Help!! Ik zie door de bomen het bos niet meer.
De muren van de keuken moeten geverfd zijn voor de keuken erin zit. Die komt maandagmiddag en plaatsen doen ze dinsdag/woensdag…
máár welke verf moet ik nu nemen? Schrobvast in elk geval want ik krijg maar een klein stukje aanrechtblad wat doorloopt op de muur… (30 cm ofzo)
De ene zegt: Flexa pure
De ander zegt: nee je moet geen muurverf maar watergedragen acryl verf nemen want die kan veel beter schoon gemaakt worden…
wat nu? iemand een idee?
Ik heb op een olie basis,
geen idee hoe het heet,
maar ik kan het gewoon afdoen met een doekje,
zelfs met dat spul van de wibra…
Acryl latex, dat is schrobvaste muurverf en kun je ook op kleur laten mengen als je dat wil.
http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=99594&postdays=0&postorder=asc&start=0
Kijk hier eens…
Maar onze muur kun je ook gewoon afwassen :thumbup:
Wij hebben Trimetal erop.
Dure verf, dat wel.
Maar we hebben de keuken nu 3 jaar zitten, de verf dus ook en er is niets te zien.
Kan alles zo met een doekje eraf vegen.
Er zit ook een lichte glans op (druppels vallen zo naar beneden).
Er is geen hechting.
Matte verf is sowieso niet afwasbaar, wil je geen verf aan je doekje hebben zitten, of vlekken op de muur.
@Anneke wrote:
Er zit ook een lichte glans op (druppels vallen zo naar beneden).
Er is geen hechting.
Matte verf is sowieso niet afwasbaar, wil je geen verf aan je doekje hebben zitten, of vlekken op de muur.
Mijn verf is mat, maar speciaal laten mengen met de beste afwasbare verf. Ik veeg regelmatig mijn muren af met spetters van het eten of waterspetters, ik heb geen vage vlekken op mijn muur en geeft ook niet af op mijn doekje.
Maar jouw verf is een mengsel?
Als je puur en alleen matte verf pakt, dan werkt dat niet.
Wij hebben de matte variant van Trimetal namelijk in de woonkamer, en hoewel die heel erg goed afwasbaar is, is die niet zo goed als de speciale verf in de keuken.
Maar boven hebben we goedkope muurverf (Histor) en daar zie je de verf meteen van de muur afkomen als je daar met een doekje over gaat.
Plus je krijgt veeg plekken op je muur.
Wij hebben gewoon muurverf van Flexa. Die we ook op de woonkamermuren hebben zitten. En we hebben maar een klein randje tegeltjes. zelfs vetspetters krijg ik er gewoon af. Dus niet te duur doen, met simpel kan het ook
@Anneke wrote:
Maar jouw verf is een mengsel?
Als je puur en alleen matte verf pakt, dan werkt dat niet.
Wij hebben de matte variant van Trimetal namelijk in de woonkamer, en hoewel die heel erg goed afwasbaar is, is die niet zo goed als de speciale verf in de keuken.
Maar boven hebben we goedkope muurverf (Histor) en daar zie je de verf meteen van de muur afkomen als je daar met een doekje over gaat.
Plus je krijgt veeg plekken op je muur.
Maar acryllatex is ook matte verf en die is dus schrobvast, ben jij in de war met gewone latex?
Zag de histor one extra mat: zeer goed reinigbaar… chique resultaat
Maar Flexa pure is ook goed schoon te maken zegt men
en hub had het over sikkens verf…
Trimetal heb ik nog nooit van gehoord en dat merk hebben ze hier volgens mij niet eens, kan er iig niks over vinden op de site van de verfwinkel.
We zoeken nog even verder. Bedankt voor de tips, nog meer ideeën zijn welkom
@Emma wrote:
Zag de histor one extra mat: zeer goed reinigbaar… chique resultaat
Maar Flexa pure is ook goed schoon te maken zegt men
Trimetal heb ik nog nooit van gehoord en dat merk hebben ze hier volgens mij niet eens, kan er iig niks over vinden op de site van de verfwinkel.
