Na inleiden nog in het ziekenhuis blijven?

Weet iemand of je na een ingeleidde bevalling standaard nog een nachtje in het ziekenhuis moet blijven of dat je na een paar uur weer naar huis mag (tenzij er zich complicaties voordoen)?



Ben afgelopen week bij de gynaecoloog geweest, maar vergeten dat te vragen.

ik ben ingeleid op woensdag, Donderdag avond 23.07 is onze zoon geboren en op Zaterdag om 14.00 uur ben ik naar huis gegaan. Mijn zoon heeft 12 uur op de neon gelegen omdat ik Zwangerschap diabetes had.



Ik ben dus al bij al 1.5 halve dag na mijn bevalling naar huis gegaan …

Bij een normaal verlopen inleiding mag je snel naar huis, maar de kans op een kunstverlossing bij een inleiding is groter dus ook de kans dat je een nachtje moet blijven :?

Bij onze eerste moest ik 2 nachten in het ziekenhuis blijven na de ingeleide bevalling. Toen had dat te maken met mijn hoge bloeddruk. Nu heb ik daar geen last van, maar heeft het te maken met de irregulaire antistoffen die ik heb. Dus in principe een normale bevalling, alleen ingeleid, zodat ze het juiste bloed op tijd in huis kunnen hebben (indien nodig).



Dus ik ben erg benieuwd naar reacties van mensen die ook ingeleidt zijn en snel naar huis mochten. En anders moet ik toch maar even bellen om het te vragen.

Gaat dat over Anti-d (of over andere anti stoffen?)

Andere antistoffen. Zeldzaam soort, waardoor er niet zomaar snel bloed voorhanden is als dat nodig zou zijn. Vandaar dat ze een dag voor de bevalling bloed afnemen en dat gaan kruisen met bloed van de bloedbank, zodat er voldoende bloed op voorraad is mocht dat nodig zijn.



En vandaar dus de inleiding, zodat ze daarvoor kunnen zorgen en ze niet ineens een probleem hebben.

ik zelf ben 2 keer ingeleid en bij de 1ste moest ik een nachtje blijven omdat ze in het vruchtwater had gepoept en de 2de omdat ik langdurig gebroken vliezen had.

en de 3de was niet ingeleid maar ook in het vruchtwater gepoept dus moest ik ook blijven dus ik weet niet beter haha



maar hoor heel vaak dat als alles goed gegaan is je net als bij een gewone bevalling na 4 uurtjes naar huis mag.

Nou ja, dan moeten we maar gewoon afwachten of ik moet blijven of toch snel naar huis mag. Op zich niet erg om te blijven, vind het alleen voor mijn andere dochter prettiger als ik thuis ben.

met zwangerschapsvergifting moet je ook altijd 48 uur in het ziekenhuis blijven… verder heb ik geen idee!

Ik moest nog 48 uur blijven na mijn bevalling i.v.m. mijn bloeddruk.

Ik was ingeleid i.v.m. hoge bloeddruk.

Bij de eerste ben ik ook ingeleid ivm hoge bloeddruk en eiwit in de urine en toen moest ik inderdaad ook 2 nachtjes blijven. Nu lijkt daar vooralsnog geen sprake van te zijn. Dus ik hoop dat ik snel naar huis mag.

ik mocht heel vlug weer naar huis, 's ochtends ingeleid, de volgende ochtend 6 uur bevallen en 's middags mocht ik naar huis. Volgens mij hebben ze dezelfde criteria als bij een normale bevalling. Dus als alles goed is met moeder en kind (beide geplast enzo) dan mag je weg. Wel naturlijk vaak een medische reden voor inleiden dus kans op complicaties bij meesten wat groter. Maar ken jouw reden niet voor inleiden dus daarover geen idee (bij mij omdat ik overtijd was, dus verder geen complicaties). hoe dan ook succes!

Dat zou mooi zijn als ze hetzelfde aanhouden als bij een normale bevalling. Dan is de kans groter dat ik ook snel naar huis mag na de bevalling. Want de enige reden is dat ze voldoende bloed op voorraad willen hebben, voordat de bevalling begint. Dus als die verder normaal verloopt is de kans groot dat ik snel naar huis mag.

Ik ben bij Fieke ingeleid doordat Loek was overleden, maar echte lichamelijke medische

noodzaak was er niet :wink:

Om 10.00 had ik mn eerste wee en Fieke is om 13.50 geboren en het was n hele makkelijke bevalling

zonder complicaties :dance:

Ik mocht de volgende dag naar huis. Hier is t normaal dat je sowieso 1 nacht moet blijven als je

onder n gyn valt

Succes met bevallen :thumbup:

De bevalling van Nathalie is ook ingeleid omdat ik over de 42 weken heenging. Nathalie is op donderdagochtend om 5.55 uur geboren en op vrijdag mochten wij naar huis. We moesten een nachtje blijven omdat Nathalie met hulp van het vacuum geboren is en ze in het vruchtwater had gepoept.

ik geloof dat het standaard is als je voor 18 uur bevallen ben dat als alles oke is je die dag nog naar huis mag…



ik was ingeleid en moest wel een nacht blijven i.v.m. mn kindje en ik allebei koorts hadden.

Mijn bevalling is ingeleid vanwege te weinig vruchtwater, verder niks aan de hand. om 8:00 aangesloten, 9:00 eerste weeen, 13:00 bevallen en 17:00 thuis. paar uurtjes daar blijven om bij te komen en de eerste borstvoeding te kunnen geven. En er moest thuis kraamhulp zijn. Dat waren de voorwaarden om naar huis te mogen. Maar ik had verder dan ook geen redenen om te blijven.



Succes ermee! ik vond het heel erg meevallen. (had wel al 3 cm. ontsluiting)



Nienke

dinsdag 2 okt om half 9 zijn ze bij mij begonnen en om half 4 was de kleine er ik moest 1 nacht blijven dat was daar normaal.

volgende dag mocht ik na het bezoek van de kinderarts naar huis dat was rond half 11.

Ik ben bij Xander ingeleid… ondanks een korte, maar hele heftige bevalling (met vacuumpomp) mochten we 3.5 uur later weer naar huis.

Xander hield zijn temperatuur goed vast, ik had mijn 1e plasje gedaan op de wc… dus ze zagen geen reden om ons te houden



het maakt in het ZH bij ons ook niet uit of je midden in de nacht bevalt of op de dag, je mag ieder moment naar huis als je dat wilt en het kan ook natuurlijk

Ik ben bij romay ingeleid…en ik moest toen twee nachtjes in het ziekenhuis blijven…dit omdat ik al te lang zonder vruchtwater had gelopen en omdat ik een bacterie had opgelopen doordat de vliezen al waren gebroken…dus voor de zekerheid moesten we blijven…



ook bij Tycho ben ik twee nachten gebleven,zelfde redenen maar toen was ik niet ingeleid…bevalling begon een half uur voor de inleiding…