Na bijna 1 jaar

Na bijna 1 jaar heb ik nog steeds last van wat gehechte stukjes van mijn bevalling,

Ik had erg veel hechtingen maar van die oplosbare dat kreeg ik door het persen,

Nu als ik maar even hard pers op de wc bijvoorbeeld krijg ik een hele dag pijn daar beneden,

Het voelt nog steeds erg strak en raar aan,

Het doet pijn, Met het vrijen merk ik er niks van want het is daar boven.

Zijn er meer vrouwen die er nog steeds zo een last af en toe van hebben?

Wanneer is het over?? Ik ben er zo vaak naar de dokter of gyna voor geweest maar die vinden steeds niks en ze zeggen dat er heel goed uit ziet, maar ik voel het wel!!

Wat doen jullie er aan?



Alvast bedankt,

Groetjes Jeanette

is het niet een litteken? dat blijf je ook best goed voelen!



ik had hier een scheurtje, die voor de mooi is gehecht, en dat is ook altijd een beetje trekkerig!

Denk ook eerder dat het het littekenweefsel is wat je voelt… De hechting is allang weg.



Ik heb het ook gehad, leke maand voor ik ongesteld moest worden… Kon niet eens meer fietsen van de pijn.

De HA heeft toen de hele hechtingenlijn nagekeken en het zag er allemaal helemaal goed uit. Het was waarschijnlijk een hormonenkwestie, die het nieuwe weefsel wat gevoeliger maakte. Sinds twee maanden is het eigenlaijk pas over…



Ik denk als je zo perst op de wc, dat er teveel druk komt te staan op het nog niet zo soepele bindweefsel van je hechting. Probeer pas te gaan als je echte drang hebt, dan hoef je minder te persen…

ik ben geknipt tijdens de bevalling en heb er soms ook nog wel last van, vooral als ik ongesteld ben. dan is alles gevoeliger ‘daar beneden’. tijdens het vrijen heb ik er soms ook nog last van. de HA zegt dat het komt omdat het littekenweefsel in een gevoelig gebied zit en dat het wel een tijd kan duren voordat je er helemaal geen last meer van hebt. de HA zei dat ik evt het litteken kon gaan masseren met massage olie om het weefsel soepel te houden. mijn man heeft er iig veel lol aan ( en ik ook wel :wink: )



al heb ik wel eens gehoord dat sommigen er altijd last van blijven houden…

ik weet niet waar je precies pijn hebt!!! maar de hechtingen blijven gevoelig!!



ik had de pijn meer naar achter toe en iedere keer dacht HA dat het aambeien waren, toen melissa 9 maanden was ben ik geopereerd, bleek dus iets anders! en er is echt waar een wereld voor me opengegaan!

bij damian heb ik een knip gehad en is gehecht,en damian is nu 3 en nog voel ik hem. :wink: :wink:

MIsschien een beetje raar bij mij.

Ik ben namelijk beide keren ingeknipt en bij Sharon heb ik altijd last ervan gehad en nu na de bevalling van yari weer geknipt op hetzelfde stukje en ik voel er nu bijna niets meer van.

Misschien de eerste keer niet zo netjes gehecht ofzo.



Misschien dat inderdaad het nieuwe bindweefsel masseren goed helpt, wel je vriend laten doen he :wink: :mrgreen:

Ik was enorm uitgescheurd, nét geen totaalruptuur en het hechten duurde onwijs lang maar blijkbaar is het goed gedaan want ik heb geen centje last. Kan het niet iets hormonaals zijn, want je geeft nog bv toch? (Ik roep maar iets hoor, heb echt geen idee.)

Ik heb er al sinds het begin dat ik bevallen was last van,

Ik ben erg vaak doorverwezen naar de gyna in het zkh.

Maar die zei steeds tegen mij dat het er goed uit zag,

Maar nu voel ik weer die pijn,

Ik kan er niet naar kijken en vind het ook een beetje raar ook :oops:

Maar het doet soms zo erg pijn dat ik er niet op kan zitten , dan moet ik helemaal onderuit zitten enzo,

Ik had allemaal kleine scheurtjes na mn bevalling en heel wat hechtingen, een paar van die oplosbare en een paar die eruit gehaald moesten worden, Ik weet wel dat er eentje niet opgelost was en dat de verloskundige moest komen om die er nog alsnog uitte halen en dat deed vreslijk pijn en het voelt op de zelfde plek nu,

Ik snap er niks van,



Ik geef nogsteeds borstvoeding en ben ook nog steeds niet ongesteld geworden,



Maar blijft het zo gevoelig voor altijd dan???