na een half afgemaakte wortelkanaal behandeling

is het dan normaal dat je de volgende dag nog pijn hebt??

Ik voel het nog wel,maar het is andere pijn dan dat ik had… Werd er ook wakker van om 06.00. Even een ibo genomen en nu maar afwachten.

Tandarts zei als het nog pijn doet moet je weer komen morgen of het weekend want dan heb ik nog dienst en daarna heb ik lekker vakantie.

Maar goed mijn vraag is nu eigenlijk. Is het normaal die zeurderige napijn :think: :think: Tis wel uit te houden hoor en zeker niet zo extreem als voor de wortelkanaalbehandeling.

Dus lijkt me dat dit erbij hoort???

Maar dacht hier zijn zoveel ervaringsdeskundigen :mrgreen: Zie geregeld een tandarts vraagje staan :wink: :wink:

Ik had er nog 2 weken last van :shifty:

Maar er zat bij mij een ontsteking en dat deed dus zeer.



Nu brak ik laatst een stukje van de kies en nu doet hij dus weer zeer :shifty:



Bij mij wordt hij afgemaakt na mijn bevalling … :cry: maar hij doet verrekte zeer :thumbdown:

ik heb ook nog een tijd last gehad… het zat tot bij mijn oor… alles gevoelig langs de kaaklijn…

mijn kies zelf is nog gevoelig… maar ik kan dat nog jaren volhouden :shifty:



maar pijn dan zou ik idd even naar laten kijken… gevoelig tja kan het even aan…



( wacht maar tot je de rekening ziet… :shock: :o :twisted: dan voel je niets meer opslag)

mijn tandarts zit bij een ‘afhandelingskantoor’ en die sturen naar jou de rekeningen die moet je betalen en dan declareren bij de verzekering…bijna €400

napijn is wel normaal ja…het kan een dag of 3 naar aanvoelen,maar ik vraag me af waarom die tandarts het maar half heeft afgemaakt? :think:

Ik ben wel 4x teruggeweest voor een wortelkanaalbehandeling omdat ze steeds maar 1 kanaaltje deed en daar dan ook 3 kwartier mee bezig was :shock:

Eerst kon het niet afgemaakt worden omdat er nog een ontsteking zat, maar nu is ie eindelijk definitief gevuld :dance:



Napijn 2 dagen is normaal :? Maar moet wel te doen zijn met ibuprofen.



Sterkte! :hug:

@merel33 wrote:

napijn is wel normaal ja…het kan een dag of 3 naar aanvoelen,maar ik vraag me af waarom die tandarts het maar half heeft afgemaakt? :think:






Ik ben weer eens een geval apart,want ik was gezegend met 4 wortels en dan stonden er nog 2 van scheef. Onderin die scheve wortel zat een ontsteking en hij kon er maar 1 goed schoonmaken :roll: :roll: Had idd een uur in de stoel gelegen :shifty: :shifty: :shifty:

Tijd was op :shock: :shock: Nee maar hij gaf als antwoord dat dat vaker zo was dat ze niet alles in een keer kunnen doen.

Ik mag nog 2 keer teurg komen.

Er zit nu een noodvulling in.



Dus die napijn is wel normaal als ik dat zo lees.



Ik heb 4 jaar terug een gehad en die hebben ze in het ziekenhuis verder gedaan. Toen zijn ze er van de kaak af ingegaan :shifty: :shifty: :shifty:



Hoop dat deze goed gaat nu.

@colle wrote:

mijn tandarts zit bij een ‘afhandelingskantoor’ en die sturen naar jou de rekeningen die moet je betalen en dan declareren bij de verzekering…bijna €400




Hier net zo :wink:

Ik zit gelukkig in het hoogste pakket qua tandarts gedoe. Ik heb altijd wat met die tanden en dan niet gewoon gaatjes,maar altijd rare dingen :roll:

@schoen wrote:

@colle wrote:
mijn tandarts zit bij een ‘afhandelingskantoor’ en die sturen naar jou de rekeningen die moet je betalen en dan declareren bij de verzekering…bijna €400




Hier net zo :wink:

