ideeen brandweer feest gezocht ??
Ik wil ook een speurtocht doen maar zoek nog een aantal vragen opdrachten wie o wie weet er iets
Kids zitten allemaal in groep 2
5 of 6 jaar ???
Kijk eens op jarigejob met het welbekende ervoor en er achter…
MIsschien bij je lokale brandweer eens informeren of je een rondleiding kunt krijgen? Vinden de kids vaak geweldig (sprak hij uit ervaring…:))
papa is brandweer man hier bij de brandweer vandaar een brandweer feest en een rondleiding is in overleg maar er moet thuis natuurlijk ook wat leuks gebeuren
Leuk idee. Misschien kun je iets met water doen (in de tuin). Bijvoorbeeld een estafette achtig spel dat je bekkertjes water heen en weer moet rennen door een parcours heen. En dan zo min mogelijk morsen. Of een soort ezeltje prik maar dan moet je een brandweer slang op de brandweerwagen prikken. Dat soort dingen?
Gewone spellen vinden kids vaak heel leuk je hoeft er dan alleen een soort thema bij te verzinnen. Heb je ook brandweerkleding? Dan kun je een wedstrijd snel aan en uitkleden doen.
Misschien een beetje laat maar we hadden hier een erg geslaagd brandweerfeest op 22 april
12:00 Kids opgehaald met een brandweer (tuin) slang. allemaal vast houden en (nep) blussen maar. Ik had eerst mijn twijfels maar de kids vonden het geweldig!
Thuis poffertjes eten
Brandweerhelmpjes gekocht a 3,50 en de kids moesten als brandweerman geblinddoekt Rick uit de woonkamer halen (in rook van een brand zie je niets)
Dan mocht Rick het kadootje uit pakken en dan was de volgende aan de beurt. Als de brandweerman de verkeerde kant op liep riepen de andere kinderen heel hard vuur!
Brandweerjassen maken van vuilniszakken. Met schilderstape en brandweerlogo geprint van internet
Brandweerauto gemaakt van verhuisdoos met gekleurd papier rood gemaakt met lichten en ook weer brandweerlogo’s
Brandweer geheugen spel onder handdoek dingen weghalen was iets te makkelijk voor ze…
Brandjes blussen met 50 cc spuiten gevuld met water sterreflikkers uit proberen te krijgen buiten. Groot succes…
En tussendoor hebben ze nog een filmpje gekeken als rustmoment :oops:
en niet eens van brandweerman Sam
is net op tijd bedankt voor je ideeën as vrijdag 21 mei vieren wij het feestje
ik ga er nog wat mee doen kijken of ik wat kan inpassen
wij hebben nu bedacht
een brandweer speurtocht
vlammen van internet printen die opzoeken in de wijk en opdrachten doen antwoorden door geven via een porto aan de kazerne (thuis)
voor de goede antwoorden een letter verdienen
en zo de hele tocht door bij de kazerne aan gekomen letters ontvangen en het woord maken
ook ben ik heel creabea gaan papier macheen (geen idee hoe je het schrijft) ballonnen paar lagen uitharden snoepjes er in met papier stroken en dat mogen ze kapot slaan na de speurtocht en het woord hebben…
dan nog met de brandweer slang (tuinslang) bekers enz om spuiten
een tochtje met bekers en water door de tuin oid
pannenkoeken eten en dan zitten we wel aan de tijd denk ik
14.00 -17.30
Kaartje hebben we al verstuurd
daar is een van hubs collega's een brand aan het blussen
en op de achterkant :
[brandweer logo]
alarm alarm
vrijdag 21 mei is er om 14.00uur brand aan de ......weg 00
Kom jij D helpen blussen ?
Trek dan een rood t-shirt aan en kom snel hier naar toe !
Als rond 17.30 uur de brand is geblust en de catering is geweest..
Zetten we je thuis weer af !
Als je vast staat in het verkeer en je niet kunt komen,
bel dan even met de kazerne 0611111111
Groetjes D
wij horen nog van hubs werk of wij het een en ander kunnen lenen
een knetterkast (geluid van branden vuur)
een rook machine
slang
bordje brandweer oefening
en het brandweerbusje om de kids naar huis te brengen
en de rest moeten we nog ff kijken
en die film is een goed idee kijk ik ook ff wat ik daar kan inpassen
Hier was de film niet ingepland. Maar de kinderen vroegen zelf of de tv even aan mocht, we merkten dat ze echt even behoefte hadden aan rust, dus een half uurtje voor de buis met een zakje chips.
ik zoek nog vragen opdrachten ???
Opdracht 1
Noem 15 dingen van de brandweer
Opdracht 2
Wat heeft een brandweerman op zijn hoofd tijdens de brand ?
1 Muts 2 Pet 3 Helm 4 Niets
Opdracht 3
Hoe maakt de brandweer het vuur uit ?
1 Sneeuw 2 Water 3 Bladeren 4 zand
Opdracht 4
Hoe heet de hond van de brandweer man ?
opdracht 5
zoek de verschillen
Wat voor kleur is de helm van de brandweer
kleur brandweerauto
doe het geluid van een brandweerauto na
waarom of wanneer doet een brandweerman een masker voor