Morgen

Morgen komt de orthopedagoog, Melinda observeren in hier in huis.

We hebben al een tijdje het gevoel van er is iets" maar wat kunnen er geen vinger op leggen…

We hebben al een gesprek gehad met de orthopedagoog en aan de hand daarvan dus het huisbezoek morgen …

We denken aan iets in het autistisch spectrum

Maar het kan ook net zo goed niks wezen maar toch…

Wat spannend zeg.

Lijkt me best bizar, een vreemde in huis die precies volgt wat jij/je gezin doet. Ik ben benieuwd of het jullie iets duidelijkheid geeft over Melinda.

En uit ervaring kan ik zeggen dat het vaak ook opluchting geeft. Als er niks is, dan kunnen ze goede tips geven over hoe je het onderling ouder-kind contact kunt verbeteren en als er wel iets is, dan voel je je als ouder ineens begrepen… je wist het al, zie je wel… ik ben niet gek, ik stel me niet aan…



Spannend, ben heel benieuwd naar hoe jullie het gaan vinden.



Wij vonden het erg meevallen, hebben ook meegedaan aan video home training… zag ik ook tegenop, maar heeft alleen maar geholpen, gewoon het nadien terugzien en uitgelegd krijgen wat zij zagen. OOK de goede dingen :thumbup:



En je kind word er niet anders van, het begrip wel en met het begrip voor je kind vaak ook de liefde, het besef dat ze misschien nog wat specialer zijn dan je altijd al vond… ons Peter is gewoon Peter, hij heeft autisme, maar is geen autist. Hij is Peter en doordat hij autisme heeft, beleeft hij alles intenser, dus ook de leuke en mooie dingen… hij kan misschien wel beter genieten dan enig ander… hoe mooi is dat! :thumbup: :inlove:



Dus veel toi toi toi, het zal vast een pad banen naar betere omgang en meer begrip voor je meisje, ongeacht de uitkomst :-*

De orthopedagoog is geweest!!!

Ze kon in eerste instantie geen autisme er van maken yeahhhhhhhh:)



Ze vond wel dat Melinda heel hoog praatte dat moeten we in de gaten houden als dat over een jaar nog zo is dan logopedie inschakelen…



Verder moeten wij zelf er aan denken dat wij niet zoveel aan Melinda vragen maar meer dingen benoemen

Voorbeeld: Melinda ben jij aan het spelen ?

Dan zeg je: Melinda ik zie dat jij aan het spelen bent



Melinda ben jij moe?

Dan zeg je: Melinda mamma ziet dat jij moe bent



En 4 mei moeten we weerkomen bij haar dan zullen we het wel horen denk ik …

We zullen zien



Ze zei wel dat Melinda pienter is :slight_smile:

En veel woorden gebruikte

Ah… fijn! Ben je nu een beetje opgelucht dan?



Soms gewoon zo fijn dat iemand objectief meekijkt en wat tools aanreikt.



Knuf en geniet ze van je pientere meis :inlove:

Wat een opluchting meis

Spannend 4 mei

Is inderdaad spannend die 4 mei

Ben benieuwd :slight_smile:

Hoe is het nu met je meiske ?

Inmiddels is alles achter de rug …

De orthopedagoog kon niet direct iets bijzonders ontdekken aan Melinda…

Dus we hoeven niet weer heen



Maar toch he toch roept een stemmetje in mij er is iets met haar …

Maar goed tijd zal het leren , misschien dat het dan op de basisschool wel naar voren komt …