Ik zit gelukkig in het hoogste pakket qua tandarts gedoe. Ik heb altijd wat met die tanden en dan niet gewoon gaatjes,maar altijd rare dingen :roll:




oh ik ben niet de enige… fijn om te weten…



hier ook totaal verzekerd op tand gebied…



moest trouwens ook teruglomen om het af te komen… ben in totaal 3x geweest. is ook 3x consult betalen…er nog bij he :hand: ik wil een andere tandarts… maar ze zitten hier allemaal vol… :cry:

die tandartsen van tegenwoordig zijn gewoon dieven in mijn ogen…vroeger als je wat had werd je er gelijk aan geholpen en kwamen ze maar zelden aan met noodvullingen endergelijke



hoe vaker je terug moet komen des te beter word hun kas gespekt :thumbdown:

:hug: :hug: :hug: tandarts s#cks

Ik had vorig jaar een afgebroken kies. Ik kreeg op vrijdag einde van de middag ineens enorme last ervan en moest toen naar een dienstdoende tandarts.



Die tandarts zei dat het ´gewoon´ even dicht gemaakt moest worden. Dus zo gezegd zo gedaan. Eenmaal na twaalven s´nachts heb ik het geweten. Ik kroop echt tegen de muren op en mijn wang werd 10x zo dik en was roodgloeiend! Om half 8 in de morgen de tandarts gebeld(een ander die nu dienst had) toen daar aangekomen schrok hij zich rot!!! Ik had een enorme ontsteking die de andere tandarts uit ‘luiigheid’ maar gewoon dicht had gemaakt zodat die ontsteking naar binnen sloeg en heel mn kaak daaronder ook ontstoken was omdat het dus niet eruit kon! Mennnnn wat een %$^#^5 pijn was dat zeg! Heb er nog 2 weken erge last van gehad en na een kuur is het gelukkig minder geworden. Maar ik laat me nooit meer zomaar wegsturen door een tandarts.



Dus ik zou als ik jou was ook de boel goed in de gaten houden zodat het niet ook een ontsteking wordt of iets dergelijks.

Bij mij konden ze de behandeling pas na 2 :shock: maanden afmaken vanwege drukte in de praktijk. De 2e behandeling duurt ruim een uur dus konden ze niet zo even tussendoor plannen…

Ik kreeg een noodvulling tot die tijd.

Niet om je te ontmoedigen. De pijn is bij mij gebleven. Ben zelfs tussentijds nog even terug geweest om de kanaaltjes nog een keer te reinigen, dat hielp eventjes maar.

Nu is de behandeling halverwege juni dan na 2 maanden lopen met pijn afgemaakt en gelijk was de pijn weg…

Ik baal er dan ook ontzettend van dat ze me 2 maanden hebben laten lopen. Ik stond wel op de urgentie lijst, dat als er iemand uitviel dat ik dan eerder kon. Maar ik was niet de enige op die lijst, dus kon niet eerder terecht.

Maar dit is wel een uitzondering hoor denk ik.



de tandarts zei me dat napijn meestal een klein weekje aan kan houden…

Nu 6 uur later,nog maar weer een ibo ingenomen.

Niet dat ik echt veel pijn heb,maar zeurt wel en helemaal als ik buk.

Met het oog op dat ik zo nog moet werken maar even een ibo genomen :wink:

Napijn is wel normaal, mag een dag of 2 duren, maar als het echt gaat bonken/kloppen toch aan de bel trekken hoor.

@Marieke1978 wrote:

Napijn is wel normaal, mag een dag of 2 duren, maar als het echt gaat bonken/kloppen toch aan de bel trekken hoor.




ja ik doe dat zeker,want hij heeft weekend dienst en gaat vanaf maandag met vakantie.

Maandag de tiende als hij er weer is,wordt de behandeling weer voortgezet :mrgreen:

@merel33 wrote:

die tandartsen van tegenwoordig zijn gewoon dieven in mijn ogen…vroeger als je wat had werd je er gelijk aan geholpen en kwamen ze maar zelden aan met noodvullingen endergelijke



hoe vaker je terug moet komen des te beter word hun kas gespekt :thumbdown:




Zo dat is nogal een uitspraak zeg :o