Museumkaart

Een vraag:



Wij hebben gister een museumkaart gekocht, en hebben al een aantal musea op het oog welke we met de kinderen willen bezoeken.



Nu ben ik benieuwd naar andere ervaringen van gezinnen m.b.t. museumbezoek, wat is aan te raden, en waarom?



Alvast dank.

Leuk een museumkaart, wij hebben er al jaren een.



Wij hebben al behoorlijk wat musea bezocht, even kijken wat ik zo op kan diepen:



Museon, vaste tentoonstelling over geschiedenis, dieren, aardbevingen enzovoort en daarnaast altijd een wisselende tentoonstelling met heel veel activiteiten voor kinderen.



Naturalis, vooral als je van geschiedenis van de planeet houdt, ontwikkeling van dieren, een grote dinosaurus, aardbevingen en vulkanen.



Museum Boerhaave, activiteiten en een speciaal ingerichte tentoonstelling voor kinderen over geschiedenis. Verder veel techniek.



Spoorwegmuseum, al diverse malen geweest en blijft een topmuseum met veel activiteiten voor kinderen.



Maritiem Museum in Rotterdam, museum met verschillende ook kindvriendelijk tentoonstellingen en bovenop het dak Professor Plons, een heel leuk speelgedeelte dat geschikt is voor kinderen tot ongeveer 10 jaar.



Openluchtmuseum, vooral in de zomer veel verschillende activiteiten en lekker buiten wandelen.



Scheepvaartmuseum, vooral de zeereis is erg indrukkenwekkend, buiten ligt een VOC schip waar je vanalles kunt ontdekken.



NEMO, lekker proefjes doen en alles ontdekken. Tip: ga niet in een weekend.



Museum voor de communicatie, een echt kindermuseum over alles wat maar met communicatie te maken heeft.



Panorama Mesdag, in dezelfde straat als het museum voor de communicatie en zeker een bezoekje waard.



Zuiderzeemuseum, vooral in de zomer veel leuke activiteiten.



Science Museum Delft, proefjes doen, veel techniek.



Slot Loevestein, leuke speurtocht met sleutels en natuurlijk het verhaal van Hugo de Groot.



Volgens mij zijn dat wel zo’n beetje de meest ‘indrukkenwekkende’ musea die wij bezocht hebben, maar ik ga dit draadje wel volgen want ik ben altijd op zoek naar ‘nieuwe’ musea.



Heel veel plezier met je museumjaarkaart en laat weten waar je geweest bent.

:smiley:

het museum voor beeld en geluid schijnt ook erg leuk te zijn en wij zijn ook naar het muiderslot geweest, vonden ze ook erg leuk! Aviodrome en museumstoomtram zijn ook leuk voor kinderen.



Verder wat er al genoemd is:



Nemo, scheepvaartmuseum, spoorwegmuseum, zuiderzeemuseum, naturalis.

Wij waren vandaag bij het universiteitsmuseum in Utrecht. Ook leuk voor kids, maar niet echt voor peuters en kleuters hoor…