muziekdummie zoekt advies

Ja ik ben op zoek naar iets anders. Iets wat ik normaal niet hoor, en dus ook mezelf niet in verdiept heb.



Ik heb normaal wat stevigere muziek (metallica, bon jovi, maar ook top 40 uit de jaren 80 / 90)

Nogal een gangbare cd-verzameling denk ik…



Maar nu… de laatste tijd merk ik dat ik (en mijn zoontje ook, en dat is wel heel prettig) rustiger word van rustige muziek.

Zo zet hij heel vaak een intrumentaal nummer op van de lion king (ik weet ff niet welk nummer het is)

en vind ik het instumentale nummer van de film alles is liefde (het liedje heet liefde is als sinterklaas) erg mooi.

Ook de cd van de phantom of the opera word vaker opgezet, en dat liedje van andrea borcelli (time to say googbye) is geliefd.



Het is echt hele andere muziek dan mensen denken dat bij me past.

Ik wil er wel wat van kopen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen.

Ik wil als er in gezongen word, graag de tekst verstaan (anders kocht ik een cd van andrea borcelli ) dus geen italiaans, hoe mooi het ook klinkt, ik wil weten wat ze zingen.



Heeft iemand een goede tip??

Misschien is een verzamel cd van Boudewijn de Groot een idee???

Bram Vermeulen!



Ga eerst eens wat rondstruinen…Limewire bijvoorbeeld…Daar staat echt heeeeeel veel op! Misschien dat je er dan achter kunt komen waar je nu precies (of ongeveer :wink: ) naar op zoek bent.

Loreena mckennit ( alleen is die niet super verstaanbaar)



En Dido



dat zijn de eersten die mij door het hoofd springen als ik je beschrijving zo hoor!

Venice!!

Mooie samenszang, veel rustige nummers met diepgaanden tikst maar ook wat meer uptempo nummer die net zo mooi zijn :mrgreen: :mrgreen:



Jackson browne is ook een goede aanrader vind ik zelf, ook mooie muziek en diepgaande teksten :thumbup:

:-*



mijn dank is groot…



Ik ga me er vanavond ff in verdiepen.



Ik krijg er al helemaal zin in!!



ga zo door,

heeft iemand nog meer suggesties, liefst met een hoog vioolgehalte (vind die kleine man mooi)

Viool, dan moet je voor Secret Garden gaan…

supermooi!

Verzamel cd’s van Vila Felderhof zijn ook heel mooi (staat Secret Garden ook op)

is dat een liedje of een band?

Nee Secret Garden is de band.



Het is Iers/Noors (maar niet keltisch ofzo, a la Clannad (ook mooi)

Tis meer tegen klassiek aan / lichte muziek. Echt enorm mooie muziek, met heel veel gevoel erin.

Op hun eigen site (eerste hit in google) kun je ook onder

‘sights and sounds’ kiezen voor cd’s. Kies dan de laatste cd en dan

‘tracklist, etc’ en dan kun je wat stukjes horen.

thanx, ik ga zoeken.



Celtische muziek heb ik ook staan inderdaad (een aantal celtic mist cd’s en iets met moods ofzo). Die kan ik ook wel opzetten. Wat een goed idee.

Sinds ik ben gaan samenwonen hebben we zo’n berg cd’s dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en gewoon vergeet wat ik al heb.



Mijn avond kan niet meer stuk. Limewire ontdekt, en allerlei leuke muziek binnengehaald. Ik was mega chagie, maar dat begint nu toch op te klaren hihi…

Volgens mij is Andreas Vollenweier ofzo electrische harp. Een paar jaar geleden vond ik het mooi. Nu al lang niet meer gehoord.

Ik ben helemaal weg van dat soort muziek



Clannad (alhoewel ik daar wel in de mood voor moet zijn)

Moira Brennan (zij is onderdeel van Clannad)



Voordeel van secret garden vind ik, dat het instrumentaal is.



Bij veel popmuziek kan ik niks anders doen dan luisteren :oops:

Ik heb dus ook nooit de radio aan, want ik vind dat vet irri.



Als ik muziek wil luisteren en ook nog wat doen (bijv schilderen ofzo)

dan zet ik wel vaak een cd op van bovenstaand soort muziek. En word ik dus niet afgeleid. (ik weet het, ben vast één van de weinigen die dit hebben)



Die cd’s van Villa Velderhof zijn ook een aanrader. Allemaal ‘rustgevende’ muziek van verschillende uitvoerders. Zo kom je hele mooie muziek tegen.

Kroes,

ik heb nogal een ‘bewerkelijk’ kindje met tijden. Hij kan dan heel bozig zijn emoties uiten met driftbuien etc.

Het valt me de laatste tijd op dat hij zijn ‘jumpcd’s’ niet opzet, maar telkens dat ene instrumentale nummer van de lionking opzet (hij heeft een singlecd met 4 nummers).

IK vind het ronduit opvallend, en wilde wat meer ‘rustgevende muziek’. Ook omdat ik het ook heel mooi vind om te horen, en het misschien ook wat rust bij mij zal geven hihi.



Bedankt voor je tips!

@ariel wrote:

Volgens mij is Andreas Vollenweier ofzo electrische harp. Een paar jaar geleden vond ik het mooi. Nu al lang niet meer gehoord.




Damn :shock: , ik had niet verwacht dat iemand die hier zou kennen, die is vrijwel onbekend en echt zooooo mooi.

Caverna Magica is een echte aanrader van hem :thumbup: , heb ik hier ook liggen :inlove:

sprint naar de cdspeler en zet op… onze trouwmuziek (enya)



:inlove: :inlove: fijn die inspiratie :inlove: :inlove:



geloof dat de kids meer van ub40 houden, vooral Daan gaat dan uit z’n dak, dansen en klappen 8)

Marie vind spaanse gitaren echt geweldig, en de meeste andere muziek ook mooi.



groeten Louwina

hou je dan van keltische muziek? zo iets als era?

@wwb wrote:

heeft iemand nog meer suggesties, liefst met een hoog vioolgehalte (vind die kleine man mooi)




bijna alle kinderen vinden muziek als de notenkraker , zwanenmeer ook heel mooi…de 4 jaargetijden en meer van dat soort (klassieke)repetoire…