Na een keizersnede, vraagje..

Ruim 5 weken geleden heb ik een keizersnede gehad. Eigenlijk valt het mij nog mee qua napijn gelukkig. Maar nu merk ik dat het onderin mn buik, wel boven het litteken nog erg hard is maar ook pijnlijk. Het begon als soort spierpijn maar merk nu dat ik er wel meer last van begon te krijgen t weekend. Ik moet vrijdag voor nacontrole bij de gynaecoloog maar wil even checken of dit vaker voorkomt en dat er dan niks aan de hand is en het erbij hoort!

Klinkt wel normaal hoor , tis alleen erg vervelend :hug: :hug: kan wel een tijdje duren voordat over is.

Enne als je het niet vertrouwd aangeven bij de gyn. Kan die even kijken of het er goed uitziet

Bij mij bleef het ook erg lang hard en stug aanvoelen en dit werd na maanden pas beter! Het kan wel even duren dus… :hug:

Het blijft idd “raar” aanvoelen, maar hard is het bij mij nooit geweest.

De tweede keer had ik nu wel andere dingen dan de eerste keer.

Zo trok nu de zijkant door naar benen, alsof echt de hele buikspieren die daar lopen opnieuw aan het aantrekken waren ofzo.

En mijn buik hangt deze keer ook een beetje scheef als ik van bovenaf kijk :frowning:

Maar wel gewoon even goed vertellen hoor, wat je “kwaaltjes” zijn, want voor hetzelfde geld heb je wel een littekenbreukje oid en dan kunnen ze er mss wel wat aan doen.

Maar bij iedereen is het weer anders, elk lijf hersteld anders en elke keer is het weer anders.

Succes met herstellen!

Bij mij heb ik ook een hard plekje gehad. Volgens de vk die langskwam was het een bloeduitstorting. Ging binnen een paar weken weg bij mij…

Heb vanmorgen maar even de vk gebeld, die mocht ik alsnog bellen als ik vragen had… Moet wel even in de gaten houden dat het niet ontzettend pijn gaat doen en dat ik geen koorts krijg, dan kan ik het wel aankijken tot vrijdag bij de gyn. Anders toch maar even bij de huisarts na laten kijken als me dat te lang duurde…

Ik heb ook harde en pijnlijke plekken gehad. Bij de nacontrole heb ik de gyn gevraagd er naar te kijken en hij heeft de plekken ook bevoeld. Ook ik moest het in de gaten houden, maar op den duur is het weg getrokken.

Volgens de gyn kon het ook aan irriteren van de inwendige hechtingen liggen. Niet alleen je buik, maar ook de baarmoeder (en nog meer lagen?) worden gehecht. Als het bleef vervelen, dan kon ik na een jaar de hechtingen er alsnog uit laten halen. Dit is niet nodig geweest.