mura vraagje

Wij hebben voor Suus een maxi cosi mura en hoewel ze nog wel in de bak past en ik het zeker nog tot 6 maanden oud wil rekken, heb ik toch vandaag gekeken wat we met de wandelwagenzitting kunnen aangezien madammeke een groeispurtje heeft gehad en ineens maar liefst 68 cm lang is.

De bak is 76 cm ongeveer, dus ze heeft nog 8 cm als ze zich strekt.

Dat lukt nog wel heel even, maar 8 of 9 maanden gaat ze denk ik niet halen en dan zitten we dus nog wel in de winter.

Ik heb de kap van de mura op de wandelwagen gezet, maar dat ding zit dus echt mesjokke op de zitting. Je hoeft maar een stoeprandje op of af en hij schiet al weer los… hij zit alleen maar zijdelings vast en verder zit hij glad om de rugleuning geklemd en daar laat hij dus ook los.

Ik vind dat dus echt bagger he, je mag toch wel verwachten dat je iets meer beschutting hebt van zo’ n kap…

Hoe is dat bij jullie? of is er verschil in de mura 2010 en eerdere kappen…

ik heb ze nl ook gezien met een enorm stuk stof erachter wat je met van die aantrekoordjes om de rug kon spannen. Maar dat heb ik er dus niet aan… :think:

Hmmm, Ik heb mijn mura begin 2009 gekocht en ik herken wat je vertelt niet. De kap zit juist heel goed vast aan het frame.

Dan heb je idd dat stuk stof met het koordje en daaraan vast zitten nog aan weerszijden twee elastiekjes met drukknoopjes die je aan de zijkant van de zitting van het stoeltje onderaan kunt vastmaken.

Ik ben overigens met Bastiaan ook in de winter begonnen in de wandelwagen, was toen 7 mdn. Ik heb hem gewoon altijd naar me toe gezet en goed ingepakt in de voetenzak e.d. Hij heeft geen dag handschoentjes aangehad want hij had altijd warme handjes.

Het maakt denk ik veel uit dat ze zo uit de wind zitten…

Maar wat raar dat die kap dan zo anders is geworden… :think:

Overigens, dat stuk stof zit verstopt achter een ritsje achterop de kap…misschien heb je hem nog niet gevonden?

Ik heb ook een 2009 variant, en daar geen last van. Zit perfect!

Maar heb de nieuwe ook gezien en die kappen zijn veel kleiner/ korter. Ik zou terug gaan naar de winkel en vragen wat hun voor oplossing hebben. Succes!

Ik heb het plaatje opgezocht en zie idd een scherm… Ehm waar moet ik die vandaan halen?? Fenna zit altijd gewoon in de wagen zonder die kap. Vond ik al zo raar dat er geen kap bij zat, maar dus nooit opgezocht of die er eigenlijk wel bij zat… :think:

@Lily2006 wrote:

Overigens, dat stuk stof zit verstopt achter een ritsje achterop de kap…misschien heb je hem nog niet gevonden?

Is dat de kap die je hier ziet?

Zo ja, wat een doos dat ik dat nooit gezien heb…

Bij mij zit er een flapje aan waar maxi cosi op staat en daar zit dat stuk in… Succes!

Gewoon aan de buggyzit???

Nee, dat flapje zit aan de kap.

Was dat een los onderdeel???

Dan moet ik eens even op zolder gaan kijken…

(ik voel me dom)

Nee, die zit er gewoon aan vast.

Ben een foto aan het zoeken, maar weet niet of die duidelijk genoeg is.

Edit: sorry, ik krijg de foto niet kleiner… misschien heeft iemand anders er een foto van?

Ben ook al aan het zoeken :lol: Vond wel een foto op mp

397424329

@Luna1 wrote:

Ben ook al aan het zoeken :lol: Vond wel een foto op mp

397424329

Dat losse stuk komt me echt totaal niet bekend voor…

Wagen ligt in de auto, met de kou geen zin om naar buiten te gaan natuurlijk.

Dat losse stuk zit dus opgerold aan/in de kap. Net zoals capuchons weleens aan een jas vast zitten.

@Luna1 wrote:

Dat losse stuk zit dus opgerold aan/in de kap. Net zoals capuchons weleens aan een jas vast zitten.

Ik ga er morgen naar kijken…

Laat het hier weten als ik hem gevonden heb…

En ik laat Fenna in weer en wind niet overkapt zitten. Die plastic hoes krijg ik nl. ook nooit lekker vast. :roll:

Gelukkig ben ik nog zo lief om er een voetenzak in te hebben…

Nouja, mijn schoonzus heeft dezelfde wagen en ik weet niet of ik erop was gekomen als ik het haar niet een keer had zien doen. Hij zit goed verstopt!

Wel grappig eigenlijk, sorry :lol:

@Romi82 wrote:

@Lily2006 wrote:

Is dat de kap die je hier ziet?

Zo ja, wat een doos dat ik dat nooit gezien heb…

Ja, maar achterop die kap zie je dus (niet op t plaatje) een stuk waar maxi cosi op staat en daar zit ie in/achter.

Bij de mijne tenminste…

oo daar ga ik dus ook even voor kijken! die flap heb ik ook nog niet gevonden denk ik!

maar mijn 2010 mura kap, zit wel strak om de zitting. ik heb er geen problemen mee.

J. zit sinds 2 weken ook in de buggy. nou ja zit, ik leg hem plat :slight_smile:

in de bak lag hij klem. hij heeft nu ongeveer 1 a 2 cm bij zijn hoofdje aan ruimte over, en dan heeft hij zijn beentjes niet eens gestrekt. vond het zo jammer!

Cell, jouw meisje heeft inderdaad ineens de spurt ingezet zeg met groeien! heb je haar al gezegd dat het best iets langzamer mag? :smiley:

Nou, ik heb gezocht, maar er zit echt geen rits op de nieuwe kappen met een extra verstopt deel.

Het is gewoon zoals het is.

Heb de leverancier gebeld en hij melde dat er best veel mensen niet erg tevreden waren met de nieuwe kap, maar ja, eer dat maxi cosi daar dan het ontwerp weer op aan past… :roll:

Het stelt echt zo niks voor, het voorste deel is ook niet gespannen ofzo… beetje wind en hij klapt half in… en dat om de zitting heen klemmen wil wel, maar zodra ik de kap wat verschuif of de rugleuning beweeg, schiet hij dus deels los en heb ik een beste kier.

Mama gaat in deze dus wel zelf aan de frobel. Ik ga er met zelfklevend klittenband een extra flap aanmaken en aan de voorkant koordjes zodat ik hem kan vastknopen aan het frame.

Maar ergens van de zotte toch dat het zo moet :roll:

Krijg die kap zowieso al niet heel makkelijk op en neer bewogen… je moet dan de balein vasthouden, het hendeltje met beste kracht naar je toe trekken en dan hopen dat hij niet terugschiet als je de andere kant doet… echt een bagger kap dus :thumbdown:

Ik heb gekeken net. Niet al te lang, want wat is het koud buiten…

Maar ik kan het niet vinden, heb toch het idee dat ik een onderdeel nog ergens heb liggen…