Na miskraam weer zwanger???? Of toch niet!!!

Even een vraagje!

Op 18 Juni kregen wij te horen dat het hartje van ons kleintje niet meer klopte …

Ik was toen 6 weken en 3 dagen zwanger!!

Op 19 Juni begon het bloeden, en op 22 Juni bij de Vk bleek het vruchtje al helemaal weg te zijn …

Na ong. 2 weken was het bloeden al gestopt, en hebben mijn man en ik weer gewoon sex gehad …

Gister verloor ik wat bloed en dacht ik dat ik gewoon weer ongesteld was geworden …

Maar sinds gister middag/avond was ik ineens gestopt, en nu nog steeds …

Vanochtend (of net eigenlijk) heb ik voor de zekerheid een zw-schapstest gedaan, en deze was positief!!!

Nu precies 26 dagen later na mijn miskraam!!

Maar de test was erg duidelijk, en ik weet dus niet waar ik op moet rekenen …

Is het misschien verstandig om even af te wachten, of om bloed te laten prikken om te kijken hoever mijn Hcg is gedaald, of juist gestegen??

Wat zouden jullie doen??

Ik weet even niet wat ik moet voelen, of juist blij mag zijn met dit alles!!

Mijn gevoel zegt, dat kan helemaal niet, maar aan de andere kant!!

Ik weet het even niet meer …

Begrijp ik het goed dat de test positief was?

Volgens mij blijft het zwangerschapshormoon na een miskraam nog een tijdje in je lichaam.

In de gebruiksaanwijzing van zwangerschapstesten staat volgens mij ook dat het resultaat niet betrouwbaar is als je korter dan 6 weken geleden bevallen bent of een miskraam hebt gehad.

Jennifer, het zou super zijn, maar bel gewoon ff je verloskundige!!

Dan kunnen ze eventueel bloedprikken om te kijken welke waarde je HCG heeft, en dit eventueel volgen!

Duim voor je!!

HCG kan inderdaad tot 6 weken na je miskraam nog in je lichaam zitten. Ik zou over een paar dagen nog eens een test doen om te kijken of het streepje duidelijker of lichter wordt of anders eens een afspraak bij de huisarts maken voor een bloedonderzoek. Succes!

Bedankt voor jullie antwoorden alvast!!

Het gekke is toen ik gister wat bloed verloor ik tegen mijn man zei ‘dat verklaard mijn pijn in mijn borsten en mijn pukkeltjes in mijn gezicht’ …

Ik moest er nog om lachen, omdat ik nóg niet had verwacht dat ik ongesteld zou moeten worden!!

De test is heel erg duidelijk!

Je zou toch verwachten dat het minder zou zijn??

Maar goed, ik ga zo de huisarts maar bellen, om het toch even te vragen!!

in principe neemt het HCG na een miskraam af en zou een test steeds lichter moeten worden dus… nu weet ik niet of je al eerder na je miskraam een test hebt gedaan om te kijken of je nog HCG in je lichaam had zitten?

Ik moet eerlijk zeggen dat ik na mijn curretage ( 1,5 week na mijn miskraam ) ook tests heb gedaan en dat deze na 2,5 week na de curretage negatief waren, dus toen was het HCG uit mijn lichaam. maar goed, bij iedereen kan het anders zijn idd.

Het vervelende is, het kan 2 kanten op gaan… je kan ongesteld worden straks en de 1e keer na een miskraam kan dat heel anders zijn dan het eerst geweest is, kan ook zijn dat je idd wel zwanger bent. Na een miskraam schijn je enorm vruchtbaar te zijn… het heeft bij mij deze keer 4 periode’s geduurd.

HCG laten prikken is het handigst denk ik nu, stijgt het ben je zwanger, daalt het … dan niet.

Ik bedenk me nu iets anders… als je positief test en je verliest bloed, kan het niet van je ongesteldheid zijn toch? want als je HCG in je bloed hebt, word je niet ongesteld… :think: ook niet als het nog van een miskraam komt…

Nou dat is het hem dus, ik ben niet ongesteld geworden idd, anders had ik ook geen Hcg in mijn lichaam …

Daar zaten wij dus ook aan te denken …

Heb net de huisarts gebeld, en ik moest tussen 3 en 4 even terug bellen, omdat ze het even ging navragen, zelf zei ze (omdat ik zo kort zwanger was),

dat het Hcg hormoon waarschijnlijk al uit mijn lichaam moest zijn …

Heb zelf geen test meer gedaan, omdat ik het wel geloofde …

Als ik vanmiddag terug bel, zal ik gelijk vragen of ik mag bloedprikken, lijkt me idd verstandig!!!

Thxx!

stiekum zit ik nu toch te denken aan misschien wel een innestellingsbloeding… maar wil je ook geen hoop geven :frowning:

Hoe meer ik erover na denk… met een miskraam met 6,5 week zal de HCG toch niet net zo lang blijven hangen als bijv. met een miskraam met 11 weken… je was nog vrij ‘pril’ zwanger en zou na 4 weken het HCG toch wel verdwenen moeten zijn… zeker als ik begrijp dat de test vrij duidelijk positief was? zou je hem toevallig willen plaatsen?

duim voor je hoor :thumbup: :thumbdown:

groetjes,

Louise

Jennifer, het kan twee kanten op inderdaad. Je kan inderdaad meteen weer zijn aangeteld (heeft mijn collega ook gehad) of er is nog teveel Hcg in je lichaam, waar de test positief op reageerd. Ik zou ook even de ha of vk bellen voor een bloedoz dan heb je wat meer zekerheid.

:hug:

Ik kan hem helaas niet plaatsen, al zou ik het wel heel graag willen …

In mijn camera zit vocht, dus zit een grote vlek, dus dat heeft geen zin …

Over een half uurtje kan ik terug bellen, ben zelf ook heel erg benieuwd!!

En louise, idd wat je zegt, zei de assistente ook, dat het dus al mijn lichaam uit zou moeten zijn omdat ik kort zwanger was …

We zullen zien, en wij dachten ook aan een innestelingsbloeding, maar wat je zegt, ik wil mezelf geen valse hoop geven, al is dat moeilijk!!!

xxx

Mocht ik tussen 3 & 4 bellen, nemen ze niet op, omdat ze bezig zijn met andere werkzaamheden bezig zijn …

Dus het wordt pas na 4ren, maar we moeten nu weg, daarna gelijk werken!!

Laat het jullie gauw weten!! xxx

Spannend hoor!

Volgens mij hoort het hcg vrij snel uit je bloed te zijn.

Ik hoop voor je dat je gelijk weer zwanger bent geworden.

en al gebeld???

Ik ben ook ontzettend benieuwd. Hoop het zo voor je!

Wat spannend zeg. :-*

Hoi Jennifer!

Ik duim heel erg voor je, ik hoop dat het waar is! Laat je het nog even weten??

:pray: :pray: hoop voor je dat je ze vandaag nog gesproken hebt!! Ben heel benieuwd!! :-*

Hey!

Ben net terug van werk!!

Heb idd nog om 4 uur gebeld, en ik mag morgen ochtend bloed laten prikken …

Of ik moest 2 weken wachten, en dan opnieuw een test doen …

Dus ik zei vriendelijk, dat ik een rot tijd achter de rug had, en dus niet zolang wilde wachten …

Dat begreep ze, dus ik ga morgen ochtend vroeg uit de veren, om het dan te laten doen …

En laten we dan hopen dat ik goed nieuws krijg, alhoewel ik een heeeeeel dbbl gevoel heb …

Bedankt voor de lieve reacties!! xxxx

Spannend zeg!

Hopen op een goede uitslag vandaag :pray: .

Wanneer kun je trouwens bellen voor de uitslag dan?

Ik heb geen idee! :roll: Ik ga er zo vandoor, ff gauw op de fiets!!