ons kindje ligt nu (nog?) in een stuit
en de vk adviseerde om eens te kijken naar moxatherapie
nu heb ik het een en ander gelezen maar nu vroeg ik me af
of er hier ook ervaringen mee zijn???
Volgens mij heeft Marjolein98 dat,
Geen ervaringen, mijn kleintjes zijn bij respectievelijk 35 en 36 weken nog gedraaid. Ik zou me dus zeker niet teveel zorgen maken (zeg ik… ik maakte me er ook erg druk om :oops: ).
Dit is het topic dat ik toen zelf opende: ervaringen met moxatherapie?
De sticks die ik toen van Mickey toegestuurd heb gekregen liggen nog in de la, ik wil je er graag blij mee maken als je het wil proberen. Pb me in dat geval maar even met je adres. :thumbup:
zie topic van Kay30
en nu is nog veels te vroeg om je over de ligging zorgen te maken!
Omdat mijn eerste kindje in stuit is geboren, en de tweede ook alleen maar in stuit lag, ben ik tussen de 33 en 34 weken toch maar begonnen met moxa.
Zo van: “baat het niet, dan schaadt het niet…”.
Ik had bij de eerste niet echt goede ervaringen, maar vond het ook zonde om een kans te laten lopen.
Bij de controle van de vk bij 34 weken was meneertje gedraaid naar hoofdligging. En had ik dus voor het eerst een kindje met het hoofdje beneden! (ook weer een bijzondere ervaring )
óf het door de moxa komt, dat hij is gedraaid, weet ik natuurlijk niet. Maar ik vond het wel toevallig, zeg maar! En ben blij dat ik het heb geprobeerd.
Succes! :thumbup:
He Pe joh, van harte :-*
(en, was je ook blij dat je nu weet hoe het voelt als “het hoofdje staat” :roll: die billen eerst had ook zo zijn voordelen :mrgreen: )
Dank je! :-*
Nou zeg! Ik wist niet wat me gebeurde met dat persen! :wall:
Dat bleek toch even anders dan ik had verwacht!
:mrgreen:
@annemarie69 wrote:
en nu is nog veels te vroeg om je over de ligging zorgen te maken!
hoi babs, ik hoop dat je kleintje nog wil draaien! ik ben via ks bevallen van een meisje dat alleen maar in stuit heeft gelegen.
Wilde even zeggen dat bij mij draaien bij 33 en 34 weken NIET meer kon. Iedereen roept altijd dat het nog lang kan, maar uiteindelijk heeft niet iedereen dezelfde bespiering en bouw
ik was dus ook met 34wk + 1 dg doorgestuurd naar de gyn, hij zag mijn buik en voelde amper en zei toen al dat ze zo goed als zeker niet te draaien zou zijn ivm echt héle strakke buik. Toen eerst korte echo waarin alles in noodtempo door het beeld vloog, o.a. hele dikke grote placenta aan zowel voorwand als achterwand, waardoor draaien ook bemoeilijkt wordt: En weer voelen: kontje lag best ver in bekken waardoor hij het er niet uit kon wippen in combi met die strakke buik, hij kon er niet bij, en bovenin kon hij weinig aan koppie frutselen, omdat daar die placenta ligt. Ging dus echt niet, conclusie: draaien gaat ze niet meer, dus evt. stuitligging/keizersnede. Haar beentjes lagen gekruist over elkaar bij haar hoofd. Toen inwendig onderzoek, ben dus meteen “ontgroend” . Had nog nooit inwendig onderzoek gehad nl. en kreeg nu bekkenonderzoek. Lees: met vingers in de breedte wroeten hoe breed of smal je bekken is, niet prettig dus! Constatering: bekken is te smal om er stuitbevalling aan te wagen. Dat wees uit dat stuitligging geen optie was. Uiteindelijk spoed ks vanwege cholestase en gevaar voor beeb.. Ik heb erg last gehad van mijn strakke buik en moxa geprobeerd vanwege met het idee baadt het niet, schaadt het niet. Beeb kon met geen mogelijkheid draaien, maar mijn buik voelde wel veel minder gespannen en slapen lukte daardoor beter. Toeval of niet, ik was er wel blij mee. En via mijn verzekering krijg ik het vergoed.
Weet niet of je er wat aan heb, maar dit was mijn ervaring met stuit en moxa.