na de punctie , kans op goede embryos

gisteren heb ik de punctie gehad en kreeg te horen dat van de 12 follikels er slechts 3 (!) eitjes bevatten en de arts zei dat ie hoopte dat er 1 bevrucht zou raken. Dit was een enorme teleurstelling, ook omdat ik nooit had verwacht of had gehoord dat dit ook een struikelblok was, ik ging er vanuit dat alle follikels ook eitjes zouden bevatten of in ieder geval bijna allemaal. Na een avond redelijk in de put gezeten te hebben, we gingen er vanuit dat hier wel eens het einde van poging 1 zou kunnen liggen, hoorden we vanochtend dat wel alle 3 de eitjes bevrucht waren en ondanks dat ze niets over de embryo kwaliteit konden zeggen op dit moment, ze ervan uit gingen dat het goed ging en dat we op zaterdag voor terugplaatsing moeten rekenen. Nu durf ik nergens meer op te hopen ook omdat ik geen idee heb of ze nu al kunnen zien dat de kwaliteit goed gaat worden, heb ook geen idee van kansen ofzo. Zou het alleen enorm frustrerend vinden als we niet echt een ‘echte’ kans (als in geen terugplaatsing) zouden krijgen. Iemand ervaring in deze richting of iets zinnigs te zeggen?



Thanks!

Corine

Hoi Corine,



dit is eigenlijk bijna elke keer nog zo geweest bij ons. De allereerste keer had ik overstimulatie maar om dit bv zeker te weten prikken ze bloed. Daarin bepalen ze dan het Oestradiol gehalte en daaraan hebben ze een aanwijzing hoeveel follikels een eitje bevatten. Dit deden ze ook voor iedere punctie bij ons.

De eerste punctie werden 11 eitjes uit ongeveer 16 follikels. Hiervan was 1 eitjes stuk door de punctie en daarna alle 10 bevrucht (kans hierop is ‘maar’ 20% ongeveer! Normale bevruchtingspercentage is 70-80% nl), de volgende punctie was ‘dramatisch’ met uit 14 follikels slechts 5 eitjes, waarvan 4 bevrucht. Hieruit indertijd wel zwanger geworden bij terugplaatsing van het beste embryootje. Helaas een miskraam geworden. De laatste punctie werd het weer beter, 17-18 follikels met 10 eitjes alle 10 bevrucht, 2 teruggeplaatst en 1 in de vriezer en nu zwanger van 1 baby.

Bij iedere punctie geldt dit want of en hoeveel er bevrucht worden is vooraf altijd onduidelijk. Als alles ‘goed’ is zit je zoals ik al schreef op ongeveer 80% bevruchting dus van 10 eitjes zouden er dan 8 bevrucht worden en meestal zijn er dan ongeveer de helft goed genoeg voor terugplaatsing. Daaruit zoeken ze de beste of de 2 besten voor de terugplaatsing en zit het heeeeel erg mee is er misschien nog 1 of 2 voor in de vriezer maar dat is eerder uitzonderlijk te noemen.

Hopelijk gaan bij jullie de eitjes goed doordelen en mag je zaterdag weer wat ophalen!! Succes met dat lange wachten erop!

hi rhiannon



dank je voor je bericht, dat geeft iets meer duidelijkheid over dat het altijd maar afwachten is! we zullen zien…

helemaal geen ervaring hiermee, maar wil je even succes wensen. Hoop voor je dat ze inderdaad een eitje terug kunnen plaatsen zaterdag!

hier ook geen ervaring, maar wel een Veel Succes wens!

Ik hoop dat je goede eitjes mag ophalen. :pray:

Viel de punctie mee???



Pebble

hi dames



danl voor jullie support en duimen!



Van de 3 waren er 2 goede embryos en 1 beneden gemiddelde kwaliteit. Vamochtend zijn er dus 2 terug geplaatst en nu word het dus afwachten. we zijn enorm blij dat we zo een ‘eerlijke’ kans krijgen, niets in de diepvries, maar dit is gezien de eerdere teleurstelling al een enorm meevaller!

6e Augustus testen.



Peble: de punctie viel erg mee, want in SIngapore waar ik het heb laten doen gebeurt dit altijd onder narcose, dat is op zich wel relaxed alleen ben je natuurlijk wat duffer erna. Ik voel ook nog wel steeds mijn buik, eierstokken en alles van binnen als in zwaar. hoop ook dat de opgeblazen buik ofwel verdwijnt ofwel echt serieus wordt :wink:



Thanks

Spannend! Zal aan je denken de aankomende tijd!

thanks! dat helpt vast! 8)

Poeh…



Ik heb net mijn echo gehad, heb 12 follikels. Zondag hebben we weer een echo, en dan dinsdag of woensdag de punctie.

Ik ben nu wel blij, genoeg follikels lijkt me.

Ik word ondertussen wel zenuwachtig :sick:

spannend! nu hopen dat er genoeg eitjes zijn!

zie je tegen de punctie op? Is het de eerste keer?

succes!