Morgen is het zo ver....(update 11-02)

en gaat mijn kleine meid naar school :shifty:



Ze is pas 3 jaar en gaat naar een school voor slechthorende kindjes in Arnhem. Toch wel een hele reis van zo’n 40 minuten voor een peuter. Maar ik hoop dat ze als ze 4 is 1 dagdeel in het regulier onderwijs kan meedoen en in de toekomst helemaal mee kan draaien.



Vind het zooo moeilijk om haar los te laten :cry: Nu mag ik morgen en vrijdag nog mee met de bus, maar daarna moet ze alleen. Zal wel raar zijn om met mijn zoon haar uit te zwaaien en daarna hem wel naar school kan brengen (en haar dus niet)



Toch weet ik dat dit de juiste beslissing is en ik denk dat ze het wel naar haar zin zal hebben op school…maar toch doet het wel een beetje pijn om haar zo vroeg los te laten :cry:



Nu ga ik vast haar tas inpakken voor morgen!



Groetjes,

Krista

succes… voor julllie kleine meid en helemaal voor jouw… :-*

Ah, dat is zeker spannend joh.



:hug:

Ojee, voor moeders is het altijd zoveel moeilijker dan voor de kids…

Ze zal er zoveel plezier hebben :smiley:

Succes morgen!

Hè meid wat lijkt me dat moeilijk! Vooral omdat het zo dubbel is; aan de ene kant is ze nog je kleine meisje die je het liefst thuis zou willen houden, aan de andere kant weet je hoeveel ze er zal gaan leren en hoe goed dat voor haar zal zijn.

:hug: voor jou en je kleine grote meid! Ik wens haar een hele fijne schooltijd toe!

ik ken t gevoel meid, heb mijn jochie ( asperger syndroom) ook al vaker grote stappen moeten laten zetten waar ik zelf helemaal niet aan toe was, heel veel sterkte en ik hoop dat alles prettig gaat lopen zodat jullie er snel aan wennen

:hug:

Krista Heel veel sterkte met het weg brengen van je meissie!! Maar als ze het daar naar haar zin heeft komt alles goed! En zal ze zelf ook met een blij gezichtje de bus instappen!

Krissie lieverd, heb je al gsmst maar ook via deze weg wil ik je even sterkte wensen voor morgen :hug: :hug: :-* Sowieso als je kindje naar school gaat is het even flink slikken, maar nu gewoon even 3x extra :hug: :hug: Maar ze gaat het vast enorm naar haar zin hebben morgen meis, dat komt echt helemaal goed :thumbup: En voor je het weet kan ze ook lekker met haar grote broer naar de nieuwe school :inlove: :hug: :-* :-* :-*



Lees nu je andere sms pas :shifty: En ja ik heb de jouwe ontvangen van het weekend maar jij de mijne dus niet als ik het zo lees :shifty: :mrgreen:

Zie dit nu pas en kan je geen succes/sterkte meer wensen… :? Wel ben ik heel benieuwd hoe het jou en je meisje vergaan is :slight_smile:

Oei, naar school gaan is sowieso al een hele stap, voor het kind, maar ook voor mammma’s! (Ik stond ook te sniffen op Bo d’r eerste schooldag) Maar in jouw geval is het nog eens extra pittig. Ze is nog zo klein en dan, in haar eentje zonder mamma, zo’n lange reis.



Hoe is het gegaan, met je dochter èn met jou?

Marente was goed voorbereidt en vond het allemaal wel spannend. In de taxibus was het rustig, was nog 1 meisje dat ook naar dezelfde school ging. Ze hield wel af en toe mijn handje vast. In de klas vond ze het erg leuk en ze waren met in totaal 8 kindjes. Ze deed al best goed mee, alleen af en toe een beetje verlegen. Zelf heb ik er een goed gevoel over dat ze het daar naar haar zin zal krijgen. Op de terugweg met de taxi geweest, dan is ze het enige kindje dat naar huis gaat.



De juf die ze heeft is ook een oude juf van mijn man en de logopediste die mijn man had werkt er ook nog (maar nog niet zeker of Marente ook haar krijgt of een ander)



Nu even nagevraagd of ze wel een vast persoon krijgt op de ritten. Voor haar wel fijner en een vertrouwd gevoel dan wanneer ze wisselende chauffeurs heeft.



Denk dat ik het volgende week wel moeilijker krijg. Op de psz had ze ook een periode dat ze moest huilen, dat kwam blijkbaar omdat er iets was gebeurd met buiten spelen waarvan ze was geschrokken. Want als ze naar buiten moest ging ze huilen en later werd dat dus huilen bij het afscheid. Dus ik hoop maar dat de chauffeurs geduld hebben en goed op mijn meiske letten.



Lief dat jullie aan mij hebben gedacht en voor het succes wensen :-*

OEf! Ik zit het hier met plaatsvervangend kippenvel te lezen… Stoer van je meisje dat ze het toch maar ‘even’ doet! Een oud klasgenoot van mij werkt in het speciaal onderwijs en heeft ook maar 8 kinderen in de klas een groot voordeel daarvan is dat je ze extra in de gaten kunt houden en extra alert bent op ‘voorvalletjes’. Dus ik denk dat ze in goede handen is en je je niet al te veel zorgen hoeft te maken (ik weet het; het is makkelijk gezegd 8) )Ik wens M vooral veel plezier toe op deze nieuwe school! :slight_smile:

Wat een stap he? Voor haar, maar ook voor jou.



Ze heeft de eerste dagen er maar mooi opzitten.



Hier ging mijn meisje met 2,5 ook naar het medisch kinderdagverblijf.

Wat vond ik haar nog klein. En dan gelijk een hele dag.

Wij hebben opgebouwd, van 1 dag naar nu 4.



Ik hoop dat jouw meisje het naar haar zin blijft hebben.

Het blijft wel moeilijk, maar zal idd vast wel wennen!



Vrijdag ging het ook goed (was ik nog met haar mee) Ze weet al precies waar haar klas is en wat ze allemaal moet doen als ze binnenkomt. Leuk ook om een dagje mee te draaien, zodat ik een beeld heb van wat ze allemaal doen.



Grappige is dat de ene juf de oude juf van mijn man is en de andere juf ken ik van een opleiding waar we vroeger op hebben gezeten!



Vanmorgen is ze alleen gegaan. Had haar al verteld dat mama niet mee ging en dat ze dus “alleen” zou gaan. Toen we haar wakker maakten en vroegen wat ze ging doen zei ze al gelijk dat ze naar school ging. Ze heeft me heel stoer uitgezwaaid :inlove: Maar ik ben niet zo dapper als zij hoor :cry:



Ze gaat gewoon met een taxi (is ook minder eng dan een busje) en krijgt 2 vaste personen.



Gelukkig smst de juf mij straks nog even hoe het met haar is…dat vind ik dan wel weer super!



Nu ga ik nog even lekker in bed liggen met mijn zieke zoon :zzz:

Ook ik weet wat je doormaakt, vorig jaar febr. ging onze dochter (toen 4) ook voor het eerst met een taxi naar school (mkd). Hier is dat eigelijk geen probleem geweest, nu was ze wel al wat ouder dan jullie meisje nu is…maar dat gaat ook vast goed komen hoor. Denk ook dat het voor de ouders vaak moeilijker is dan voor het kind zelf.

Mijn dochter gaat as donderdag ergens anders heen, zelfde plaats dus dezelfde afstand ongeveer maar een andere taxi. Ook best weer even spannend dus!



Succes en sterkte om je meisje ‘‘los’’ te laten.

En voor haar heel veel plezier, hopelijk zal ze snel wennen.

Hey lieverd, wat stoer van je kleine meid dat ze zo trots en dus vol zelfvertrouwen naar haar eigen school gaat :clap: :clap: :inlove: :inlove: Voor jou wel een hele dikke :hug: :hug: :hug: :hug: en een :-* :-* Want ik kan me zooo goed voorstellen hoe jouw hart moet breken :hug: Gewoon omdat het allemaal niet zo gaat als je het gehoopt had :hug: Alles verder goed met Brent!? :hug: Hoop dat ie snel opknapt, arme ventje :hug: :-* :-* :-*

Moeilijk he? Cayla is doof met daarnaast een psych. problematiek en gaat in Vught naar school. (Vanuit Kampen). Vond het ook erg lastig. Ze wordt half juli 4. Moest ook echt met mezelf afspreken dat ik het “los” zou laten.



Hoe gaat het nu? Bevalt de school in Arnhem?

A.nyk gaat naar de mytylschool met een busje. Ik vond dat eerst zo moeilijk, zo’n klein meisje en dan met de taxi naar school. Maar zij weet niet beter en vindt het heel gezellig in de taxi. Komt altijd met hele verhalen thuis. Ze was net 4 toen ze voor het eerst meeging, wel wat ouder dan jouw dochter. Toen ze 3 was ging ze naar een therapeutische peutergroep. Heel veel kindjes kwamen met de taxi, wij waren (gelukkig) in de mogelijkheid haar zelf te bregen.



Moet jouw dochter ook zo vroeg? Tegenwoordig wordt A.nyk iets later gehaald, maar vorig jaar moest ze om half acht al klaar zitten. En is ze al een beetje gewend?

Had er niet meer op gelet of er nieuwe berichten waren gekomen :oops:



Voor moeders blijft het toch vaak moeilijk om je kind los te laten. Zeker als ze al voor hun 4e jaar met aangepast vervoer naar een speciale school of instelling gaan.



Marente vindt het echt geweldig op school. Ze komt telkens zo vrolijk uit school, ze vindt zichzelf geloof ik nogal stoer hahaha. Ook leuk dat ze zoveel verhalen heeft over school. Als ze een dagje niet naar school hoeft dan vindt ze dat niet leuk. Ik weet dat we de goede beslissing voor haar hebben gemaakt.



Het is wel wennen dat geen vaste personen heeft voor het vervoer. Dat was wel de bedoeling, maar soms gewoon niet haalbaar. Ze sturen wel zo vaak mogelijk dezelfde mensen. Gister was het meisje wat normaal samen met Marente meerijdt er niet en waren er 2 andere kinderen die in de taxi zaten en naar een andere school moesten. Dat vond ze best eng om opeens naast een puber te zitten. Dan heb ik het wel even te doen met haar.



Bianca

Ik ga zo eens op googlen wat een mytylschool is, heb daar nog nooit van gehoord. Hoelang rijd A.nyk naar school? Marente wordt tussen 7.30 en 7.45 uur opgehaald.



Chrisje

Dat is wel een eind rijden zeg! Maar dat ze het daar naar haar zin heeft is het belangrijjkste (hoe moeilijk dat ook is) Gaat Cayla al elke dag naar school? Zat ze eerst niet in Zwolle op school? Leren je kinderen ook gebarentaal?

Mytylschool is voor kinderen met een lichamelijke handicap.



We hebben het dit jaar luxe. Ze wordt rond 7.45 gehaald en moet 8.45 op school zijn. Het gebeurt regelmatig dat de taxi er rond 8 uur pas is. Vorig jaar werd ze een stuk vroeger gehaald.

Wij hebben gelukkig wel een vaste chauffeur en ook steeds dezelfde kinderen. Dat maakt het een stuk leuker. A.nyk heeft het nooit vervelend gevonden. Ze vindt het wel gezellig in de bus. Er zitten wel vooral pubers in, maar dat deert haar niet.



Ik vond het heel moeilijk toen ze de eerste keer door de taxi gehaald werd. Zij vond het prachtig en was juist heel trots. 't Was wel even slikken. De oudste brachten we zelf naar school, maar nu zijn we er aan gewend. Er is een heen en weer schriftje zodat we wel communiceren met de juffen. En als er iets is bellen ze gelijk.