muziek

Ik heb helemaal de oudervriendelijke kindercd ‘Trapperdetrap’ ontdekt. Er zijn geloof ik 6 cd’s van. Ik heb de eerste met o.a. Mathilde Santing.

Heerlijk om te luisteren. Jazzy liedjes met superleuke teksten en geluidseffectjes. Stef wordt er ook helemaal vrolijk van.

Welke cd’s raden jullie aan?

1beer

kinderliedjes gezongen door alternatieve belgische bands. Ik beken: sindsien klintk ook soms ná nano’s bedtijd ‘ik zag twee beren’ uit de luidsprekers :mrgreen:

hoe/waar vind ik dat? Zo heet de CD (bol kent het niet :think: ).

Ik moet echt iets anders hebben; ik heb nu alleen een dom kinderkoor en herman van veen. En K3…

en dirk scheele…daar word ik echt GEK van :wink: :mrgreen:

dussuh, laat maar komen die toffe cd’s!

dirk schele is echt heel leuk

ben eens met jan naar een concert van dirk schele geweest

was suuper

ja hij is wel leuk…maar niet de hele dag :roll: :mrgreen: dus afwisseling is meer dan welkom!

de cd’s van annie mgschmidt met liedjes van vof de kunst

en wel zoetsappig, maar ( in mijn oren ) niet irritant vind ik woezel en pip.

ik kijk mee voor meer leuke tips, enneh, fiep, waar had je die cd vandaan? klinkt goed!

liefs, Niene

AAHHH woezel en pip vind ik VRESELIJK! al die liedjes lijken op elkaar, zo zoet, ik kan het niet meer horen, jammer, want het boekje erbij is wel erg leuk.

jolijn is dol op het boekje luisterliedjes met cd. allemaal oude kinderliedjes, maar helaas wel gezongen door kinderen met aardappeltjes in hun keel, maar ja …

Ha, ha smaken verschillen. Ik vind Woezel en Pip geweldig. Dirk Scheele ben ik even helemaal zat, te veel gehoord.

K3 is bij Sanne favoriet, maar ik heb het daar ook wel mee gehad.

Kortom: ik heb geen tip, ben ook zoekende :mrgreen: .

Ik zit trouwens al te wachten op Sinterklaas. Vind de sinterklaascd’s van Jochem van Gelder grandioos :mrgreen: .

@Dame wrote:

Ik heb helemaal de oudervriendelijke kindercd ‘Trapperdetrap’ ontdekt. Er zijn geloof ik 6 cd’s van. Ik heb de eerste met o.a. Mathilde Santing.

Heerlijk om te luisteren. Jazzy liedjes met superleuke teksten en geluidseffectjes. Stef wordt er ook helemaal vrolijk van.

Welke cd’s raden jullie aan?

bedankt voor de tip!! ik heb meteen de kerst/sint cd besteld :smiley: . Ook geweldig voor in mijn klas, weer eens iets anders dan altijd dezelfde liedjes :slight_smile:

De gang van Sake is leuk :thumbup: (niet zo’n vreselijk kinderkoortje in ieder geval :sick: )

(ze hebben een website, even googelen) :wink:

Inderdaad die alternatieve belgische band :lol: Hier ook erg leuk voor vader en zoon - maar ja hoe kom je toch aan die cd :mrgreen:

Verder hebben wij in den beginne cd van vof de kunst gehad en die is erg leuk.

Hebben we sindskort die van Dirk Scheele en ook erg leuk - veel gedraaid onderweg van en naar Ameland. Zater erg toepasselijke liedjes bij.

Er ligt hier nog iets van beste liedjes van sesamstraat maar daar vinden we niet zoveel aan. En er slingert hier nog een gekregen cd van bekende kinderliedjes waar je spontaan uitslag van krijgt.

Net de bovenste drie daar doen we het tot nu toe mee.

Liedjes met een hoepeltje erom, oude kinderliedjes, Cowboy Billy boem, sesamstraat, Studio 100, K3, Efteling, de club van Sinterklaas, Disney, Woezel en Pip, goh ik heb een plank vol met kinderc-d’s.

Er is genoeg hoor, voor iedere leeftijd en wij zingen ook veel samen en dansen erbij.

Groetjes, Petri

voor degene die nieuwsgierig waren naar 1beer:

de meneer die alles heeft verzameld, heet kapitein winokio, lang leve google voor de rest van het verhaal!

(en ik zie dat ie ook twee beren heeft gezien en daar staan ook weer interessante artiesten bij (ook nederlandse (henny vrienten e.a.))

De DVD bassie en adriaan liedjes uit grootmoeders tijd (ik geloof iets van 5 euries) is ook een aanrader!

wij hebben vlak voor onze emigratie naar Noorwegen een cd van Beertje Bollie Bas gekregen, dat is ook heel leuk, voor zowel hele kleine als wat oudere kinderen, het is een verhaaltje met liedjes erin Het zijn liedjes die een soort dagritme aangeven. Wakker worden, eten, drinken, regen, telefoon, bezoek en slapen, dat soort dingen. Stijn vindt hem geweldig en wij zingen een aantal van de liedjes ook voor hem om het dagritme te bepalen. vooral 'begin de dag met een dansje, wellicht ook bekend van een radio-ochtendprogramma, doet mij ook glimlachen!

liefs, Niene

ik vind ernst, bobbie en de rest ook altijd erg leuk :smiley: . Noud zingt de liedjes al een hele tijd keihard en soms kei-verkeerd :inlove: :inlove: mee! Kennen jullie trouwens de cd’s van luistervink. Dat zijn voorgelezen verhaaltjes van oa Jip en Janneke. Hier een groot succes in de auto!

nijntje en vriendjes verkrijgbaar bij bol, zit ook karaoke op, echt heel leuk