N.a.v het topic: Laat hier je naaiwerkjes zien....

Wat gaaf zeg wat jullie allemaal kunnen maken. Mijn complimentjes!



Als ik dat zo zie krijg ik er ook zin in!

Maaarrrrrrrrrr



Hoe te beginnen?

Ik heb nog nooit met een naaimachine gewerkt en heb zelfs niet eens een knoop aan een broek gemaakt :wink:



Maargoed ik neem aan dat jullie ook ergens, een keer, begonnen zijn!



Ik wil dus graag weten hoe jullie begonnen zijn…



So tell me!



Groetjes

Misschien is het handiger als je dit in het topic zelf vraagt joh! :wink:

Een nieuw topic ervoor openen zal niet veel reacties opleveren denk ik…

Dat wilde ik eerst doen, maar k was bang dat dat juist negatieve reacties op zou leveren ivm het openen van een nieuw onderwerp in een bestaand topic :wink: maargoed misschien heb ik tmis. K zal het kopieeren en daar iin zetten!



Bedankt voor je reactie!

Naaicursus in de buurt :wink: is misschien wel handig :mrgreen:

Ik heb gewoon een knippie gekocht en een naaimachine :mrgreen:

Veel googlen als je het niet weet, vooral beginnen met makkelijke dingen zonder ritsen etc en dan steeds een stapje verder. Op youtube staan veel tutorials.

Nooit les gehad, wel een heel goed ruimtelijk inzicht dankzij werk wat ik doe… Heel veel hulp bij de uitleg/foto’'s van Farbenmix op de site, de stap-voor-stap uitleg dus…

En wat is een goede naaimachine? Waar moet je naar kijken bij de aanschaf?

Ik geloof dat een ijzeren/metalen spoelhuis de beste tip is die ik ooit heb gehoord. ipv plastic.

Verder heb ik zelf een goedkope van de bl*kker (op het moment ook weer een aanbieding zag ik), een toyota.

als je gewoon wat huis-tuin-keuken naaiwerkjes wilt gaan doen, dan zou ik een goedkopere machine kopen (bijv. toyota). Wil je het echt professioneel aanpakken, ga dan naar een speciaalzaak. Maar daar kost een machine al gauw minstens 600 euro.



ik ben ooit gewoon begonnen :shifty: heb een tijdje de bernina van mijn moeder geleend. Zij heeft me gewezen hoe je de spoel erin zet, dat soort dingen. Ben begonnen met het maken van een slinger (is heel makkelijk) en ga nu steeds een stapje verder. Eigenlijk is het supersimpel. Het meest ingewikkeld vind ik zelf het lezen van een patroon en het uitknippen van patroon en stof. Dat komt gewoon best precies. Het uiteindelijk naaien is een makkie (vind ik dan).

Ik heb een naaimachine voor mijn verjaardag gevraagd, mijn man heeft mijn naaiende schoonzus erop uti gestuurd om namens hem een machine te kopen :slight_smile: Zij heeft er toch iets meer verstand van dan hijzelf :wink:

Daarna ben ik op naailes gegaan. En dat werkt heerlijk. Maar als je eerst goed uitvindt hoe je machine werkt, en dan een simpel patroon uit knippie neemt ofzo, dan kom je denk ik ook heel ver