morgen vliegen, hoe bij kinderen pijn in oren te beperken?

Hoi

Ik ga morgen met merijn vliegen naar London. Beide zijn we verkouden en ik heb zelf last van mijn oren steeds. Dus met vliegen morgen zal ik het wel merken. Neem voor mijzelf kauwgom mee.

Maar hoe te handelen bij merijn als hij er last van krijgt?

Hij eet geen kauwgum en gebruikt ook geen speen meer natuurlijk.

Zijn er mensen met tips?

Veel slikken anders zou ik het niet weten.

In elk geval neusspray (zoutoplossing) gebruiken vlak voor het starten en voor het landen, ook al helpt het maar tijdelijk, maar dat maakt toch even de neusholte wat meer vrij.

Verder: zorg voor iets te drinken, bij voorkeur uit een antilek-beker of iets dergelijks, zodat je echt met kracht moet zuigen. Ik zeg tegen Laura altijd dat ze maar even goed op haar duim moet zuigen (en toen ze kleiner was had ik altijd een zuigfles met drinken bij de hand).

Vloeistof die bedoeld is voor kinderen mag gewoon mee aan boord, dus je kunt gerust een tuitbeker met limonade meenemen in je handbagage (of anders lege beker mee, en na de controle vullen met water).

Wat voor mezelf altijd goed helpt is om met mijn vingers mijn oren stevig dicht te drukken, en dan stevig slikken, een paar keer achter elkaar.

Misschien kun je dat met Merijn ook wel proberen?

Succes en goede reis!

Snoep, mentos of fruitella, kunnen ze lekker op kauwen :thumbup:

De meiden hebben er overigens niet erg veel last van gehad gelukkig (de jongste een beetje, maar een snoepje deed wonderen).

neusspray en drinken idd. Dat kauwsnoep is ook een goed idee, ga ik onthouden.

Groetjes,

LaBruja

Drinken indd, en snoep waar ze flink op moeten knabbelen.

Je kunt ook bekertjes krijgen met warme watjes erin, helpt ook heel erg goed. Vaak hebben ze ook druppeltjes die je gewoon kunt krijgen die ze een uurtje voor de landing erin druppelen.

Hier maken we er een ‘feestje’ van en krijgen ze bij opstijgen en of landen iets van snoep: doosje dummies (die ze één voor één moeten opeten :mrgreen: ) een lollie (maar dat werkt minder omdat ze dat hier meer likken dan sabbelen) of een snoephorloge/-ketting.

Ik weet het, niet gezond maar ik kan niet echt een appeltje gaan zittenn schillen op zo’n moment 8)

Flesjes water geeft hier een knoeiboel. Wat nog wel gaat zijn drinkbekers met drinktuut (die van action bv, die hebben ook een leuk knopje, floep, dopje eraf en komt rietje omhoog, geweldig vonden ze dat! Even aan steward(es) vragen of je wat water kunt krijgen voor de kinderen voor het opstijgen, doen ze wel)

Bij Action hebben ze op het moment ook oordopjes in het assortiment, bedenk ik me nu. 4 setjes met een doosje voor 0,59, naar ik meen. Kun je beetje rollen en kneden en dan in de oren doen. Dan heb er ook geen last van schijnt. Ik had ze wel bij me toen we in september/begin oktober vlogen maar heb ze niet nodig gehad, omdat het goed ging met de doosjes dummies (van fruitella, overigens :wink: )

kauw snoepjes werken het beste op die leeftijd volgens mij

Het gaat om het kauwen én het slikken.

Hier had ik er het meeste last van, mijn dochter niets aan gemerkt…

Helaas als je er voor aangelegd ben helpt niks… hub kan blijven kauwen/ neusspray gebruiken etc wat die wilt hij houdt last van z’n oren… Hail viel afgelopen september gewoon in slaap tijdens het opsteigen terwijl ik d’r een flesje wilde geven… die heeft er totaal geen last van gehad gelukkig…

Hoop dat jullie er geen last van hebben…

(hub had in het vliegtuig zo’n 4 pakjes mentos weg zitten kauwen)

Mijn hub heeft er ook enorm last van en die doet dus natte watjes en dan bekertjes tegen zijn oren. Lijkt heel gek, maar helpt enorm, hij heeft er ontzettend last van. Ik kan het met een paar keer gapen onder controle houden, mjaa dat ben ik :wink:

wij hebben een hele voorraad lollies ingeslagen toen we gingen vliegen… en ik moet zeggen het heeft bij ons alle 4 super geholpen!!.. dus hier gaan voortaan altijd lollies mee voor het opstijgen en het landen!!!