Muziek voor 6 jarige

Behalve de Griezelige Tovenaar en Pietje Paddestoel is mijn cd collectie voor 6+ op…

kinderliedjes zijn niet meer leuk. Echt dol op luisterboeken is hij niet.

CD’s in de dierenboeken van o.a. bever en vleermuis zijn superleuk maar een beetje kort.

Wie helpt mij aan ideeen voor muziek voor 6 jarige zoon.

Houdt niet van K3 en justin bieber (is volgens hem voor de giechels… )

Natas

Kijk eens naar de kids top 20 (weet even niet welke zender). Daar komt van alles speciaal voor kids voorbij!

Roltrap naar de maan.heel oudje,maar hier favoriet.

hier is het momenteel de cd van Adele!!! :lol: en alles van de top 40 vind hij leuk

Zekers geen K3 das voor meisjes mama zegt ie dan

@Lune wrote:

vinden de jongens hier ook helemaal leuk.

Vooral de dromedaris blijft een hit :lol: .

@mamaMarije wrote:

@Lune wrote:

vinden de jongens hier ook helemaal leuk.

Vooral de dromedaris blijft een hit :lol: .

Jaaahhh… of Leven het nijlpaard…

@meisje1974 wrote:

Kijk eens naar de kids top 20 (weet even niet welke zender). Daar komt van alles speciaal voor kids voorbij!

das voroal top 40 muziek die kinderen vaak ook leuk vinden, niet muziek speciaal voor kinderen.

Hier worden vooral veel luistercd’s geluisterd, maar qua muziek doet bijvoorbeeld herman van veen en klein orkest het nog steeds goed. en wat n echt helemaal geweldig vindt, is Kinderen voor Kinderen. Hij heeft voor zijn verjaardag de nieuwste gekregen, en ik heb nog nooit in mijn hele leven iemand zo blij zien zijn met een cadeau :mrgreen:

Oh die had ik vroeger!

Hier was dag spin en leugenaar het meest favoriet!

Jaahhhh roltrap naar de maan… maar ook VOF de kunst! En we hebben bij V&D vorig jaar de 25 jaar kinderen voor kinderen cd box gekocht, word ook plat gedraaid… vooral “spinnen” en “kriebeltrui”

Verder zijn onze kinderen enorm gek op de muziek van Mijkol Jeksum :angel:

Vooral Billy Jean, Thriller (ze liggen in een deuk als die vent op het eind zo “eng” gaat lachen en lopen dan de zombie polonaise hier in huis :angel:) en bad…

Adele en John Major zijn ook favoriet, Peet specifiek dol op muziek van Coldplay.

VOF de kunst :thumbup:

Onze mormels luisteren het liefst naar Greenday, Rammstein, Kerli, Adele, Metallica, Fear Factory, en nog veel meer herrie… 8) Serieus, als zij een CD mogen kiezen om in hun eigen kamer te draaien, dan kiezen ze echt nooit een CD met kindermuziek! :o

Dochter van 6 heeft op haar kamer de eerste ‘lp’ van Madonna en het beste van Michael Jackson. Zelf uitgezocht. Haha! Daarbij draait ze graag de Sesamstraat-CD (terwijl ze nóóit naar S.str. kijkt… :think: ) en VOF de Kunst vindt ze leuk. Ga toch ook eens op zoek naar die Roltrap.

bedankt voor zover. Ja gitaar/rock en klassiek gaat er ook in bij hem en de gogo cd van vorig jaar van de c1000 is ook al grijsgedraaid.

Rol trap heb ik hem wat fragmenten laten horen maar dat is het niet.

kinderen voor kinderen vond hij zozo, die ga ik eens uitproberen.

Ben benieuwd of er nog iets komt.

@natas1 wrote:

bedankt voor zover. Ja gitaar/rock en klassiek gaat er ook in bij hem en de gogo cd van vorig jaar van de c1000 is ook al grijsgedraaid.

Rol trap heb ik hem wat fragmenten laten horen maar dat is het niet.

kinderen voor kinderen vond hij zozo, die ga ik eens uitproberen.

Ben benieuwd of er nog iets komt.

Liedjes moet je toch ook vaker horen voordat je het gaat waarderen. De eerste keer dat onze zoon naar roltrap van de maan luisterde had hij er echt niets mee. Nadat hij de liedjes vele malen beluisterd had vindt hij het geweldig.

Hier is het voor zoon Jamiroquai, Gotye, Herman van Veen en klassieke (cello) muziek.

Dochter houdt wel een beetje van K3 en Mega Mindy liedjes, en van de Weleda cd “He Hallo” en verder ook Jamiroquai, Katzenjammer en Unni Wilhelmsen. Eigelijk luisteren ze vooral graag naar wat ik of mijn moeder/broer luisteren (als is zoon zelf met Gotye gekomen bijvoorbeeld).

En als ze liedjes horen die ze op school zingen, zingen ze luid mee (I like the flowers bijv.), ik wil nog altijd graag de cd’s van Jongetje Joep.