Muts Ja/Nee.

Een mutsen vraagje.

De temperaturen gaan weer omhoog (heerlijk, daar zit ik echt op te wachten). Met dat extreme koude weer had mijn zoon een lekkere warme muts op z’n hoofd als we naar buiten gingen.

Hij ligt nog in de wagenbak lekker onder een dekentje. Hij heeft het vrij snel warm (een muts op z’n hoofd met dit weer is voor hem al erg warm dus).

Wat zouden jullie doen met het warmer weer op komst?

Hai Kwakje,

Hier heb ik de capuchon omhoog anders ligt die als een prop onder dr en dan nu geen muts meer, anders heeft ze het echt veels te warm!

Als hij het dan te warm heeft zou ik gewoon geen mutsje op doen. Vooral in de kinderwagen liggen ze toch best wel beschermd tegen de wind. Je zou ook kunnen kiezen voor een dun mutsje als je dat een prettiger gevoel geeft.

IK heb zolang de fontanel open was een mutsje gedragen,bij wat warmer weer gewoon een zomermutsje.

Al een hele poos geen muts meer, wel altijd de capuchon van haar jas omhoog, ze is nog bijna kaal, dus dat lijkt me anders net te fris, maar een echte muts met een graad of 5 al niet meer. Ze zeggen vaak dat je een kindje moet kleden zoals je het bij jezelf doet (wel rekening ermee houdend dat hij stilligt in een wagen/fiets, terwijl jij in beweging bent, dus hij krijgt het wel eerder koud), en ik heb ook geen muts op, en mijn oudste ook niet.

@littlewonder wrote:

Al een hele poos geen muts meer, wel altijd de capuchon van haar jas omhoog, ze is nog bijna kaal, dus dat lijkt me anders net te fris, maar een echte muts met een graad of 5 al niet meer. Ze zeggen vaak dat je een kindje moet kleden zoals je het bij jezelf doet (wel rekening ermee houdend dat hij stilligt in een wagen/fiets, terwijl jij in beweging bent, dus hij krijgt het wel eerder koud), en ik heb ook geen muts op, en mijn oudste ook niet.

Hier dus precies hetzelfde :mrgreen: Maar mijn meisje ligt niet meer in de wagenbak.

Ik heb nooit een losse muts gehad in de wagenbak en deed de deken gewoon wat hoger, zodat de wind niet in de bak kan. Ze heeft het nooit koud gehad.

Ik vind een mutsje op het eerste jaar wel belangrijk eigenlijk…

De dikke muts heeft hij maar kort gedragen, maar nu draagt hij wel altijd een dun mutsje en voor de lente heb ik al een nog dunnere, zijde variant besteld.

onze net 1 jarige heeft nu ook nog een dun mutsje op.

Arme kind heeft geen haar (die 10 haartjes vind ik nog geen haar :wink: ).

Nou ligt of zit hij bijna nooit en vervoer ik hem 9 van de 10 keer in de draagdoek en dan is dat bolletje helemaal bloot aan de wind en 5 graden zou ik zelf geloof ik ook nog best koud vinden op een bloot hoofd.

Vorig jaar was het nog behoorlijk koud een periode na zijn geboorte en toen had hij als pasgeborene wel een muts op als hij in de kinderwagenbak lag en dan verder ook lekker warm ingepakt (vaak ook vestje met capuchon op). Maar toen was het kouder als nu.

Mijn dochter heeft vanaf het begin al een flinke bos met haar en heeft een muts alleen gedragen toen ze net geboren was, maar dat wilde ze niet en ze presteerde het ook om toen ze nog geen paar uur oud was haar mutsje van haar hoofd af te krijgen. Ook daarna kreeg ze de mutsen altijd van haar hoofd. Haar jasjes hadden wel een capuchon en die liet ze wel op haar hoofd dus Als we naar buiten gingen en het frisjes was deden we altijd de capuchon op. Z.

Mijn zoon is van april 2009 en had minder haar en liet de muts wel zitten, maar heeft die toen hij voor het eerst naar naar buiten ging niet aangehad omdat het toen iets van 25 gr. was, toen het weer weer wat minder werd, deden we hem een jas met capuchon aan en zette de capucon op als we naar buiten gingen.

Hier geen muts meer maar de capuchon van de jas als het hard waait, miezert of kouder is.

Ik ben dan een beetje een ontaarde moeder :wink: want m wilt geen mutsjes meer op, dus laatst met de vrieskou liep ik met een jochie zonder muts in de draagdoek/wagen…

Maar goed, als hij in de wagen ligt dan ligt hij best wel beschut, dus is het niet echt nodig.

En nou scheelt het ook wel dat m een volle bos met krullen heeft :wink: de vraag of hij een meisje is hoor ik dan ook wel eens :wink: :mrgreen:

Ehm als jij al ontaard bent, dan ben ik echt de slechtste moeder ooit :wink:

Hier droeg R. na een week al geen muts meer (maar toen was er meteen een hittegolf) en verder alleen als het koud/ vies weer is. En dat alleen omdat hij erg snel vatbaar is voor oorontstekingen.

Maar zolang het nekje warm voelt hoeft er geen muts op.

Via het hoofdje koelen kindjes het snelst af, dat kunnen ze na eventjes best zelf compenseren, maar alle energie die gaat naar het warmhouden van je lijfje, kan niet meer gaan naar dingen als groei, ontwikkeling.

Daarom draagt mijn zoontje dus vrijwel altijd een mutsje, en buiten zeker.

Is dat zo? Heb je misschien een bron ofzo? :oops:

@Lune wrote:

Via het hoofdje koelen kindjes het snelst af, dat kunnen ze na eventjes best zelf compenseren, maar alle energie die gaat naar het warmhouden van je lijfje, kan niet meer gaan naar dingen als groei, ontwikkeling.

Daarom draagt mijn zoontje dus vrijwel altijd een mutsje, en buiten zeker.

Klopt, dit heb ik ook vaker gelezen :thumbup:

Volgens mij ligt het eraan hoe oud ze zijn, en hoe goed ze zichzelf op temperatuur houden. Mijn oudste is van een koude januari, en hield zichzelf al zo snel op temperatuur. Mijn jongste is van een warme juni, en had er meer moeite mee. Die slaapt nu nog soms met een hele dikke slaapzak en 3 dekentjes omdat ze het anders koud heeft, terwijl de oudste het soms warm heeft onder zijn enkele dekbed en eronder uit kruipt.

Hier wel een muts…hij is altijd ziek en veel oorproblemen, duss extra verwennen op dat gebied