Na de griep, wanneer weer naar school?

Thomas is vorige week echt heel erg ziek geweest, hij had de griep.

Hij heeft die hele week bijna niets gegeten en is onzettend afgevallen (en hij zat al aan de ondergrens van de curves… mager sprietje). Nu is hij sinds maandag koortsvrij, hij hoest alleen nog heel erg en heeft nog wat oorpijn.

Zijn eetlust komt heel langzaam weer terug. Maar zijn weerstand is echt helemaal weg.



Wanneer kan mijn manneke eigelijk weer naar school?

Ik heb al tegen zijn juffie gezegt dat ik hem deze week nog thuis houd om aan te sterken. Maar hij ziet er zo broos uit nog :think: .

ik vind zodra een kind weer redelijk fit is weer naar school

jan is ma en di thuis gebleven.

ma hoge koorts, gister aardig gezakt

eetlust is er nog niet helemaal

maar vandaag is hij weer naar school.

als het niet lukt, bellen ze wel

Jij moet een lange reis maken he, om bij school te komen?



Maar ik had hem persoonlijk al weer naar school gebracht… Je krijgt geen energie van thuis blijven zitten denk ik.



Maar gezien jouw reis-situatie zou ik deze week nog even thuis blijven (als de oorpijn erger wordt heb je hem niet zo snel weer thuis) en maandag, hop naar school!

Inderdaad zeker deze week nog thuis. Het is voor een juf heel vervelend om 's morgens een kind op school,te krijgen met de mededeling: hij is nog niet fit, bel maar als het niet gaat. Dat is echt heel vervelend. (vond ik altijd). School is geen dumpplek, en een kind dat niet fit is hoort niet op school.



Ben het wel met Lydia eens dat thuiszitten soms ook juist slap maakt, als je weer lekker aan de gang gaat voel je je sneller weer de oude meestal.



Voorwaarde voor mij is altijd dat ze weer gewoon eten, misschien iets minder, maar wel genoeg om de dag door te komen in ieder geval.



Beterschap voor je ventje! :hug:

mee eens dat het geen dump plek is

jan gaf zelf aan weer naar school te willen

als ik gevoel had dat trekt ie niet, had ik hem ook niet laten gaan

Victor was vorige week ook ziek. Niet heel erg maar wel elke dag koorts. Ik vind dat ze 1 dag koortsvrij moeten zijn voor ze weer naar buiten en school mogen. Vrijdag was Victor koortsvrij en zaterdag weer normaal gedaan. Helaas zondagavond weer koorts :? Hij blijft nu de rest van de week thuis. Hoewel de koorts vanmorgen 37.7 was vind ik dat nog niet helemaal koortsvrij.



Ik vindt het belangrijk dat kids ( vooral in de leeftijd van Thomas en Victor) rustig de tijd krijgen om weer beter en sterk te worden. Ze zijn nog niet leerplichtig en over het algemeen nog erg vatbaar voor allerlei virussen.



Voor Max is het al een ander verhaal. Hij zit in groep 4 en mist veel meer. Dus die zou ik misschien eerder weer naar school brengen. Maar niet eerder dan na 1 dag koortsvrij zijn.

Thomas eet nu op een dag, 3 hapjes brood, 3 happen pap, half appeltje en 3 happen avondeten en voor het slapen gaan nog weer pap en/of yoghurt. Meer krijg ik er tot nu toe gewoon niet in :shock: .

Ik maak nu vaker wat kleine hapjes klaar, en hij krijgt pap met (zelf geslagen) slagroom, volle melk en yoghurt, hopen dat hij dan wat meer eet.

En hij eet wel veel perenijsjes, omdat zijn keel nog zo’n zeer doet (en die van ons ook, dus festini heeft een goede klant aan ons deze winter).



Ik wil toch echt dat hij weer normaler gaat eten voor ik hem weer naar school breng. En nu heeft juffie gelukkig maar weinig kindjes om op te letten, het is voor Thomas natuurlijk ook niet fijn om nog niet helemaal fit te zijn.

Daarnaast slaapt hij ook elke morgen nog uit tot half 11 :shock: .

Ik had juffie al gevraagd of hij niet kon beginnen met halve dagen, maar dat vond juf geen goed idee. Tja… dan duurt het wel weer wat langer, want hij moet wel fit genoeg zijn voor de reis en een hele dag school.

En nu heeft Sarah Louise opeens giga oorpijn.

Hoe moet je dat dan doen, kind naar school brengen als je andere kind ziek is?

ten eerste moet de oudste naar school…

Als hij wel leerplichtig is zit je daar straks helemaal mee.



Eigenlijk moet je standaard een netwerkje om je heen hebben die in zulke gevallen in kan springen.

Familie, vrienden, buren etc.



Het is vervelend zo, maar dit gaat nog heel vaak voor komen…

Vertel mij wat 8)

Of als je zelf ziek bent… Daarom gaan we nu ook naar de school op nog geen 60 m van huis.



Hier gaan ze naar school zodra ze een dag koortsvrij zijn geweest… S nachts nog koorts, hou ik ze liever de dag erop nog even thuis.



School zorg bij oorpijn ook voor afleiding, slecht eten doen ze hier bij ziekte ook. Op school gaat het eten vaak automatisch, bij mijn kinderen dan… :stuck_out_tongue:



Ik zou het gewoon een dagje gaan proberen, gaat het niet kan hij de dag erop altijd nog thuis blijven.

Als je dochter ook ziek is en je zoon is beter, dan moet hij naar school. Heel lastig maar er is vast wel een buurvrouw die Thomas even mee wil nemen naar school toch?



Hier vandaag zo gedaan met de voetbaltraining. de ene moeder nam Max mee heen en de andere mee terug. geen enkel probleem hoor. Victor kon zo lekker uitzieken :inlove:

  1. Ik denk niet dat een buurvrouw zin heeft om even naar Assen te rijden. Ik moet maar weer eens met de andere ouders uit Z’laren praten of ze hem niet een keer kunnen meenemen (zaten ze niet zo om te springen).

    En mijn netwerk, moeder en broer, werken/studeren veel. Op maandag kan ik op mn moeder rekenen enmn broer is nogal wisselend en is in elk geval 's morgens niet echt bereikbaar.

    Goed contact met buren heb ik niet zo en mijn vrienden wonen allemaal ver weg (Assen, Zwolle, Almelo en Amsterdam).



    Ik heb me wel ingeschreven in Assen trouwens, maar dat duurt vrij lang heb ik gehoord, en ik wil niet zomaar ergens “gedumpt” worden. Want heb naast school en Kaar helemaal niets met die stad.



    Gisteravond had ik weer twee kermende kindjes op de bank, dan ga ik Thomas toch echt niet de volgende dag naar school brengen. Ook beginnen hun ogen weer te ontsteken. Ik krijg hier echt een punthoofd van :roll: .

    Het weer is ook niet echt om met ze naar buiten te gaan ofzo.



    Thomas is echt stront vervelend sinds gister. Volgens mij verveeld hij zich te pletter (goed teken lijkt mij, is hij weer beter aan het worden… of doen zijn oren gewoon zo onwijs zeer?).



    Volgende week gaan we het gewoon weer proberen.

    Zijn ook allerlei leuke dingen op school dan (verjaardag van zijn beste vriendinnetje en carnaval).

als hij beter kan hij natuurlijk gewoon naar school maar bij nog niet helemaal fit zou ik een kind van 4 lekker thuis houden als dat kan.

Vervelend he, zeker omdat je zo ver van school woont ook. Beterschap hoor, voor alletwee!

dat is het grote nadeel van het kiezen van een school op afstand

je zal toch echt een vangnet moeten vinden.

je kan niet thomas thuis houden als sara louise ziek is…

YES!

Thomas wil weer naar school! Dus vanaf maandag gaan we weer :dance: !

Hij heeft vandaag post gemaakt (en met oma op de post gedaan) voor zijn vriendje.

En ja ik ga weer eens praten met de andere ouders die hier in het dorp wonen, of hij dan in elk geval bij nood met hen mee kan. Willen ze vast wel, zijn heel aardige mensen en hun jongste zoon is van Thomas zijn leeftijd (zit alleen in de andere kleuterklas, spelen alleen in de pauze samen) en Thomas heeft het er al eens over gehad dat hij samen met hem wil spelen! :thumbup:



Pfff moet hij dit weekend wel weer veel gaan eten, al zijn broeken zakken van zijn billen :shock: , en ik heb ze al zo strak mogelijk!

Volgende vraag (niet echt met school te maken :shifty: ) welk merk broeken is echt voor smalle billetjes?

Fijn dat Thomas weer naar school wil.

Maar ik zou hem toch naar school doen ook al wil hij maandag niet, het is volgens mij niet leuk om zo lang thuis te blijven, dan is het hele ritme weg.



Broekenadvies: ik heb broeken van s.engers, Yonkey heten die, hebben ze ook bij J.ola. Villa Happ is ook een smalle maat in mijn beleving, net als Vingino.

maar de meeste smalle broeken zijn behoorlijk duur, behalve Yonkey, die zijn 5 euro per broek in de uitverkoop, en kosten meestal 10 euro.

Ja hoor, ook als hij niet zou willen gaat hij maandag weer naar school.

Maar hij was tot gister zo “vlak” speelde ook helemaal niet maar zat maar een beetje duf de hele dag op de bank. En nu hij zegt zijn vriendje weer te missen en juffie en graag weer naar school wil, zijn pap weer eet en begint met spelen :thumbup: , daar zat ik op te wachten. Mn manneke weer terug! :thumbup:

en na deze week hebben we weer vakantie… :lol:



Heb je ook al contact gehad met de andere woningverhuurder hier in assen. O.m.n/i.a w.onen, heeft huizen in wel leuke wijken en ze zijn hier veel sneller… Vooral als je er een beetje druk achter zet…

Grrrrrrrrrrrrrrr, we hebben weer een beetje een terugval?

Thomas is vandaag weer extreem hangerig (sliep vanmorgen weer tot 10uur), moet weer veel hoesten en klaagt weer over oorpijn :roll: .

Ik hoorde dat zijn vriendje van school al 3 weken ziek thuis is. Wat blijft die griep lang hangen :shock: . Is dat normaal?

Ik kijk vandaag nog even aan om te zien of ik het morgenvroeg aan durf…

Om 6 uur je bed uit is wel andere koek dan 10 uur (en hij ligt er zowiezo al tegen 7uur in 's avonds). Goh wat vind ik dit moeilijk zeg om dit allemaal te bepalen en dat getob steeds met Thomas.



Kaar, ik sta nu ingeschreven bij A.c.t.i.u.m ofzo? O.m.n.i.a ook maar eens proberen dan :wink: .