Naaigaren.

Naaigaren, waar kopen jullie naaigaren?

En welke zijn goed? en welke moet ik juist echt niet kopen?

Ben net even op de markt geweest daar verkopen ze Goldmann. Is dat een goed merk? of is dat prut?

Ik koop altijd gütterman.

Of het naaigaren prut is kun je zien aan de structuur, als er aan de draad hele kleine pluisjes/losse draadjes zitten of als je het met gemak kapot trekt is het prut. Is vooral niet goed voor de naaimachine als er pluisjes aan zitten.

Ik koop Gütterman of Goldmann of Hema. Ligt er ook een beetje aan waar ik het voor nodig heb en ook hoe snel ik het nodig heb (is het meteen, dan wordt het Hema, want voor de rest moet ik (veel) verder reizen of een bepaalde dag afwachten). Als ik bv. een draagdoek maak, dan neem ik vaak Gütterman (soms de extra sterke variant), maar voor een jurkje ofzo is Goldmann en Hema net zo goed.

Ik gebruik eigenlijk altijd Gutermann. Met kleding maken heb ik eens lockgaren gebruikt omdat dat een stuk goedkoper was, maar ondertussen heb ik een paar semi-goedkope grote rollen gutermann en doe ik het daarmee :slight_smile:

Guterman of Hema. Ik vind het allebei prima.

Goedkoop spul van de Zeeman enzo vind ik niet fijn.

Ik gebruik altijd Gutterman.

Goldman en ik zelf niet zo tevreden over, is mij iets te pluizig. Maar anderen vinden het prima.