Fleur krijgt na een hele moeilijk start (door veel pijn aan mijn kant) nog steeds borstvoeding.
Eerst op verzoek, maar haar zuigbehoefte waren zo groot dat ik haar de hele dag aan de borst had, en dat konden mijn tepels echt niet meer aan. Ben ik toch een beetje op schema gaan voeden. Ongeveer drie uur ertussen of ze moest echt duidelijk behoefte hebben dan eerder en soms als ze sliep liet ik er max. vier uur tussen. Meestal kwamen we uit op 7 uur-11 uur- 15 uur- 19 uur- 22 uur. Zij werd er een heel tevreden baby door en ook voor mij werd het voeden weer leuk. Sinds ze 10 wkn is komt ze niet meer voor een nachtvoeding.
Regeldagen waren er ook en dan kwam ze vaker. Ze groeit als kool. Met drie en een halve maand bijna 6 kilo en 62 cm. Geboort 3665 gram.
Sinds ze vier maanden is heb ik de voeding van 22 uur laten vallen. Ze dronk amper nog wat. En ze slaapt door. (op vannacht na, ze is dan ook heel verkouden).
Maar mijn borsten, met name tepels, doen ineens weer enorm pijn. Er hangen gewoon vellen aan, lijkt alsof er een blaar op een tepel zit. Ik ga echt door de grond. Sinds kort krijgt ze af en toe een fles 's middags als ik werk. Vandaag misbruik van de situatie gemaakt en haar net voor het naar bed gaan een flesje gegeven. Wilde daarna kolven leek me beter voor de tepels, had dit al weken niet meer gedaan, heb genoeg op voorraad. Maar er kwam geen druppel uit.
Iemand idee wat het zou kunnen zijn?
Het enige wat bij mij opkomt is misschien spruw? Toen ik dat had brandde dat heel erg :x deed echt zeer zowel tijdens het voeden als toen ze niet dronk. Mijn tepels waren ook heel roze rood van kleur…
Anders zou ik 't niet weten :think: vervelend voor je!!
ik denk ook meteen aan spruw
ff langs de HA?
Ik heb dat nu ook al wekenlang, voeden doet soms echt pijn :? (voelt net als de eerste weken dat ik bv gaf) . Ook aan 1 kant heb ik steeds een blaar zitten zo irritant…
Maar spruw kan je toch zien? ook bij Indy moet ik toch witje puntjes in dr mond zien? heb er geen ervaring in want we hebben het nog nooit gehad??
ik zag bij mezelf niets, voelde ook niets, maar lucy had heel inimini wat aan de binnenkant van haar onderlip. vroeg stadium v spruw. even zalf op tepels en lucy nistatine en t was zo over. Heb je Indietjes mondje goed van binnen kunnen bekijken Chant?
Heb gekeken Beeb maar nergens wat te zien alles is mooi roze zonder rare dingen of plekjes.
Kan ook zijn dat ze soms verkeerd hapt omdat ze rondjes draait tijdens het voeden op mn schoot.
Net ook weer gevoed maar het is pijnlijk, zijn ook voedingen bij dat het totaal niet pijn doet heel raar misschien toch het happen wat niet goed gaat en in combi met de tandjes die af en toe flink pijn kunnen doen …
Misschien dat ze haar tongetje niet netjes onder om je tepel doet, omdat ze nu wat tandjes heeft? Dat ze zelf een andere manier heeft gevonden dat ze drinkt, en het voor jou dus ineens al een tijdje niet lekker is? Misschiend at ze een paar weken tandjes heeft, en je een paar weken pijn hebt? Dat het dus gelijk op loopt?
Ja dat kan best hoor, weet niet meer precies of het gelijk met de tandjes loopt maar denk dat het ook daar heel erg aan ligt. Boven krijgt ze nu ook tandjes en die randjes zijn ook lekker scherp :?
We wachten af hopelijk wordt het nog beter, het zijn nog maar 3 voedingen per dag dus dat valt mee :lol:
Even een onbescheiden vraag; heb je al menstruatie gehad?
grtz,
Juudje, hoe is het nu?
Ik denk ook al aan spruw. Spruw is niet altijd zichtbaar. Dat je niet kon kolven, dat kan inderdaad soms met je menstruatie samenhangen.
ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat en wat het nu was?
Geen idee wat het geweest is, maar nu is de pijn bijna weg. Heb het elke keer na een voeding goed ingesmeerd met puranol (geloof dat het zo heet). Wel is Fleur nu na een voeding niet echt meer tevreden.
Door samenhang van haar verkoudheid en de pijn is het aardig teruggelopen. Ik had zowiezo al een voeding door fv vervangen, en nu af en toe een extra flesje gekolfde melk, want ze wil echt nog meer eten. Vaker aanleggen is in het ritme bijna niet te doen. In het begin hebben we zo’n gedoe gehad veel huilen, overdag niet slapen enz. Ze zit nu super in haar velletje en dat vind ik echt veel belangrijker.
Kolven gaat ook maar matig, doe er erg lang over. Moet eerst met de handkolf en kan dan over naar de Swing, maar ben dan ruim drie kwartier bezig, en met een dreumes die ook aandacht wil, heb ik die rust niet overdag.
@chella wrote:
Even een onbescheiden vraag; heb je al menstruatie gehad?
grtz,
Nee nog niet, ik heb een ernistige vorm van endometriose en dat is dus ook het stukje waarom ik nog bv geef.
Fijn dat de pijn bijna weg is…en je meisje het nu goed doet :thumbup: