Moskovische tulband

Is er iemand die ervaring heeft met het maken van een moskovische tulband?

Als ik google vind ik genoeg recepten, maar ik zou graag een recept krijgen van iemand dat ook daadwerkelijk een succes is geweest :wink:



Ik wil er graag een maken zonder sucade of rozijnen.



Het plan was eigenlijk om er gewoon 1 te kopen, maar bij de enige supermarkt hier in de buurt die ze verkocht zijn ze natuurlijk al op :shifty:



Toevallig heb ik een tulbandvorm in huis, ooit eens een cake ingebakken, maar zo’n echte moskovische vind ik veel lekkerder :drool:

Volgens mij is een moskovische tulband zonder sucade of rozijnen gewoon een cake in de vorm van een tulband 8)

@Madre wrote:

Volgens mij is een moskovische tulband zonder sucade of rozijnen gewoon een cake in de vorm van een tulband 8)




Nou ja, zoals ze hem bij de Vomar (en vroeger bij Deen) verkochten niet :shifty:



Het is heel erg luchtig, echt niet als cake. In recepten staan dingen als eiwit kloppen en dan later moet je voorzichtig eigeel en andere ingredienten er weer doorheen roeren, best wel iets dat bij mij zou kunnen mislukken :shifty:

Oeh…Ehm ja…



Ik ken hem niet maar had een paar recepten bekeken en kwam daar op de cake-conclusie…



:think:

Het ‘probleem’ is dat dat op mijn lijstje staat qua bijdrage voor de familie kerst-brunch. Stom van mij om dat pas op de 23e te gaan regelen :wall:



Morgenochtend moet ik de hele ochtend thuisblijven voor een of andere monteur van glasvezel kabel, die komt een kastje plaatsen dat we niet gaan gebruiken :roll: Maar, dat terzijde :wink:



Ik heb in ieder geval weinig tijd om boodschappen te doen en om de tulband te bakken, en nog een keer opnieuw te doen als ie mislukt :think:



Mijn familie vindt cake ook vast wel goed, maar ik niet :snooty:



Zucht…nou ja, ik ga morgenmiddag toch maar iets proberen en anders maak ik cake met moscovische tulband sucade ingredienten, lijkt het toch nog wat :angel:

Moskovische tulband



Benodigdheden:


  •     80 gram krenten<br />
    

- 80 gram rozijnen

- een beetje bloem

- 80 gram harde boter

- 100 gram bloem

- zout

- 4 eieren

- 80 gram poedersuiker

- Franse vruchtjes


Bereiding:

Was de krenten en de rozijnen en droog ze goed. Haal ze hierna door wat bloem. Beboter de tulband en een zandtaartvormpje en bestrooi ze eveneens met wat bloem. Snijd 80 gram harde boter in kleine stukjes en vermeng deze met de bloem en wat zout in een kom. Roer de dooiers van 4 eieren met 80 gram suiker schuimig en klop de eiwitten stijf. Hierna alles goed maar voorzichtig door elkaar scheppen. Vul de beide vormen voor hoogstens ¾ met dit deeg. Plaats ze op een rooster in een vrij hete oven en laat het deeg rijzen, gaar en bruin worden. Het kleine tulbandje na 20 minuten uit de oven halen, de grote na 45 minuten. Het gebak laten afkoelen. Het kleine tulbandje op de grote plaatsen, het geheel met poedersuiker bestrooien en garneren met Franse vruchtjes.