hoi meiden,
ik wil graag vanaf nu flesvoeding gaan geven ,omdat ik het toch wel makkelijk vind. maar ik voel me er toch wel een beetje schuldig over.ik zou graag jullie mening willen weten.
alvast bedankt.
groetjes, dianne mama sinds 17-08 van een heel mooi meisje
hai hai…
Ik ben dus ook sinds 17-08 mama, en doordat ik een keizersnede, buikwond ontsteking, kindje met kiss syndroom had was ik genoodzaakt om al na 10 dagen te moeten stoppen, ik vind het voor mezelf heel moeilijk om te accepteren dat het niet gelukt is, had het ontzettend graag gedaan…
Ik vind dat de keuze om over te gaan op fv bij jezelf ligt, daar kan niemand over oordelen, je moet er gewoon achter staan (ik deed dat dus bij mij zelf niet :-/)
liefs jeanet
ik vind juist bv makkelijk! En ik denk wel eens: is het nou egoïstisch dat ik nog steeds bv geef, want ik vind het heel fijn, maar oma wil ook wel eens een fles geven.
Ik weet niet welke moeilijkheden je tegen bent gekomen en wat je reden is om te stoppen, maar verkijk je niet op het makkelijk zijn van fv.
Weet dat je (gratis) advies via de telefoon kunt krijgen van de borstvoedingsorganisaties? Ook op internet is veel te vinden. Bel maar eens als je twijfelt.
Als je voor jezelf alles hebt gedaan om bv te blijven geven, maar het gaat echt niet, dan zul je ook geen spijt hebben als je stopt denk ik. Maar ja, wat hoort er bij ‘alles gedaan hebben’ voor jou?
Bedoel je trouwens met flesvoeding kunstvoeding, of afgekolfde moedermelk in een fles…??
Ik vind bv ook juist erg makkelijk hoor… Als ie honger heeft, leg ik 'm aan, en we zijn zo klaar… Wel zo handig 's ochtend vroeg (of 's nachts)… Hoef je niet eerst een fles klaar te maken… Ik leg 'm aan, en we slapen verder… Als nou ook Frank ons kindje haalt, hoef ik er helemaal niks meer voor te doen…
Als ik ergens heen ga (strand, shoppen) kan ik hem ook voeden waar en wanneer ik wil… Hoef ik niet eerst op zoek naar een mogelijkheid om een fles op te warmen… Of ik hoef geen thermosfles met voeding mee te nemen…
En als ik voeding afkolf, kunnen papa, opa’s en oma’s ook een flesje geven…
Maar wat vind je nu precies makkelijk aan flesvoeding…??
het is idd je eigen keuze, en wat anderen er ook over zeggen, het is jouw lichaam en jouw kind.
Wat wel jammer is, is als je een beslissing neemt zonder goed te overdenken wat de voors en tegens zijn.
Hier staat ergens ook nog een link naar de voordelen van borstvoeding en die motiveerde mij altijd om door te zetten.
Je zit nu juist op het moeilijkste punt, je lichaamshormonen nemen wat af en nu moet je lichaam zich instellen op de behoeften van je baby, die juist nu regeldagen gaat krijgen en dus wat ontevreden zal zijn.
Als je voor jezelf een duidelijk keuze kunt maken, doordat je er alles aan gedaan hebt om informatie erover te vinden, raad te vragen enz. Dan kun je ook achter je beslissing staan.
Succes met je beslissing.
Ik vind je absoluut niet egoïstisch, maar ik heb dan ook voor mezelf gekozen om flesvoeding te gaan geven en geen borstvoeding. Een weloverwogen keuze overigens, waarmee ik absoluut niet het idee heb dat ik ons kindje tekort ga doen!
Moeders worden al veel te veel bekritiseerd door elkaar over alle mogelijke keuze’s (zie ook het artikel in Kinderen deze maand) dus ik ga je geen oordeel geven.
Wel een vraag wat er volgens jou zo makkelijk is aan flesvoeding. Als dat enkel is dat een ander het ook wel eens kan doen, dan zou je ook al kunnen gaan kolven en daarmee af en toe een flesje geven. Kijk idd nog eens bij de 100 voordelen. En geloof me flesjes? zijn echt niet zo makkelijk als je denkt. Je moet uitkoken, water koken af laten koelen, schepjes afmeten, en vaak ben je weken aan het zoeken voor je een voeding hebt waar je kindje geen krampjes verstopping van krijgt ofg van moet spugen…
Mijn keus zou het dus niet zijn om voor de makkelijk flesvoeding te geven als life voeden goed lukt, maar egoistisch vind ik de keuze absoluut niet.
inderdaad Inkie, of je bent weer een een hele tijd verder voordat je de juiste speen hebt.
Je hebt er wel veel werk mee, dat klopt…
klopt en al die verschillende spenen en flesjes kosten handenvol geld, om over de voeding maar niet te spreken. Normale voeding kost gauw tussen de 7 en 10 euro per pak, en daar doe je nog geen week mee, heb je antispuug/kramp hypoallergeen nodig dan betaal je je helemaal blauw. Ik heb geloof ik wel 100 euro aan spenen en flesjes uitgegeven. :-[
Ik ben benieuwd hoe het met je is?
Hoe gaat het met de voeding? En met je meisje?
Groetjes,
Esther
hai hai meiden,
ten eerste hardstikke bedankt voor alle reacties.ik geef nog steeds merendeel bv en als we weggaan krijgt ze fv.ik vind fv makkelijk omdat ik wanneer ik weg ben haar als ze honger heeft eten kan geven ( ze heeft heel onregelmatig honger).
groetjes Dianne en kleine Serena