is het ook met een jongensnaam Ik vind zelf voor een jongen Ferron wel leuk! Maar vind ik veel op Dion lijken of niet?? HELP!

Of hebben jullie nog meer mooie/ leuke korte namen of tips??

Groetjes miranda

Bjorn? Demian?

een neefje van ons heet ook dion en zijn zusje britt en we hebben nog een nichtje lynn…

Esri voor een meisje of Ferran voor een jongen?

Esra voor een meisje kan prima hoor, Ezra is geloof ik voor jongens een gebruikelijker schrijfwijze. Reza misschien wat? Kan ook voor jongens en meisjes. Ferron vind ik naast Dion een beetje jut en jul klinken. Misschien Ferre, Fedde, Sverre?

hier op school zit een (jongens) 2 ling Dion en Levi.

Vind ik wel goed bij elkaar bedacht door de ouders :thumbup:

Voor een meisje eh eh eh eh

Als je echt bijzondere namen wilt:

Voor een meisje Jothe

Voor een jongen Kiedt

Maar kan me voorstellen dat je dat niets vind en meer voor namen zoals Levi,Lasse, Minke zou gaan.

Ik ken een jongens- en een meisjes-Ezra. Alleen schrijf je het bij het meisje anders (Eszra in tegenstelling tot het vaker voorkomende Esra). Vind Esra leuk staan naar Dion. Namen als Reza, Ilja, Isra en Juna vind ik er ook leuk bij.

Levi vind ik naast Dion leuk staan. En namen als Liam/Lyam, Ilias, Enzo en Davy vind ik er ook leuk bij passen.

Ezra zou ik eerder een meisjesnaam vinden.

Ferron en Dion vind ik niet zo leuk bij elkaar :oops:

Even wat suggesties:

Dion en Mats :inlove: :wink:

Dion en Fynn

Dion en Lev

Dion en Morris

Dion en Wessel

Dion en Luuk

Dion en Theije

Dion en Thijs

Dion en Lis

Dion en Elin

Dion en Renske

Dion en Femke

Dion en Feline

Dion en Anouk

Dion en Tara

Hoi allemaal,

Wat leuk dat jullie even mee hebben gedacht. Bedankt daarvoor!

In sommige namen kan ik me wel vinden en sommige vind ik iets minder. Maar dat is ieder zen smaak!

Sommige namen hoor je wat vaker en dat vind ik wat minder. Ik hou wel van een naam wat je niet vaak hoort! maar het moet ook niet te ingewikkeld zijn voor het kind zelf en je omgeving!

Ik hoop dat er nog wat meer mensen reageren en mee denken!

Kom maar op met met aparte/ korte/ stoere namen!

Groetjes miranda

Voor een jongen rico en meisje Lena of Loena.

Groetjes Helen

Dion en…

Evan

Lenn

Mika

Riley

Zane

Cyril

Saul

Cedric

Virgil

Joska

Otis

Kane

Fender

Nino

Rody

Esra kan ook voor een meisje hoor! Stoer en toch lief!

Ik weet van twee zusjes die heten Esra en Sera (pas later kwamen de ouders er achter dat het dezelfde letters zijn :lol: ).

Ik ken een tweeling Niek en Dion.

Ik ken zowel jongens als meisjes met de naam Ezra. met een z dus…

Ik vind Dion en Tara erg leuk.

Dion en Lynn

Dion en Daan

Wat vindt je van Lois.

Dion met io en Lois met io

Roan :mrgreen: En Esra voor een meiske is leuk!

mijn dochters heten dana en daisy, achteraf gezien ook een hoog jut en jul gehalte, maar het past echt bij ze :mrgreen:

ik vind dion en dana ook wel leuk klinken.

vroeger kende ik een dion en kelly, kelly kan zowel voor een zoon of een dochter

maar ik vind esra ook erg leuk klinken bij elkaar.

jeffrey vind ik ook nog steeds een leuke naam

(ik vind het dus op deze manier veel leuker dan het algemene namentopic he :shifty:, maar die discussie is zeker al eens geweest?)

@Mex wrote:

(ik vind het dus op deze manier veel leuker dan het algemene namentopic he :shifty:, maar die discussie is zeker al eens geweest?)

mee eens :thumbup: