moppenhoek

kom maar op !!!

Vijf Ollanders in een Audi Quattro arriveren bij een Belgische grenspost. Daar worden ze gestopt door beambte Sjefke die zegt:

‘Het is illegaal om vijf mensen in een Audi Quattro te vervoeren; Quattro betekent vier.’

‘Quattro is alleen de naam van de auto,’ antwoordt de bestuurder, ‘Je kan er best vijf mensen in vervoeren. Wil je de papieren zien?’

‘Dat zal weinig verschil uitmaken,’ antwoordt Sjefke, ‘U hebt vijf mensen in uw Quattro en U breekt daarmee de wet.’

De Hollander wordt ongeduldig en zegt: ‘Zou je je baas kunnen roepen? Ik zou graag met iemand willen spreken die verstand van zaken heeft.’

‘Sorry,’ antwoordt Sjefke, ‘Agent Versmulders heeft het nu te druk met twee Duitsers in een Fiat Uno.’

2 belgen rijden in een vrachtwagen en komen een tunnel voor auto’s tegen met max hoogte van 2.4m en hun vrachtwagen is 2.5m.

Zegt de ene belg tegen de andere " ach er kijkt toch niemand we rijden vlug door die tunnel".

Maarja die komen natuurlijk vast te zitten.

Zegt de ene belg ik kan de banden wat laten leeglopen dan zakken we een beetje, jamaar zegt de andere tis in de hoogte dat we vast zitten!

Een vrouw eet appelpitten in het park. Een man vraagt haar waarom ze dat doet.

Zegt de vrouw: “Daar word je slim van.”

De man is nieuwsgierig en zegt: “Kan ik er 5 kopen?”

“Dat is dan 5 euro”, laat de vrouw weten. De man betaalt en eet ze op.

Even later zegt hij: “Maar voor 5 euro had ik eigenlijk kilo’s appels kunnen kopen en had ik de pitten er gratis bij gekregen.”

Zegt de vrouw: “Ziet u wel, het begint al te werken.”

Ruud belt bij zijn onderbuur aan en vraagt of hij de volgende avond de stereo-installatie mag lenen.

“Natuurlijk,” zegt de buurman, “heb je een feestje?”

“Nee hoor!”, antwoordt Ruud, “Ik zou alleen eens een beetje willen slapen!”.