5 Januari heb ik voor de laatste keer de prikpil laten zetten. Op advies van de gyn heb ik 12 weken later niet nogmaals laten zetten in verband met sterilisatie en de vele klachten die ik door de prikpil had. In totaal heb ik bijna 1 jaar de prikpil gehad.
Nu vroeg ik me af wat hier de ervaringen zijn voor wat betreft het opstarten van je cyclus. Als ik rondkijk op internet zie ik dat het bij sommigen wel 1 tot 1,5 jaar duurt (aangezien ik niet zwanger wil worden mag het van mij wel zo lang duren ).
Hoe kunnen wij dat weten? :mrgreen: Jij kent je lichaam beter dan wij!
Anders gewoon met condoom doen :thumbup:
Ik heb altijd de prikpil gebruikt.
Ik kreeg na 2 maanden mijn menstruatie weer, maar das bij iedereen anders…
En dan heb ik hem toch echt 5 jaar gebruikt.
Dank je voor je antwoord Rooike. Het kan dus redelijk snel weer.
Bij mij ging dat aardig snel ja en dat na intensief jarenlang gebruik.
Bij mij heeft het ruim 8 maanden geduurt voordat ik weer ongesteld werd en ruim 1,5 jaar dat het weer wat regelmatig was.
Verlies een heel klein beetje rood bloed sinds gisterochtend. Inlegkruisje is genoeg. Moet ik dit als start zien :think: ?
Het kan erg lang duren voordat na de prikpil je cyclus weer echt op gang komt. Het verschilt nogal per persoon. Maar een periode van anderhalf jaar is niet gek.
Vandaar dat een prikpil ook eigenlijk nooit wordt aangeraden aan vrouwen die op kortere termijn wellicht zwanger zouden willen worden.
Het bleek dus daadwerkelijk mijn ongesteldheid te zijn. Deze duurde in totaal 14 dagen waarvan 9 met echt veel rood bloedverlies :eh: .
Ik weet niet of het ook scheelt dat ik via de essuremethode gesteriliseerd ben, maar hoop dat het de volgende keer niet zo erg wordt als nu.
En Ici bedankt voor je antwoord.