mp3

oke misschien geen slimme vraag maar goed… ik weet het gewoon echt niet





hoe kom je aan mp3 bestanden? is dat gratis? maak je dat zelf? kan je dat ook van je eigen cd’s doen?



het zit zo, emma wil eigenlijk graag een mp3 speler, en aangezien we vrij regelmatig lange stukken in de auto zitten vind ik dat geen gek idee… en je hebt ze ook wel voor kinderen niet tegek duur etc…

maar ja dan moetik daar ook spul opzetten enzo maar geen idee waar ik dat dan vandaan zou moeten halen…

dus dan zou ik wel zo’n dingkunnen halen maar als ik dan verder niks met de techniek kan tja dan wordt het ook niks…

je kunt nummers van je eigen cd’s afhalen en dan omzetten tot mp3 bestanden (gaat heel makkelijk), ook kun je op een hoop sites mp3’s kopen. en dan heb je nog programmas als limewire, waar je illegaal mp3’s onderling kunt uitwisselen met andere gebruikers van dat programma.

als je windows media player hebt kan je heel makkelijk van je eigen collectie mp3’s maken. En volgens mij is het voor eigen gebruik niet illegaal (toch??)



Je moet dan het tabbladje rippen nemen.

Het antwoord is volgens mij al gegeven.



Als ik een cd met Windows Media Player ‘rip’ , dan is het bij mij WMA.

Maar met een gratis programma van internet, kan ik dit makkelijk omzetten naar MP3.



Volgens mij is het niet illegaal om een cd op je computer (naar MP3) te zetten. Je mag het alleen niet delen met anderen. ??

Ik download gratis via bearshare.

Achter een nummer staat of het voor mp3 is.

je kan ook rippen naar mp3

Klik de tabblad rippen met je rechtermuisknop aan en kies voor : meer opties: daar kan je bij de indeling mp3 aangeven.



Dan hoef je dus niet meer op internet een ander iets te downloaden.



Ook kan je daar instellen waar je ‘geripte muziek’ opgeslagen moet worden.