Na opzeggen tvgids, nog 1 jaar lid?

Ik had de troskompas opgezegd afgelopen week.

Kreeg een mail dat ik hartelijk werd bedankt voor het lidmaatschap. Even in de quotes:

> Geachte heer/ mevrouw ******
>
> Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw verzoek om uw abonnement op TrosKompas stop te zetten.
> Vanzelfsprekend vinden wij dat jammer, maar uiteraard respecteren wij uw besluit.
>
> De abonnementsperiode op TrosKompas loopt altijd voor 1 jaar ongeacht de betaaltermijn. Zonder tegenbericht wordt deze periode steeds met 1 jaar verlengd.
> Tot het einde van de lopende abonnementstermijn blijft u TrosKompas nog ontvangen, daarna stopt de toezending.
> De laatste editie ontvangt u rond 19/08/2012.
>
> Indien u ons een machtiging heeft verleend tot automatische afschrijving van het abonnementsgeld, zullen wij deze per omgaande laten vervallen.
>
> Wij bedanken u voor de periode dat u abonnee bent geweest en hopen u in de toekomst weer als abonnee te mogen begroeten.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> *****
> Abonneeservice TrosKompas


Ik was verbaasd! Herinnerde me dat de veronica dat toendertijd ook deed, nog 1 heel jaar lidmaatschap erachteraan.
Toevallig afgelopen maandag de zoom.nl aan de foon gehad, en die meneer vertelde me dat het abonnement per januari ging veranderen, en alle tijdschrift abonnementen per maand opzegbaar gingen worden.

Dus die info heb ik gebruikt in mijn reaktie terug :twisted:

Hoi,
Dus als ik het goed begrijp, gaat na mijn opzegging nog eens 1 jaar abonnement in!?
Dat is wel érg veel van het goede.

Ik zou graag uitgelegd hebben waarom mijn abonnement nog 1 jaar en 8 dagen door moet gaan?

Zoals ik het goed begrepen heb, worden de abonnements voorwaarden per januari 2012 veranderd naar opzeggen per maand.
Dan zeg ik het dan nog een keer op, en krijg ik hem vanaf febr. al niet meer?

Graag hoor ik wat terug.
Groetjes,
****


Het heeft toch geholpen, de mail die ik daar straks terug kreeg:
Gechte mevrouw ***

Hartelijk dank voor uw mail.

Ten eerste onze excuses voor de onderstaande mail.

De laatste editie van de TrosKompas zult u ontvangen omstreeks: 12-02-2012.


Indien u ons een machtiging heeft verleend tot automatische afschrijving van het abonnementsgeld, zullen wij deze per omgaande laten vervallen.


Wij hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Mevr. ***
Abonneeservice TrosKompas


Hebben jullie dit ook al eens meegemaakt?

Ik heb voortaan de tvgids app op de iPad staan. Dus de 'echte' tvgids niet meer nodig. Daarbij kunnen we via de digitv ook de gids bekijken :)

Ik heb toevallig ook de tros kompas opgezegd en bij ons komt 20 augustus de laatste, dus wij hebben geen jaar opzegtermijn.

Apart hoor dat ze dat doen, dat lijkt me niet de bedoeling…

Kan je ze niet eens bellen om te vragen hoe of wat ipv via email? Anders zou ik misschien zelf een klacht indienen want om nu nog een jaar lang lid te zijn is wat overdreven vind ik, succes!

Meestal is er wel een opzegtermijn van een maand ofzo… dus als je lidmaatschap loopt t/m 19 augustus 2011, dan met je opzeggingg minimaal 1 maand voor die datum binnen zijn. Dus moet je voor 19 juli 2011 opzeggen, anders zal er inderdaad de volgende vervaldatum gebruikt worden (en bij een jaarlidmaatschap is dat dus idd een jaar later).

Exact hetzelfde overkwam bij bij FNV Bondgenoten. Ik was 3 dagen te laat met opzeggen en zat er dus mooi nog een heel jaar aan vast. :twisted:

Ja, ik heb dat ook gehad. Het gaat per jaar, en ik had net te laat op gezegd, dus liep het nog bijna een jaar door… Ze keken toen naar wanneer ik lid was geworden…

wij hebben de troskompas ook, en ik weet nog dat er bij aanmelding stond dat je drie maanden opzegtermijn had.

poh! 3mnd…

Nu staat er in de gids 6wk van tevoren.

