Muis

Vanochtend was het weer eens zover. De katten hadden weer een muis meegenomen in huis. Normaal gesproken ligt deze dan dood en/of half opgegeten ergens boven, maar vandaag kwam ik een nog levend exemplaar tegen :frowning:



En als ik ergens niet tegen kan, dan zijn het wel rondlopende muizen, jeetje wat kunnen die beesten hard rennen zeg!



Ik had de katten er weer opaf gestuurd in de hoop dat ze het beestje zouden vangen en dan ermee naar buiten gaan, maar kennelijk vonden ze het niet zo interessant meer want ze lieten hem lekker zitten…

Het ergste was wel dat hij ook nog eens onder de deur onze slaapkamer inmiddels in was gekropen (AAAAAHHHHHHHH)

Alle meubels maar opzij geschoven en uiteindelijk zag ik hem in een hoekje zitten.



Maar ja, wat dan, dacht ik bij mezelf…

Uiteindelijk heb ik een paar droge washandjes gepakt en deze op de grond neergelegd zodat het een schuilplekje voor de muis zo zijn. Gelukkig dacht de muis er ook zo over en kroop hij na een tijdje in 1 van de washandjes :slight_smile:

Snel het washandje opgepakt en naar buiten gerend. Eenmaal buiten aangekomen ben ik een heel stuk gaan lopen en heb het muisje los gelaten bij een boom. (ik moest wel behoorlijk schudden om hem uit het washandje te krijgen). Daarna rende hij snel weg (gelukkig niet richting huis).





Pfew, ook weer overleefd! Nu maar eens de katten streng toespreken dat muizen hier niet welkom zijn :roll:

Ja het washandje is meteen in de container verdwenen :slight_smile:

Mijn vriend had vanochtend nog wel gezegd, ik ga vanavond wel de muis vangen, maar dan had dat beestje de hele dag gehad om in huis rond te lopen en dan weet ik zeker dat ik nooit meer had kunnen slapen :wink:

:lol: het stikt hier van de muizen ( boerderij) maar heb wel vier killercats

af en toe heb ze s winters in de keuken,…dan sluit ik snachts even een kat op in de keuken, 100 procent slagingskans, in t geval van mijn miauwende monsters…maar ben zelf ook niet bang voor muisjes gelukkig :smiley:

Hier ook katten (binnekatten) dus gelukkig nog nooit mee gemaakt. We hebben een stuk afgerasterd achter huis en vorig zomer was daar een muisje onder door gekropen, ik dacht: beestje je speelt met je leven.

Gevolg, katten gingen voor de muis op de loop :mrgreen:

Ohhhhh dit is echt mijn nachtmerrie! Krijg er de rillingen van.



Onze eerste kat was een echte jager, van konijnen tot muizen brrrrr. Soms 3 muizen in een uur. 1x is er ook 1 ontsnapt maar ik was er niet bij. Mijn man had hem niet kunnen vangen en de kat interesseerde het niets meer. Ik vond telkens muizenkeutels en hij zat dus in de trapkast. We hebben de kast leeggehaald maar zagen niks, tot ineens ik daar 2 kraaloogjes zat. Ik heb het uitgegild. Vervolgens zijn we ruim een uur bezig geweest om de muis het huis uit te jagen.



Onze tweede kat was een flapdrolletje, die was niet jagerig, de katten van de buren zaten ook gezellig in de tuin, vond hij prima. En wat was ik daar gelukkig mee haha.



Helaas is die vorige week overleden en onze nieuwe kat is dus hoogstwaarschijnlijk ook een jager. In zijn spel is hij al heel speels met dingetjes en als hij buiten wat ziet (zoals vanmorgen eenden voor het huis)… dus ik ben bang dat dit verhaal over een aantal weken mijn verhaal zal zijn.



Ik zeg altijd liever 10 vogeltjes dan 1 muis want muizen brrrrrrrrrr.

hahaha ja muizen, ik zie ze hier dagelijks liggen, levend of dood.

Toen we nog in een verbouwing zaten namen de de diertjes ook mee naar binnen…levend…rennen als een gek hahah

Ook vogeltjes, vooral musjes ook levend, ahh zo zielig. En ik ze maar vertroetelen in de hoop dat ze bleven leven, niet dus.

Mijn kater is een echte jager, hij had vorig 2 jonge kraaien in zijn bek, keek ie ons aan zo met de vraag: en nu??? Ja liet ie ze los, eentje vloog gelijk weg en de ander bleef wat angstig zitten. Die heeft het helaas ook niet overleefd.



Ook kregen we tijdje geleden de vraag of we naar 2 parkieten konden uitkijken, meisje liet ze altijd in hun flat rondvliegen en nu waren ze dus weg gevlogen. Paar dagen daarna lagen hier hele mooie veertjes in de bijkeuken en wat denken jullie??? Jawel 1 parkiet…balen!

Maar ja, kan ik ook niets aan doen.

Ow bah wat erg. Moet er niet aan denken. Ik vind het wel heel dapper dat je hem of haar gevangen hebt en zo losgelaten hebt. Ik vrees dat ik het washandje op de grond had gemikt en de muis veel succes had gewenst met er uit kruipen. Wat heb je met het washandje gedaan? Ik denk dat het bij mij in de kliko zou belanden.



Succes met het streng toespreken van je katten. Vertel ze maar dat ze er zijn om het huis vrij van ongedierte te houden en niet om het mee naar binnen te brengen.