Oké, stel:
Je bent net een week of vier zwanger, maar je weet dit zelf nog niet.
Je hebt een feestje, drinkt een paar wijntjes en eet een kleine portie carpaccio (3 of 4 plakjes).
Een paar dagen later kom je er dus achter dat je zwanger bent…
Is dit heel erg, of kan dit in zo’n vroeg stadium van de zwangerschap nog niet zoveel kwaad? :shifty:
wat mij altijd verteld is, is dat als je zo vroeg bent dat je het zelf ook nog niet weet het niet zoveel kwaad kan.
er is dan nog geen bloedverbinding tussen moeder en kind(navelstreng)
zou me er dus totaal niet druk om maken meid
Nee zelfs de eerste 8-10 weken heeft je kindje zijn eigen knapzakje met eten…dat is die amoniumzak,eidooierzak weet ik veel hoe het heet maar het werkt :mrgreen:
Ik had een feestje heb toen zelfs gerookt :wall: en kwam 2 dagen daarna erachter dat ik zwanger was…kan geen kwaad…gelukkig is de natuur dus beschermt tegen de onwetendheid van een mama to be :mrgreen: :dance: :thumbup:
Zou me er niet druk om maken hoor!
ik was de eerste maand ook gewoon ongesteld, dus lekker rood vlees gegeten…
Pas daarna, toen ik erachter kwam was ik al bijna 6 weken zwanger, heb ik dat niet meer gegeten…
Oké, bedankt voor de antwoorden dames, dat was nu net wat ik wilde horen!
tot de 4e week is er niks ah handje!!
Ik heb zelfs iets van een pond osseworst weggegeten toen ik ook zoiets zwanger was. En ook veel rauwe gehakt. En ik heb een heel gezond kindje in mijn buik nu. Mij is ook verteld dat het in het begin geen kwaad kan, omdat je kindje dan nog geen bloedband heeft met jou.
Nee hoor, je moet je er niet druk om maken. Bij de 1e heb ik na de negatieve test een bak filet Americain leeggegeten en toen we uiteten waren heb ik ook carpaccio gehad en een aantal wijntjes Een week later had ik wel een positieve test. Alles is goed gekomen
Wij waren heerlijk op vakantie en zijn daar bijna dagelijk uiteten geweest.
Ze hadden daar heeeeeeeerlijke carpacio :inlove: en ik heb dat dan ook bijna dagelijks gegeten…
Bij thuis komst bleek ik dus zwanger te zijn, nu we terug rekenen met de vk was ik op dat moment al 6 wkn zwanger, dus ja…
Alles gaat nog steeds goed.
wat die bloedband met je kind betreft daar zijn heeel veel verschillende theorieen over…
Wat wel bekend is is dat alcohol wel meteen een effect heeft op het kind ongeacht of je nu een week of 5 wkn zwanger bent.
Het is welis waar niet meteen schadelijk, maar wel aantoonbaar dat er aanzienlijk minder activiteit bij het embryo/foetus/kind waarneembaar is.
@dragon wrote:
wat die bloedband met je kind betreft daar zijn heeel veel verschillende theorieen over…
Wat wel bekend is is dat alcohol wel meteen een effect heeft op het kind ongeacht of je nu een week of 5 wkn zwanger bent.
Het is welis waar niet meteen schadelijk, maar wel aantoonbaar dat er aanzienlijk minder activiteit bij het embryo/foetus/kind waarneembaar is.
dat wist ik trouwens niet dat dat aangetoond is…bij mijn 1e heb ik ook tot ong. de 5e week wat alcohol geconsumeerd (weekje vakantie griekenland +trouwfeest met groot diner dus wel iets meer dan wat zeg maar) en ik had een heeeeeeeel rustig kindje in mijn buik. Zou dat daar van zijn gekomen??
antwoord, nee hoor ,ik had een voorliggende placenta :mrgreen: )
maar hij is nu bijna 3 en er is gelukkig niets aan de hand, goed is het allemaal niet maar of het echt kwaad kan zal heel persoonlijk zijn denk ik.
natas
haha nee joh ze blijven daar niet minder bewegelijk door hoor. alleen op het moment dat er alcohol in het lichaam zit
Ik heb op de poli gyn gewerkt en daar hebben we dus heel wat bijscholingen over dit soort dingen gehad.
We hebben zelfs wel eens moeders gehad die doodleuk tegen een arts vertelde dat ze het er nog even flink van genomen hadden want de eerste 4 weken is er toch nog geen bloedband en merkt het kind niets :shock: :naughty:
Ik heb het zelfde gehad… de dag dat ik waarschijnlijk in verwachting ben geraakt ( ivm met berekening terug naar dag van de eisprong ) was ik zo dronken als het maar kon … :oops: :oops:
Ik heb me daar ook heel veel zorgen over gemaakt … maar ben gerustgesteld geraakt toen ik dit allemaal las…
:oops: