Morgen naar de tandarts

hoihoi

Helaas is net een stuk van mijn kies afgebroken dus moet ik morgen naar de tandarts. En ik zie er verschikkelijk tegenop. Ik ben zowiezo al geen held bij de tandarts en nu moet ik ook waarschijnlijk ook nog verdooft worden.

Ik denk namelijk dat hij eruit moet en dat zal vast niet gemakkelijk gaan. Ik ben bang dat hij in meer stukjes gaat breken.

Zo op internet te lezen kan de verdoving geen kwaad voor de kleine maar toch het maakt het er niet echt makkelijker op

dit moest ik even kwijt

veel succes morgen

:hug:

Heel veel sterkte morgen!

Ik weet niet of je al geweest bent, maar tijdens mijn zwangerschap heeft mijn eigen tandarts me maar 1 verdovingsprik gegeven en die meer dan een 1/2 uur laten inwerken. Dat voelde niet alleen beter ivm mijn zwangerschap, maar werkte bovendien beter dan de 3 ‘snelle’ verdovingen van de noodtandarts.

Succes!

hoihoi

Nee ik ben nog niet geweest. Aangezien het geen pijn doet ben ik geen geval voor de weekendtandarts. Dus maandag maar even mijn eigen bellen. Kijken of ik die kan overhalen om het wat minder scherp te maken en dan pas na de bevalling het te laten zitten.

groetjes

marlies

Ik heb zelf een paar hele nare tandartsingrepen moeten ondergaan toen ik nog maar nét een paar weken zwanger was. Ik vond het vreselijk, vooral omdat ik bang was dat het kwaad kon. Maar daar was geen sprake van volgens de VK en de TA.

Wel wil ik waarschuwen om door te lopen met een afgebroken kies, dat heb ik ook eens gedaan (een maand of drie) en daar kreeg ik toen een vreselijk abces onder. Manohman wat een pijn, dat gun je niemand.

Maar als de kies tóch getrokken gaat worden zou je de gok kunnen nemen. Als de kies bespaard blijft en er dus een nieuwe vulling op gaat komen (wat ik denk), dan kun je dat gewoon direct laten doen, doet geen pijn. Het kan misschien zelfs zonder verdoving als je er al eens een wortelkanaalbehandeling op hebt gehad.

Sterkte!!! :hug:

Volgens mijn tandarts kan een verdoving geen kwaad, wel gebruikt ze in de eerste drie maanden van een zwangerschap een ander soort verdoving die niet in de bloedbaan terecht komt, omdat ze eens het verwijt heeft gehad dat een mk aan haar behandeling had gelegen (niks is ooit bewezen over verdovingen).

Ik had ook last van een kies waarvan een stukje afbrak tijdens de zwangerschap, die is toen gemaakt en een half jaar na de bevalling heb ik op die kies een kroon laten plaatsen omdat het nooit meer helemaal goed leek te komen met dat stukje kies. Ik ben blij dat ik hem niet heb laten trekken, ik heb er nu veel plezier van dan ik een kroon heb.

Succes.