Mosselen met 10 maanden??

oke… ik heb een vraagje…

we hebben geen allergien oid in de familie…

kan ik mijn dochter van 10 maanden mosselen laten proeven?

verder eet ze goed, groente etc gewoon grof geprakt.

ik denk het wel.

ik zou het mijn zoontje zeker laten proeven.

ik laat hem bijna alles proeven al is het maar een heel klein stukje.

bovendien is vis gezond :mrgreen:

Persoonlijk zou ik mosselen een beetje eng vinden omdat je niet altijd even goed kan zien of ze niet bedorven zijn en goed gaar.

Dus ik zou het niet doen.

Op zich mag het dacht ik wel als het maar goed gaar is.

Heeft ze al gehad?

@Mamalien wrote:

Persoonlijk zou ik mosselen een beetje eng vinden omdat je niet altijd even goed kan zien of ze niet bedorven zijn en goed gaar.

ja inderdaad daar stond ik even niet bij stil :oops: .

nee dan is het toch te riskant want ik heb wel eens iemand meegemaakt met 1verkeerde mossel.

Bovendien zijn schaal- en schelpdieren allergeen; volgens kinderdiëtist Stefan Kleintjes kun je deze vanaf de leeftijd van één jaar introduceren (zie ook het Forum Bijvoeding, http://www.network54.com/Forum/382080/ ). Je hoeft niet per sé allergieën in de familie te hebben om ergens allergisch voor te worden…

bedankt voor reacties en link.

Ze heeft een paar kleine stukjes geproefd en vond het heerlijk.

Ik zal nu wel zeker ff wachten tot ze 1 jaar is met grotere hoeveelheden’.

ooh men goed te lezen. .ik was vandaag garnalen aan het pellen en ik liet Niels ook proeven… waren wel heeeeeeeeeel versssssssss dat weet ik zeker… en goed gekookt maar toch… nou ja het waren er "maar"3 … ja ik weet het dat kunnen er 3 teveel zijn… maar niet meer doen dus??!~!

Natas

@natas1 wrote:

ooh men goed te lezen. .ik was vandaag garnalen aan het pellen en ik liet Niels ook proeven… waren wel heeeeeeeeeel versssssssss dat weet ik zeker… en goed gekookt maar toch… nou ja het waren er "maar"3 … ja ik weet het dat kunnen er 3 teveel zijn… maar niet meer doen dus??!~!

Natas

:think: garnalen kunnen toch geen kwaad

Garnaal is een schaal- of schelpdier, en zeer hoog-allergeen… :wink:

maar ja,

ook al is het heeeeeeel erg allergeen…

je moet het toch ergens introduceren? of ze nou bijna een jaar zijn of 3 jaar…

vind ik dan weer…

maar, misschien heb ik het verkeerd, is het zo dat ze met 1 jaar meer aankunnen dan?

de nieren zouden dan goed genoeg ontwikkeld zijn voor smaakmakers als zout e.d.

pindakaas kreeg hij met 5 maanden al op brood, maar dat schijnt ook zo n 'gevaarlijk’product te zijn…

als ze ouder zijn lijkt me idd dat ze meer aankunnen, maar ze kunnen iig beter aangeven hoe ze zich voelen :wink:

en als zn tong dik wordt en hij het benauwd krijgt van de pindakaas dan kan hij dat zeggen :wink:

ik ben bijna al 2 keer dood gegaan aan noten( tripje ehbo en veel paniek) in mn eten dus ik waag het er niet op :shifty: