na de tweede zwangerschap steeds moe en zweten

hallo,



inmiddels is de jongste 2 en half jaar, sinds dien ben ik erg moe. heb ook een depressie gehad en heb nu ook medicijnen.



maar ik blijf maar erg moe en zweet onzettend, alleen op mijn gezicht bij mijn neusvleugels en onder mijn neus, erg irritant.

heb het dan ook erg warm en komt niks uit mijn handen, ik vind het heerlijk als ik in de wind loopt, maar zodra ik thuis kom en binnen stap heb ik het vresselijk warm.

met alles wat ik doe komt het weer terug zelf met even naar zolder lopen.



heb bloed laten prikken, vandaag krijg ik de uitslag.



wie heeft dit ook en wat doe je er tegen



groetjes henny

misschien is het een bijwerking van de medicijnen

dat dacht ik eerst ook, maar voor ik die medicijnen kreeg had ik het al.

de uitslag is binnen, alles was goed, ook schildklier.

nu krijg ik vitamine b complex om te kijken dat dat helpt.

Ik denk dat je een vitamine B12 tekort hebt. Weet je toevallig de waardes van je bloedonderzoek? Met een vitamine B complex, bedoel je pillen denk ik? Ik zou vragen om injecties!



Kijk ook maar eens in het topic van patricia.



Ik heb het zelf ook. Mijn dochter is ook 2,5 en sindsdien ben ik ook moe, zweten, haaruitval, krampen in benen en armen en nog veel meer.

ja het zijn pillen 1 per dag moet ik er 1 nemen.



ik had het aan de huisarts gevraagd dat het tekort aan vitamina b12 kon zijn, maar volgens hem niet omdat dat alleen maar voor kwam bij mensen met een operatie aan de maag.

maar nu ik zo lees op de verpaking zit b12 er ook in.



nee ik weet niet de waardes heeft ie niet gezegd.



dat kramp heb ik vaak in mijn benen als ik me uit rek.



ik zal eens de ander topic lezen

Jemig wat een onnozele huisarts. Ik kan me er gewoon kwaad om maken om die onkunde. :evil:



Alleen bij een maagoperatie, tsssss :naughty:



Ik kan je verzekeren dat ik geen maagoperatie heb gehad en ik heb toch echt wel een tekort.



Ik kan je de sites van Stichting B12 tekort (met uitgebreid forum) en de site van Hendrik de Jong aanbevelen.

Daar staat echt heel uitgebreide info op en de mensen daar weten er echt heel veel van.



Als je een opnameprobleem hebt, gaan die pillen niet werken. Daarom worden injecties aangeraden.



Echt hoor, ga hiermee verder. Twee en half jaar moe zijn is niet normaal.

Een niet onderkend B12 tekort kan blijvende neurologische schade veroorzaken. En kom je er met de huisarts niet uit, laat je dan naar de internist doorverwijzen.

waarschijnlijk is er geprikt op schildklierwaardes. Je schildklier kan wel eens in de war raken na een zwangerschap. Daar kan zweten ook bij horen.



Een B12 tekort kan wel, maar niet iedereen die zweet heeft gelijk een B12 tekort. Zweten is niet één van de hoofdverschijnselen en de klachten die bij een B12 terkort horen, horen ook bij heel veel andere kwalen.



Ik heb ook een B12 tekort, maar mijn hb was ook erg laag en ijzerpillen sloegen niet aan en toen gingen zae verder kijken. Ik had vooral het idee op dons te lopen en had coordinatieproblemen.



Zweten had ik ook wel en ook andere klachten, maar dit bleek uiteindelijk chronische hyperventilatie te zijn. Ik haalde constant verkeerd adem zonder dat ik het door had.