Hallo,
is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met het maken van een mri scan bij een baby van 4 maanden??
Bij ons mannetje gaan ze een mri scan maken ivm met het scheef staan van de oogjes.
Groet miranda
Geen ervaring maar wil jullie toch wel even succes wensen :thumbup:
niet bij 4mnd maar wel met mri zelf bij mijn oudste.
valt allemaal reuze mee en ik denk juist omdat ze klein is het misschien nog makkelijker gaat.
sterkte :hug:
Hoi Miranda. Wij wachten op dit moment op een oproep voor een MRI voor Bo. Dus ik kan je (nog) niet mijn ervaring vertellen, maar wil je succes wensen.
Hoi Miranda,
Ja, wij hebben (helaas)wel ervaring met het maken van MRI scan bij een baby, Onze oudste heeft de MRI scan een aantal keer gehad vlak na de geboorte, maar ook in de maand cq paar maanden erna.
Wat wil je weten? misschien kan ik je wel antwoord geven
Groetjes en succes, van mij
babbel, ik zou graag willen weten hoe een mri scan in zijn werk gaat, ik hoor dat het apparaat veel herrie maakt.
Is jouw kleine zonder narcose geweest, het lijkt me een heel gedoe om een mannetje van 4 maanden rustig te houden.
Wij zijn 22 november al aan de beurt.
Dank je wel
Miranda
Wij zijn gisteren weer naar de oogarts geweest. Van het weekend hebben wij zijn oog gedruppeld om zijn pupillen te vergroten.
Na onderzoek blijkt dat hij een plus afwijking heeft aan het ene oogje van 6 en aan het andere oogje van 6,5. Hij is dus de hele dag bezig om zijn oog scherp te stellen. Daardoor gaat hij scheel kijken
We gaan nu elke dag een half uurtje zijn meest goede oogje afplakken.
Over 2,5 maanden moeten we weer naar de oogarts. Oog heeft zijn netvlies een peper en zout kleurtje. Wat ik me hierbij moet voor stellen weet ik niet, dit wordt in de loop van de tijd in het oog ziekenhuis in rotterdam uitgezocht, maar hier was geen haast bij.
Als hij een jaar is gaan ze operatief zijn oogjes weer recht zetten.
En waarschijnlijk moet hij een bril en blijven plakken tot ongeveer zijn 10e jaar.
Uit de scan verwacht de neuroloog niets maar dit is om uit te sluiten dat het scheel zien vanuit zijn bolletje komt.
Miranda
de kinderen gaan altijdt onder narcose onder de scan, dit is een lichte narcose. je krijgt hier ook nog informatie over in het ziekenhuis bij de anastasist. je kindje heeft dus niks door wat er allemaal gebeurt in de scan. als de scan klaar is ga je naar de uitslaap kamer daar wordt je kindje in de gate gehouden en hoe lang het duurt dat je kindje wakker wordt. de scan zelf duurt ongeveer een halfuurtje en het uitslapen is bij elk kind verschillend.
wat een gedoe allemaal he met de ogen :hug:
ik weet er alles van we lopen al 2jr bij de oogarts.
de afwijking is wel erg hoog, mijn zoontje heeft +3 nogwat aan allebij de ogen. afplakken moest ik eerst ook maar nu niet meer.
lukt het afplakken?
hebben ze je niet laten zien wat ze bedoelde met dat kleurtje?
welk ziekenhuis zit je bij de oogarts? ik zit in amc met ethan.
bij ethan willen ze ook zijn oogje recht zetten, maar ze kunnen niet garanderen of dit dan ook recht blijft staan. zijn ene oog is scheel en zijn andere oog loenst en draait soms helemaal weg. ook heeft hij roterende nystagmus.
ben je al in contact gekomen met visio? is een instelling die je kan helpen in de begeleiding van een kind met een oogafwijking?
succes
groetjes monique
Wij hebben een oproep voor 22 november en hij gaat hier niet onder narcose. Ze willen het eerst zo proberen. Moe kind en dan hopen dat hij gaat slapen.
Dank je wel voor je info. Ik moet inderdaad maar eens verder gaan snuffelen, maar nog niet aan toe gekomen.
Wij lopen hier bij een regionaal ziekenhuis.
Voor het netvliesje gaat hij tzt naar het oog ziekenhuis in rotterdam
Miranda
ik hoop dat het zo gaat lukken zonder narcose, zou wel mooi zijn.
succes voor 22november :thumbup:
Victor heeft geen mri gehad maar wel een renogram van zijn nieren. Dit is ook een soort scan waarbij ze heel stil moeten liggen. En geen narcose. Ze gaan je baby “vast” leggen met een lakentje en “zandzakken” Je kindje ligt zo klem en kan niet bewegen. Victor ging altijd heel hard huilen en werd daardoor moe en viel in slaap. Daarnaast hadden ze kindemuziek of een filmpje aan en bleef ik in een erg ongemakkelijke houding bij hem zitten. Hij zag me niet maar hoorde me wel en ik kon hem nog een beetje strelen.
Ik zou een knuffel van thuis meenemen. Maar niet de favo knuffel omdat als het tussen het aparaat valt dan kunnen ze er niet zomaar bij en eenspeentje ofzo als je kindje die gebruikt.
Hwet is niet leuk maar het moet. Veel sterkte met alles.
Hoi Miranda,
Ik zie nu pas dat je reageerde op mijn antwoord :? , maar ik lees dat het je al wat meer duidelijk is hoe de MRI gaat.
Onze kleine van toen baby, en de maandjes erna hoefde niet onder narcose, men hoopt idd dat je baby op dat moment gewoon moe is en wil slapen, ze leggen dan wat kussentjes tegen je baby zodat het stil blijft liggen, en het bied meteen ook wat geborgenheid.
Het is meer bij de wat oudere kinderen dat ze een roesje geven, zij zijn zich er meer van bewust dat er iets gaat gebeuren.
Visio werd al genoemd, maar je hebt ook Bartimeus dit is een zelfde soort instelling voor begeleiding. Dit hangt een beetje af van waar je woont. Wij zaten dus bij Bartimeus met onze zoon. (onze zoon is blind).
Ik vond de begeleiding heel goed.
Succes groetjes van mij
plakken tot tien jaar?? dat ken ik niet… k heb altijd geleerd dat het werkt tot een jaar of vier vijf!! ligt aan de ontwikkeling!!
me broertje is ook geopereerd aan zijn ogen met scheefstand door lui oog… dit is snel en geod gegaan… nu is hij net twintig en zou dus voor de hersteloperatie moeten… omdat izjn oog nu de andere kant is opgezakt… maar hij wil het niet!!
hij ziet prima nu… terwijl hij heel slecht zag!!