mooi verhaal

weet niet of het mag, maar op de site over borstvoeding en dan com erachter staat een erg mooi verhaal over bv.

ik heb er een traantje om gelaten.

(over 3 jaar bv)

3 jaar :shock:

ik weet niet maar ik persoonlijk vind na 1 jaar genoeg

(niet allemaal reageren die wel langer geven dit is MIJN mening)

ik vind zo’n groot kind aan de borst geen fijn idee maar dat ben ik :wink:

als ze tandjes krijgt moet ik er al goed over na denken maar om nikki nu nog aan de borst te hebben moet er niet aan denken

sorry :oops:

ik heb tot tweeenhalf gegeven tot twee keer toe, en als dat nu weer zo loopt vind ik dat weer heel fijn. ook met tandjes, die tandjes daar heb je helemaal geen last van, en een kind van die leeftijd voed je ook niet meer de hele dag die krijgen immers ook gewoon eten, alleen even s avonds op de bank voor t slapen gaan ofzo…of een keertje als troost…

het gaat gewoon vanzelf hoor, je groeit daarin t is niet alsof je ineens een groot kind gaat voeden, t is gewoon dat kindje dat je al die tijd al bv gaf, het wordt gewoon,…en ik deed het niet meer in gezelschap, alleen om de reacties die je helaas krijgt

ik vond het een mooi verhaal knollie, ik lees ook vaak op bvpuntkom :slight_smile:

Ik vind 3 jaar ook iets te veel eigenlijk, hoewel ik helemaal voor bv ben!

@bianca&? wrote:

3 jaar :shock:

ik weet niet maar ik persoonlijk vind na 1 jaar genoeg

(niet allemaal reageren die wel langer geven dit is MIJN mening)

ik vind zo’n groot kind aan de borst geen fijn idee maar dat ben ik :wink:

als ze tandjes krijgt moet ik er al goed over na denken maar om nikki nu nog aan de borst te hebben moet er niet aan denken

sorry :oops:

hoef je toch geen sorry voor te zeggen? Dat is jouw gevoel…

Overigens kan een gevoel heel erg veranderen, dat wel!

Toen ik zwanger was van de oudste wilde ik heel graag bv geven en dan in elk geval een halfjaar volledig. Dit werden uiteindelijk 7 worstelweken nooit volledig…

Bij de 2e enorm gemotiveerd toch dat halfjaar te gaan halen.

En dat lukte :lol:

Toen liep het goed, hij een koemelkallergie en ik volgde zelf een koemelkvrijdieet waar hij het goed op deed. Mijn streven werd: een jaar! Als we nu toch zover zijn gaan we de kv industrie niet meer sponsoren :mrgreen: (en bovendien… weleens hypo allergene kv geroken :sick: dat ging ik mijn kind niet geven!)

Toen was hij een jaar… nog niet over zijn allergie en hij deed het super op de bv met daarnaast steeds meer gewoon eten. En wat was hij met 1 jaar en 1 dag nou groter als de dag ervoor? Waarom zou ik nu stoppen?

En zo verleg je elke keer een grens en ben ik uiteindelijk (of nee is hij eigenlijk!) gestopt met ruim 2 jaar. En nee ik vond het helemaal niet raar om hem ‘groot’ als die was te voeden (op het laatst 1x per dag). Maar dat had je me 2 jaar eerder echt niet moeten vertellen hoor! Had ik niet geloofd, zo’n groot kind aan de borst, nee toch?!?!

De 3e heeft ruim 1,5 jaar gedronken en hoop deze kleine toch ook minimaal weer een jaar te mogen voeden straks :inlove:

ja als je het zo bekijkt :wink: maar als ik die foto zie met dat meisje van 3 zegt mijn

gevoel nee dat wil ik niet dat is te groot.

Haha nikki wil maar al te graag bij me drinken maar ze weet niet hoe dat moet

dus doe maar niet au denk ik

Haha nu doet ze net alsof ik moet ook tietie melk drinken zegt ze

ja hoor schat dat mag uit een beker :wink:

ik zou er ook nooit wat vast zeggen als iemand het wel doet ieder moet dat

zelf weten maar kan me voorstellen dat veel mensen het raar vinden zo’n groot kind aan de

borst

ik heb het gevoel zelf dat het bij een baby hoort en als het zelf kan eten

het dan over gaat op normaal voedsel

zo genoeg geklets ik ga me buikje dichtdoen

morgen is me grote meisje weer vroeg wakker

ik moet er nu ook niet aan denken hoor om Y of T nog aan mn borst te hebben.

maar zij stopten uitzichzelf na een jaar,

en ook met Juul ga ik door tot hoe lang zij wil (al lijkt mij tot 3 jaar wel erg lang.

@bianca&? wrote:

ja als je het zo bekijkt :wink: maar als ik die foto zie met dat meisje van 3 zegt mijn

gevoel nee dat wil ik niet dat is te groot…

…maar kan me voorstellen dat veel mensen het raar vinden zo’n groot kind aan de borst

Dat had ik dus ook hoor als ik een dreumes dan wel peuter aan de borst zag (op foto)!. En weet je… als ik iemand een peuter die voeden (gebeurt zelden) vind ik dat nog steeds wel ‘vreemd’ ogen.

Maar dat is niet je eigen kind aan je eigen borst zeg maar :smiley:

Kan het moeilijk uitleggen, maar met je eigen kind groei je erin en je voedt gewoon door en voor je het weet vier je die 2e verjaardag en geef je je kind eerst een voeding voor je cadeautjes uitpakt :mrgreen:

En voor wat die andere mensen betreft die het zien… vaak gaat het nog maar of een enkele voeding of in de ochtend/avond/nacht. Dat ziet niemand meer natuurlijk.

Hier was dat tenminste wel zo. Denk dat ik nummer 2 en 3 samen misschien 10x in het openbaar gevoed heb na hun 1e verjaardag. Vriendinnen en familie wisten wel dat er nog gevoed werd, maar ja… als het alleen bij opstaan of naar bed gaan is… daar is vaak niemand bij. Is juist zo’n rust momentje :thumbup:

Ik vind het een mooi verhaal.

Zelf?? Nee denk niet dat ik dat doe, maar goed wie weet.

Bas 8 weken (5weken gekolfd), Sanne 11 maanden (gestopt ivm een mk) en nu Lara alweer ruim 10 maanden en voorlopig nog niet van plan te stoppen. Ik denk dat het rond de 1 1/2 jaar wel mooi is geweest, tenminste als ze zolang wil blijven drinken bij mij. Ik heb best moeite mee om te stoppen, omdat ik weet dat zo iets moois niet meer erna mag mee maken, omdat we niet meer voor een 4e zullen gaan.