Ik heb overigens geen idee wanneer we toen lid zijn geworden. Altijd denk ik: dat is een nuttig iets om te noteren. Maar nooit doe ik dat :lol:



Ik heb iig mijn doel bereikt, geen 1 heel jaar, maar gewoon een half jaartje nog :slight_smile:

Ja, 6 weken voor je einddatum bedoelen ze dan, lekker is dat altijd he…

ik heb het dus wel opgeschreven. heb 4 maanden voor mijn abbo afloopt op de kalender staan om hem op te zeggen. En dat gaan we doen ook, want we kijkn er echt noooooit in :oops:

maar het was zo’n voordelige aanbieding, en ik vond dat dekbedovertrek zoooo moe :oops:

Ik denk dat je gewoon te laat bent met opzeggen en daarom nog een jaar moet betalen. :wink:

@knipoogje1983 wrote:

ik heb het dus wel opgeschreven. heb 4 maanden voor mijn abbo afloopt op de kalender staan om hem op te zeggen. En dat gaan we doen ook, want we kijkn er echt noooooit in :oops:

maar het was zo’n voordelige aanbieding, en ik vond dat dekbedovertrek zoooo moe :oops:




Je kunt ook nu meteen opzeggen he… dan hoef je er tegen die tijd niet meer aan te denken :wink:

@Drella wrote:

@knipoogje1983 wrote:
ik heb het dus wel opgeschreven. heb 4 maanden voor mijn abbo afloopt op de kalender staan om hem op te zeggen. En dat gaan we doen ook, want we kijkn er echt noooooit in :oops:

maar het was zo’n voordelige aanbieding, en ik vond dat dekbedovertrek zoooo moe :oops:




Je kunt ook nu meteen opzeggen he… dan hoef je er tegen die tijd niet meer aan te denken :wink:




dat is waar, maar daar denk ik dus normaal gesproken niet aan :slight_smile:

@Madre wrote:

Ik denk dat je gewoon te laat bent met opzeggen en daarom nog een jaar moet betalen. :wink:


Zou kunnen, maar waarom kan het na mijn reaktie dan wel ineens een stuk korter?



Aanbiedingen met een kadootje zijn ook altijd best leuk om te nemen Knipoogje!

dit is een van de redens waarom ik geen abbos heb want alles kan ik vinden op inet

@Imfe wrote:

@Madre wrote:
Ik denk dat je gewoon te laat bent met opzeggen en daarom nog een jaar moet betalen. :wink:


Zou kunnen, maar waarom kan het na mijn reaktie dan wel ineens een stuk korter?




Omdat de nieuwe regelgeving nog niet in de procedure verwerkt is en je ze daar, na je brief, op hebt gewezen. De termijn is nu afgestemd op de nieuwe regelgeving.

Ah zo… Daar had ik nog niet aan gedacht :slight_smile:

Nouja, ik ben iig blij :slight_smile:

Gelukkig zijn niet alle tijdschriften zo.

Toen ik het blad “kinderen” stopzette (ik kwam er niet meer aan toe, of nam nog de tijd om het te lezen) deed ik dat omdat er net weer een jaarabbo van mijn rekening was gehaald. :roll:



Tot mijn blijde verbazing, hebben ze het gelijk stopgezet en kreeg ik het geld min 1 maand (die kwam er net aan of had ik net ontvangen) terug :thumbup:



Hier al tig jaar geen tvgids. Eigenlijk nog nooit zelfs. Toen ik nog op mijzelf woonde heb ik tijdelijk een tijdschriften map gehad en daar zat ook een tvgids bij (die wel van die week :lol: )

Toen keek ik er al bijna nooit in. Ik zapte wel als het nodig was :wink:



Vorig jaar een tijdje de veronica gids gehad, van mijn zus omdat ze ging inwonen bij haar vriend/man en daar al een gids hadden.

Ik moet zeggen dat we in dat kleine halfjaartje misschien 1 of 2 keer een gids doorgebladerd hebben om te kijken wat erin stond. Dus niet eens om te zien wat er op tv was :roll:

Tegenwoordig zien we dat veel gemakkelijker op de media tv zelf :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hier ook een tijd lang veronica gehad, maar ze gingen altijd ongelezen naar het oud papier. Ook maar opgezegd dus! Gebruik toch altijd die op de tv en een enkele keer op internet. We kijken hier niet zo heel vaak tv ook, dusja, onnodig :slight_smile: