Multivitamine

Kes kreeg vorig jaar altijd de zonnetjes van Davitamon. Maar dit jaar lust hij ze niet. De kruidvat multivitamine lust hij ook niet. Dus had ik beertjes gekocht (Superted ofzo?) Lust hij óók niet! Wat nu? Kes eet heel slecht, is te klein voor zijn leeftijd dus hij kan eigenlijk wel wat extra’s gebruiken in de wintermaanden. Iemand van jullie nog suggesties?! (En Indy maar kiezen elke ochtend welke ze mag :wink: :mrgreen: )

Eet hij ook slecht fruit dan?

M.icah eet over het algemeen ook erg slecht maar fruit eet hij wel dus hij krijgt elke dag wel 3 verschillende soorten binnen.

Persoonlijk ben ik niet zo van de suplementen :wink:

Dion is ook te licht voor zijn leeftijd en eet ook heel erg slecht. Daarom zijn wij ook op zoek gegaan naar vitamines voor hem.

Eerst hebben we New Chapter getest (everykid), Dit vond hij de eerste 5 keer wel lekker maar daarna wilde hij het niet meer. Toen een testverpakking bij Solgar aangevraagd (Kangavites). Die smaken best lekker maar onder het mom van een snoepje lukt het je wel een paar keer, maar niet iedere dag, dus ook dat niet aangedurfd. Toen zijn we op Thorne Children’s Basic Nutrients gekomen. Dit is echt een oplossing voor ons aangezien het V-caps zijn die je kunt opentrekken en dan door de yoghurt kunt doen. Je proeft er helemaal niks van en je kunt het iedere dag geven. Advies is om 1 cap per 10kg lichaamsgewicht te geven. Kosten bij Smeets en Graas 25 euro (en nog een paar cent) voor 180 capsules. Heb geen idee wat multivitamines kosten bij het Kruidvat en van Davitamon. Thorn is dan ook wel een HELE goede. Verder geven we nog morepa visolie (ook te koop daar).

Emma heeft van Dagravit Kids-Xtra, mierzoete Sponge-Bobjes met frambozensmaak. Gaan erin als koek.

@Paultje wrote:

Emma heeft van Dagravit Kids-Xtra, mierzoete Sponge-Bobjes met frambozensmaak. Gaan erin als koek.

Ja, die hebben wij ook. Maar ik vind ze wel duur hoor, vooral omdat ze van die dus iedere dag 2 stuks moeten (en dan nog zitten ze maar aan de 75% van de AHD voor vitamine D :roll: )

Misschien kun je van wortel of courgette o.i.d. een gepureerd

soepje maken als ze een keer slecht eten of weinig vitamines

binnenkrijgen? Dat zijn vitaminebommetjes namelijk!

Ik ben ook niet zo van de vitaminepillen e.d. Misschien kun je

het oplossen met fruit ofzo?

Ik ben normaliter ook niet zo van de vitaminepillen e.d maar als je kind een fase heeft waarin het echt slecht eet kan het toch handig zijn.

Ik geef ze nu Orthica Dino Multi Tabletten.

Deze zijn vrij van gist, sacharose, lactose, conserveermiddelen en synthetische kleur-, geur- en smaakstoffen.

Er zit veel meer in als een tabletje davitamon dus ze krijgen dan ook echt iets extra’s binnen.

[/quote=“Noasmama”] Ja, die hebben wij ook. Maar ik vind ze wel duur hoor, vooral omdat ze van die dus iedere dag 2 stuks moeten (en dan nog zitten ze maar aan de 75% van de AHD voor vitamine D :roll: )[/quote]

Moeten, moeten… het is als aanvulling bedoeld; Emma krijgt er 1 per dag en als ze niet helemaal fit is 2. Verder krijgt ze af en toe wat vit. D druppels van haar zusje en is ze lekker vaak buiten.

Maar als het zoals bij de topicstarter om een te klein kindje gaat dat slecht eet zou ik wel een completer multivitamine zoeken idd, met zo veel mogelijk op 100% van de ADH.

er zijn ook beertjes met smaakjes: sinaasappel, framboos geloof ik en banaan.

Zijn van Optimax

Tom lust alleen de ‘gewone’ smaak :wink: