mutsy

Wij hebben een Mutsy 4-rider en sinds een aantal weken zwabberen de voorste wielen ontzettend erg… Ik voel me af en toe echt voorschut staan… Dat ding loopt dan echt voor geen meter.

Komt dit probleem vaker voor bij de Mutsy?? En heeft alleen de single spoke daar last van??

Ik vind het zo jammer, je mag van zo’n dure wagen toch wel verwachten dat ie goed loopt…

breek de bek maar niet open…

Een goede vriendin van mij werkt bij het “welcome” babywarenhuis :mrgreen:

en mutsy is het merk waarvan ze de meeste wagens wel een keer terugzien.

met de urban is er vaak wel iets mis met de rem of het zwenksysteem

met de 3 rider vaak klachten over het voorwiel wat niet meer zwenken wil

en idd de single spoke komt vaak terug met zwabberende voorwielen…

dus helaas… denk dat je er wel werk van zal moeten maken, want dat mag dus niet.

Ik heb de oude mutsy 4 wiel ding gedoe :mrgreen:

En ik heb alleen 1x iets gehad met mijn duwstang en een nieuwe gekregen en 1x dat ik gewoon een hele schroef kwijt was van mijn frame…en kreeg ik een heel nieuw frame…verder nooit iets gehad en Celiza is dus nr.2 in deze wagen (die dingen had ik bij Renzo gehad dus bij haar niets ermee)

Gewoon terug gaan,ik vind namelijk de service wél heel goed verder…

En tja ik denk dat zulke productiefouten e.d pas aan het licht komen bij gebruik dus dat dat eenmaal voor kan komen.

Maar het is balen…dus terug met die bak want idd het kost genoeg :wink:

Hier ook een Mutsy 4 rider single spoke. Geen enkel probleem.

Dat zwabberen met die wielen had ik vooral met de kinderwagenbak erop naarmate Hieke wat groter werd. Zorg ook dat je banden goed opgepompt zijn, dat scheelt ook in het comfort. Met de buggyinzet (seat) is het helemaal over. Geen gezwabber meer.

Als we de banden hebben opgepompt zijn we misschien een uurtje van het probleem af. Wel is het zo, als we het autostoeltje (van Mutsy zelf), erop klikken dan zwabberen de wielen niet…

Ik heb vandaag wat gezocht op internet, ik heb er eerlijk gezegt flink de balen in. Het is blijkbaar een algemeen bekend probleem van de Mutsy. Nu weet ik niet of het probleem zich ook voordoet bij de kunstof bandjes… Anders laat ik de hele zooi omruilen voor een frame met kunstof bandjes…

Ik denk dat het te maken heeft met de gewichtsverdeling. Als je de kinderwagenbak erop hebt zit het zwaartepunt meer naar achteren. Dan zit er dus minder gewicht op de voorbandjes en kunnen die makkelijker gaan zwabberen omdat ze als het ware een beetje opgetild worden. Met de autostoel (traveller in ons geval) hebben wij het ook niet, en ook niet met de seat.

Ik zou er wel mee teruggaan als je er teveel last van hebt, maar ik denk dat het aan de gewichtsverdeling ligt. Ik praat het niet goed, maar dit is mijn ervaring. Ik had er niet zoveel last van dat ik ermee teruggegaan ben.

We hebben op de zolder nog wat lood gevonden, dat maak ik wel vast aan de voetensteun… Ik ben benieuwd of dat helpt…

Onze eerste wagen was ook een mutsy, o wat een ergernis en al kei slen stuk (binnen 6 weken). Na veel gebakkelij mochten we een andere wagen uitzoeken, toen hebben we een Quinny genomen en die bevalt stukken beter (al ruim 2 jaar :thumbup: )

ik heb ook de mutsy urban rider en ik heb er nog helemaal nooit problemen mee gehad.

Stein zit er nog steeds in zonder enkele problemen

ik heb ook geen probleem met de mutsy single spoke , ik heb wel de banden een keer op moeten pompen omdat hij wat zwaar begon te sturen maar dat was alles en toen we hem weer opgepompt en een druppel olie tussen de mechanisme deden was weer alles soepel en goed :thumbup: