Vandaag had Tess groene ontlasting! Zo van dat leger groen.
Ik heb borstvoeding gegeven tot vrijdag. Dan ben ik overgestapt op flesvoeding in combinatie met afgekolfde melk, maar mijn productie is pijlsnel achteruit gegaan. Sinds gisteren heeft Tess geen afgekolfde melk gekregen, en dus enkel nog flesvoeding.
Zou die groene kleur nu komen van de verandering van voeding??? Last heeft ze er niet van, want ze huilt niet. Toen ze ontlasting had kreunde ze wel heel hard, maar de ontlasting was wel mals en romig.
Nee, dat denk ik niet hoor. Bram heeft tussendoor ook wel eens last van groenerige ontlasting. Ook nergens last van verder.
Enneh…mals en romig heb ik het nog nooit genoemd.
Joyce heeft nu ze flesvoeding krijgt ook groene mals en romige poep hoor…
Ligt misschien aan de fv die je geeft hoe het gaat.
Mijn fv heeft speciale samenstelling voor soepele ontlasting…
Bij Tessa was het helemaal anders omdat die niet goed kon poepen, dus daarmee kan ik niet vergelijken…
Maar als ze verder geen last heeft zal het niet verkeerd zijn…
Liefs TIna
hoi,
Merlijn heeft dat ook vaak hoor.
legergroen noem ik het ook :mrgreen:
liefs van Rose :-*
ik heb altijd gehoord van anderen dat het hongerpoep is… (of dat waar is weet ik nie tuurlijk) … maar kan aan Daylian merken als ie een dag minder gegeten heeft dan normaal is het de volgende dag dus groen… eet ie die dag wel weer goed is het de dag erna gewoon zoals het hoort te zijn dus gelig…
maar verders kan het denk ik geen kwaad…
liefss :vlinder:
Ik ben er ondertussen achter dat groene ontlasting bij flessenvoeding niet abnormaal is.
Als de ontlasting bij borstvoeding groen is, is dat ‘hongerpoep’.
De kleur is hier ondertussen al veel lichter geworden, en neigde gisteren eerder naar het gele dan naar het groene…
mmm, wat een onderwerp. :lol:
hongerpoep zoals hier genoemd wordt is meer felgroen… maar is niet altijd hongerpoep, kan ook duiden op juist te veel melk… dus echt duidelijk is het niet :eh: