Afgelopen week zijn wij voor het eerst in het AMC geweest op de afdeling centrum voor voortplantingsgeneerkunde ivm herhaalde miskramen.
Ik vroeg me af of er hier nog meer meiden zijn die hier lopen en of dit in het verleden hebben doorlopen en hoe de ervaringen zijn geweest?
Ik heb nu zelf bloed laten prikken en er is een kweek van mijn baarmoedermond gemaakt ivm eventuele infecties. Als dit ok is dan krijg ik een waterecho. Er is mij tevens gevraagd of ik mee wil doen aan de Pre-promise en promise onderzoeken.
dag bloempje,
Ik ben ook op die afdeling geweest om dezelfde reden (overigens maar 2 x). Wat wil je weten?
hoi bloempje,
wij zijn niet voor miskramen daar geweest, maar wij hebben wel 2 jaar bij het CVV gelopen.
Helaas ging de samenwerking niet optimaal en zijn we naar het Radboudt verhuisd. Toen we daar kwamen zeiden ze dat 60% van de patiënten die daar komen op de voorplantingsafdeling van het AMC kwamen…
hopelijk heb en krijg jij wel goede ervaringen
en sterkte ermee :hug:
Ik had eigenlijk niet echt een specifieke vraag maar was benieuwd hoe de ervaringen waren in het algemeen en belangrijker nog; heeft het geholpen?
Helaas gaat het bij mij niet vlekkeloos, werd vandaag gebeld dat ze mijn kweek, die ruim 2 weken geleden gemaakt is, kwijt zijn!
Nu moet ik morgen dus weer…
hoi bloempje
zo´n soortgelijke ervaring hebben wij ook gehad. Ik scheen hepatitus C te hebben, hoop spanning, weken wachten en twee keer opnieuw helemaal naar het AMC later bleek het nog als restje in de apparatuur gezeten te hebben :? het lijkt soms echt alsof je een nummer bent…
sterkte met je behandeling verder :hug:
@Sophie Ik heb het idee dat er nog aardig wat mankeert aan de communicatie daar. Bij mij bleek de uitslag van de kweek op mijn man’s naam te staan en ik ben dus voor niks een tweede keer geweest…
Ik heb gister mijn laatste onderzoek gehad, een waterecho en toen moest dus ook de kweek weer over omdat deze anders niet op mijn naam gezet moest worden. De tweede kweek was ook niet goed gegaan omdat de apparatuur stuk was. Hoop gedoe allemaal en dat ze er niks aan kunnen doen dat het stuk gaat ok maar het komt allemaal nogal rommelig over…
Sorry, wat is een water -echo?
Heb ook al 4 miskramen gehad. Alleen genetisch onderzoek gehad en krijg nu nog een stollingsonderzoek. Begrijp dat er nog veel meer mogelijk is?
Heb al wel uitstrijkjes enzo gehad i.vm. ons ivf-traject.
@ Ineke, wij hebben ook de genetische onderzoeken gehad en het stollingsonderzoek. Daarnaast kunnen ze nog kijken naar infecties in het bloed, schildklierfunctie, van alles in ieder geval ik weet niet eens meer wat ze precies hebben bekeken in mijn bloed zoveel was het…
Daarnaast hebben ze een uitstrijkje gemaakt ivm infecties aan de baarmoedermond en de waterecho. Hierbij brengen ze een slangetje in in de baarmoeder, spuiten en water of gel in en maken dan een echo, zo kunnen ze poliepen en vleesbomen zien…
Ik ben nu klaar, ze kunnen niks vinden dus er is geen aanwijsbare oorzaak voor mijn mk’s.
dubbel is dat he, aan de ene kant blij dat er niks ernstigs is maar het zou fijn zijn wanneer er een simpele oorzaak zou zijn die opgelost zou kunnen worden.
Bij mij zal er ook wel niks uitkomen. De 4 miskramen waren ook allemaal verschillend…vette pech…
En maar hoop blijven houden! suc6!
Ja dat is inderdaad heel dubbel ja. Ik hoopte idd ook, en dat klinkt ook raar, dat ze iets konden vinden wat op te lossen was. Nu is het waarschijnijk ook 3 keer pech. Jij ook succes verder!