![]()
Wij hebben histor one extra mat op de keuken muren. Niet op de achterwandvmaar wel op overige muren. Onze brabantia prullenbak heeft een ijzeren deksel dat vaak tegen de muur stoot en geen buts te zien. Wel zwarte vegen maar die haal ik met een vochtige doek zo weg. :thumbup:
@Emma wrote:
Zag de histor one extra mat: zeer goed reinigbaar… chique resultaatMaar Flexa pure is ook goed schoon te maken zegt men
![]()
deze hebben wij ook, maar is helaas niet schoon te maken zoals men zegt… :? je krijgt echt vlekken op je muur van het afdoen… :S
Wij hebbebe witte histor larex. Ook achter de kraan en om het fornuis. We sausen het gewoon twee keer per jaar als er vlekken zijn die moeilijk weg te krijgen zijn. Moet eerlijk zeggen dat onze jeuken erg klein is, dus zit het met een uurtje weermooi erin. Het is ook prima af te nemen…
ik moet het zowieso laten mengen want de kleur die ik wil is er niet in de standaard collectie. Maar 2 keer per jaar begin ik niet aan, zie mn hele aanrecht al onder de spetters zitten :shifty: ik wil gewoon iets wat goed is, betaal liever wat meer als ik maar voor een paar jaar klaar ben. Ben je goedkoper uit dan telkens een laag denk :think:
Onze verf kostte bijna 200 euro voor 10 liter.
In ons nieuwe huis doen we hem overal, gezien de kinderen.
Trimetal kan overigens in Histor kleuren gemengd worden, wij hebben een kleur uit de Histor kleurenwaaier.
Ik wil dus ook niet 2 keer per jaar verven.
Mel, acryllatex zegt me even niets, welke is dat dan?
Maar schrobvast is echt schrobvast?
Want zelfs onze matte Trimetal is dat niet. Wij hebben bruine leren eetkamerstoelen (van dat opgeruwde leer), en die komen weleens tegen de muur. Daar zie je af en toe een bruine streep, dat veeg ik wel weg, maar ik blijf wel ‘iets’ zien.
De latex uit de keuken, daar gooi ik water tegen, en de druppels glijden zo naar beneden zonder een nat spoor achter te laten.
Kan het niet helemaal omschrijven wellicht.
Maar ik hoor dat Flexa ook zou werken, dus tja, maar net waar je voor kiest.
tja, dn hebben wij misschien erg vervelende muren, maar ik vind flexa ook niet werken… wij hadden eerst namelijk flexa erop, maar ook dat konden wij niet afgepoetst krijgen. En dan deed ik nog niet eens emt een extreem nat doekje, maar gewoon licht vochtig…
@Emma wrote:
ik moet het zowieso laten mengen want de kleur die ik wil is er niet in de standaard collectie. Maar 2 keer per jaar begin ik niet aan, zie mn hele aanrecht al onder de spetters zitten :shifty: ik wil gewoon iets wat goed is, betaal liever wat meer als ik maar voor een paar jaar klaar ben. Ben je goedkoper uit dan telkens een laag denk :think:
jou aanrecht is ook wel een keer zo groot. Ik plak em ff vol met kranten en ben zo klaar :)

kastjes krijg ik ook niet veel, heb straks maar 1 bovenkastje. Hoop dat ik al mn spullen kwijt kan :mrgreen:
Ik ga vandaag naar de verfwinkel… ben benieuwd wat deze zegt! Heb al wat winkels gebeld dus ben benieuwd wat deze zegt
@Anneke wrote:
Onze verf kostte bijna 200 euro voor 10 liter.
In ons nieuwe huis doen we hem overal, gezien de kinderen.
Trimetal kan overigens in Histor kleuren gemengd worden, wij hebben een kleur uit de Histor kleurenwaaier.
Ik wil dus ook niet 2 keer per jaar verven.
Mel, acryllatex zegt me even niets, welke is dat dan?
Maar schrobvast is echt schrobvast?
Want zelfs onze matte Trimetal is dat niet. Wij hebben bruine leren eetkamerstoelen (van dat opgeruwde leer), en die komen weleens tegen de muur. Daar zie je af en toe een bruine streep, dat veeg ik wel weg, maar ik blijf wel ‘iets’ zien.
De latex uit de keuken, daar gooi ik water tegen, en de druppels glijden zo naar beneden zonder een nat spoor achter te laten.
Kan het niet helemaal omschrijven wellicht.
Maar ik hoor dat Flexa ook zou werken, dus tja, maar net waar je voor kiest.
Acryllatex heb je in verschillende merken, staat in de dhz zaken gewoon bij de muurverf, er staat dan ook op dat het geschikt is voor binnen en buiten.